Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی ملکیان با تاکید براینکه جوانان و نوجوانان باید مجهز به سلاح افزایش سواد رسانه‌ای شوند، گفت: تنها راه مقابله ما با ابتذالات فرهنگی توانمندسازی خانواده‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ساسی مانکن خواننده جنجالی بازهم با یک موسیقی ضعیف و بی محتوا اما جذاب برای جوانان و نوجوانان کشورمان به صحنه آمد، شخصی که طی این سال‌ها ازموسیقی به‌ عنوان هنر تزئینی و رد گم‌ کنی برای برخی فعالیت‌های دیگرش استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت های این خواننده حاشیه ساز گواه برآن است که مخاطب شناسی خوبی از فضای داخل کشور دارد و و نسل دهه هفتاد و هشتاد را خوب رصد کرده و می تواند با سالی یک آهنگ، جنجالی عظیم در فضای مجازی راه بیاندازد.

این شخص که در طول این یک سال به دلیل محدودیت های کرونا نتوانسته است کنسرتی برگزار کند، عمده وقتش را به ساخت آهنگ و کلیپ برای گروه اکس بند و فعالیت در سایت‌های شرطبندی گذرانده است، نکته‌ای که برای نوجوان ایرانی مغفول مانده و دیده نمی‌شود؛ درآمد هنگفتی است که او از حضور در این سایت های شرطبندی در فضای مجازی نصیب خود می کند.

 نوجوان و جوان ایرانی بی خبر از همه جا و تنها به خاطر سهل الوصول بودن به این نوع آهنگ ها به راحتی از فضای مجازی آن را کلیلک کرده و روح و روان خود را دست مایه ابزار درآمدزایی این مبتذلان فرهنگی قرار می دهد.

و حال که کار از کار گذشته است، متولیان فرهنگی و دغدغه مندان این حوزه به تکاپو افتاده و درصدد کم کاری های خود بر آمده اند و  عده ای هم همچنان غم نان و کرونا را جلوتر از پرداختن به مسائل فرهنگی می دانند و بی تفاوت از کنار این مسایل عبور می کنند.

این قبیل موسیقی ها ضعف فرهنگی و تربیتی جامعه را نشان می دهد

محمد علی ملکیان کارشناس و فعال فرهنگی ضعف فرهنگ داخلی را علت بازتاب گسترده این نوع موسیقی در فضای مجازی دانست و گفت: این قبیل آهنگ ها و اینکه در مدت کوتاهی لایک ها و بازخوردهای فراوانی آن در فضای مجازی خانواده ها  و دغدغه مندان تربیتی و دینی را نگران کرده است و نشان از کم کاری ها ما در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ضعف های فرهنگی و تربیتی جامعه را اینگونه محتواهای ضد اخلاقی به رخ ما می کشاند، تصریح کرد: مانند زمانی که باران می آید و چاله های خیابان ضعف شهر سازی را به ما نشان می دهد بعد از پخش این قبیل محتواها هم ضعف های ما نمایان می شود.

ملکیان در ادامه افزود: الان زمان محدود کردن جوانان و نوجوانان از روش سنتی نیست و تنها باید با افزایش سواد رسانه ای و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه جلوی این قبیل معضلات اجتماعی را بگیریم.

ملکیان با تاکید براینکه جوانان و نوجوانان باید مسلح به سلاح افزایش سواد رسانه ای شوند، گفت: باید جوانان و نوجوانان را با افزایش سواد رسانه ای  توانمند سازیم و برای جبران خلا های تربیتی که حتی دامنگیر خود پدرو مادرها نیز است، کارها و اقدامات تربیتی را متحول و متغییر کنیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه استقبال جوانان از این دست موسیقی ها نشان می دهد یک نظام جامع تربیتی در کشور که هوای تازه تنفسی باشد وجود ندارد، خاطر نشان کرد: خیلی از خانواده ها حتی خانواده های متدین جامعه همچنان سردرگم و نگران در این  چالش ها هستند و نمی دانند باید چه کنند و چگونه جلوی نفوذ این نوع موسیقی ها را برروح و جان فرزندانشان بگیرند و حتی نمی دانند باید برای فرزندان خود موبایل بگیرند یا نه؟ به او اجازه دسترسی به اینترنت بدهند یا نه؟ و....

ضعف مسایل فرهنگی و دینی هم نیاز به معلم خصوصی دارد

وی همچنین از نیاز امروز جوانان و نوجوان به معلم تربیتی و دینی  اشاره کرد و افزود: تحریک حس کنجکاوی و آزادی بیش ازحد کودکان در فضای مجازی مطلوب نیست و همانطور که خانواده ها نسبت به فضای تحصیلی فرزند خود حساس هستند و برای تقویت زمینه علمی آنها دست به دامن معلمین خصوصی می شوند در فقر فرهنگی و دینی فرزندان شان  هم باید  نگران باشند و برای علاقه آنها به معنویت و تربیت فرزندان خود هم از معلمین و افراد مناسب در این زمینه بهره مند شوند.

ملکیان همچنین استفاده از بستر های هیات و مساجد را ابزار هدایت دینی جوانان قلمداد کرد و گفت: خانواده ها باید ضعف دینی و فرهنگی فرزند خود را جدی بگیرند و از بستر های مساجد و هیات ها برای هدایت دینی فرزند خود بهره بگیرند  و به بهانه  آزادی کودکان و نوجوانان خود را در دام فضای مجازی تنها نگذارند و همانطورکه امام سجاد با آن مقام والای علمی خود در صحیفه سجادیه دعا می کند که خداوند او را برای تربیت فرزندانش کمک کند ما نیز باید با هوشیاری و استعانت از خداوند متعال و امام زمان از این بحران ها و بلاهای آخرالزمانی عبور کنیم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه دستگاه های رسانه ای و ارتباطی در دولت باید برنامه های خود را جدی تر پیگیری کنند، افزود: .بستر شاد برای فعالیت های آموزشی خوب است اما سطح دسترسی دانش آموزان به این فضاها باید همانند همه جای دنیا محدود و مشخص باشد تا جلوی اشاعه ترویج ابتذال در بین دانش آموزان با دسترسی آسان آنها به سایت های غیر اخلاقی گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش سواد رسانه ای جوانان و نوجوانان فضای مجازی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد