Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فردین عینی روز شنبه در این زمینه اظهارکرد: یک بخش از این مجموعه‌ موزه اسناد و شامل تعدادی از اسناد مجموعه شیخ صفی‌الدین مانند فرمان شاهان صفوی از جمله شاه اسماعیل اول، شاه طهماسب و شاه عباس اول است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش سکه در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افزود: این موزه نیز شامل سکه‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخی و اسلامی همچون اشکانی، ساسانی، سلجوقی، خوارزمشاهی، تیموری، ایلخانی، صفوی و قاجار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موزه‌ های استان اردبیل بیان کرد: سومین بخش راه‌اندازی شده در مجموعه شامل کتیبه‌هاست و تعدادی از کتیبه‌های دوره اسلامی مربوط به مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و جمعه مسجد اردبیل در آن به نمایش گذاشته شده است.

وی این اقدام‌ها را گامی در راستای تحقق شعار اردبیل شهر موزه‌ها برشمرد و اضافه کرد: توسعه و تجهیز موزه‌ها می‌تواند نقش تاثیرگذاری در معرفی تاریخ و تمدن منطقه داشته باشد و زمینه را برای افزایش بازدید از این موزه‌ها فراهم کند.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، مردم‌شناسی، چینی‌خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

برچسب‌ها اردبیل میراث فرهنگی موزه بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل میراث فرهنگی موزه اردبیل میراث فرهنگی موزه بنای تاریخی اخبار کنکور شیخ صفی الدین اردبیلی موزه باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید یوسفی‌ فعال فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله ملاباشی شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌ و جرح یکدیگر کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد. ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

سرهنگ یوسفی فعال گفت: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

کد خبر 847341 منبع: ایران برچسب‌ها استان اردبیل ازدواج - طلاق قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است