Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، از همان نخستین لحظات انتشار خبر شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی شاعران از جمله نخستین هنرمندانی بودند که با سروده‌های خود به شهادت این سرباز رشید جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان دادند‌، صدها شعر از شاعران جوان و گمنام گرفته تا شاعران چهره و مطرح کشور سروده شد و شب شعرهای متعددی در گوشه و کنار این سرزمین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرودن شعر در سوگ از دست دادن شهید سردار قاسم سلیمانی تنها اختصاص به شاعران ایرانی نداشت بلکه شاعرانی از کشورهای مختلف از هند و پاکستان گرفته تا افغانستان و لبنان و سوریه نیز به سرودن اشعار مختلفی در رثای شهید قاسم سلیمانی پرداختند.

این شاعران در شعرهای خود علاوه بر سوگ و مرثیه به  شخصیت حاج قاسم و جنبه‌های مختلف زندگی او نیز پرداختند،‌ حتی شعرها در موارد بسیاری رنگ حماسی و خونخواهی نیز به خود گرفت. حالا میلاد عرفان‌پور به جمع‌آوری این اشعار در قالب کتابی با عنوان «مرد میدان» پرداخته که توسط بنیاد شهید سلیمانی منتشر شده است.

 عرفان‌پور در مقدمه خود بر این کتاب می‌نویسد:‌ « صدها شعر از اصناف گوناگون شاعران ایران و جهان در این مدت سروده شده است،‌ گردآوری گزیده‌ای خواندنی و نسبتاً جامع از این آثار ارزشمند ضرورتی بود که زمینه تألیف این کتاب شد. در کتاب حاضر که حاصل  جست‌وجو و رصد بهترین سرودها برای این شهید سرافراز است تلاش شد، بهترین و مؤثرترین شعرها انتخاب شوند و صد البته محتمل است که  از آثار خوبی از چشم ما دور مانده باشد.

اگرچه بیان عظمت آن انسان شگفت،‌ حتی به زبان شعر هم دشوار است امیدواریم این محموعه به خوبی جریان مبارک و خودجوش سرایش شعر برای شهید حاج قاسم سلیمانی را بازتاب دهد و آنچنان که شایسته است مخاطبان را به کار آید.»

 اشعار این کتاب به انتخاب میلاد عرفان‌پور و با گردآوری محمدرضا شفیعی منتشر شده است،‌ مرتضی حیدری آل کثیر نیز  کار ترجمه اشعار شاعران عرب‌زبان را بر عهده داشته است. 

شعرهایی از شاعرانی چون احمد بیابایی‌، سعید بیابانکی‌، محمدرضا ترکی،‌ مهدی جهاندار،‌ محمدمهدی سیار قاسم صرافان‌، محمدرضا سهرابی‌نژاد،‌ علی‌محمد مودب‌، علی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میرشکاک و ... در این کتاب گردآوری شده است،‌ در محجموع از 91 شاعر ایرانی و 19 شاعر خارجی اشعاری گرداوری شده‌اند.

انتشارات مکتب حاج قاسم این کتاب را در شمارگان 1000 نسخه در 272 صفحه به قیمت 67 هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کتاب ضمن مرور و بررسی کارکرد ترجیع‌بند در شعر کلاسیک و نیز دوران مشروطیت، به بررسی کارکردهای متفاوت بند ترجیعی در شعر معاصر و شعر نو فارسی پرداخته شده و با ذکر نمونه‌هایی از نیمایوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو، گارسیا لورکا، آلن‌پو و … اهمیت آن از نظر شکل، ساختار و محتوا نشان داده شده است.

این کتاب را می توانید از طریق سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.

۲۲۰۵۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900205

دیگر خبرها

  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد