Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه با صنعتي شدن جوامع بشري درختان نقش مهم تري در زندگي بشر ايفا مي كنند ؛ از سويي، مقدمات پيشرفت بيشتر صنعت و فناوري را موجب مي شوند و منابع تأمين كننده محصولاتي نظير وسايل چوبي ، مبلمان ، لوازم التحرير (كاغذ، انواع مدادهاي مختلف) ، ‌الوار و هزاران محصول ديگر محسوب شده اند و از سوي ديگر ، به منزله ريه هاي يك شهر تلقي شده و نقش مهمي را در تامين سلامت اعضاي جامعه ايفا مي كنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا كه به دليل فعاليت كارخانجات صنعتي و نيز ازدياد وسايل نقليه عمومي و فعاليت روزانه آنها در سطح شهرهاي بزرگ ، آلاينده ها و گازهاي مهلك و خطرناكي نظير دي اكسيد كربن ، در هواي شهرها فزوني يافته و سلامت افراد را تهديد مي كند؛افزايش هر چه بيشتر اين مواد آلاينده ، كاهش ميزان اكسيژن در هوا را سبب مي شود و اين وضع نامساعد گروه هاي آسيب پذير نظير بيماران ريوي و قلبي ، سالخوردگان و كودكان را بيشتر تهديد ميكند . در چنين شرايطي مسأله درخت و درختكاري راه حلي مناسب براي مبارزه با آلودگي هاي مذكور به شمار مي آيد . ايجاد جنگل هاي مصنوعي و فضاي سبز در اطراف شهرهاي بزرگ به تأسيس كارخانجات توليد اكسيژن مي ماند و همچنین توجه به روز درختکاری نیاز به برنامه ریزی عمیق تری در وضعیت اجتماعی دارد ، به این معنا که این موضوع باید در وجود هر یک از افراد جامعه نهادینه شود و نباید به این شکل باشد که تنها در این روز به کاشت درخت و نهال مبادرت ورزیم و در موقعیت های دیگر به تخریب محیط زیست بپردازیم! جنبه های ظاهری و نمایشی چنین روزهایی، باید به جنبه های زیست محیطی و فرهنگی تبدیل شود تا بتوان در آینده از آن ها به عنوان یک جنبش اجتماعی یاد کنیم.

به طور خلاصه روز درختکاری بهانه ‌ای است، برای این که ما به محیط زیست احترام گذاشته، به احیاء آن بپردازیم ودر حفظ آن بیشتر کوشا باشیم. امید است با تلاش درجهت کاشتن حتی یک نهال کوچک، سهم خود را در زیبایی و آبادانی هرچه بیشتر کشور خویش ادا سازیم، که یقیناً کاری پسندیده است.

در راستای این هدف نیکو، با همکاری شهرداری استان تهران و سازمان محیط زیست شهر ری، کارخانه ستوده بتن اقدام به کاشت 150 اصله نهال در منطقه 20، جنب آزادراه رستگارمنش، جهت حمایت از محیط زیست، همکاری در پروژه های زیبا سازی شهر و مدیریت شهری نموده است که این کار بهانه ای برای ادای دِین ما به طبیعت می باشد.

www.sotudehbeton.ir

☎ 021-33 86 41 41

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس محیط زیست شهرداری استان تهران سازمان محیط زیست شهر ری روز درختکاری کاشت درخت و نهال رپرتاژ آگهی سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فریمان از پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

جواد ستوده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.
 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره