Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:38:03 GMT

افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۸۲۸۰

افزایش بیش از ۷ برابری اعتبارات مدرسه‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین افتتاح ۱۰۰ مدرسه سبز بنیاد برکت و انعقاد تفاهم‌نامه احداث ۱۵۰۰ واحد آموزشی با بنیاد برکت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش‌های وزارت آموزش‌وپرورش برای تأمین فضای آموزشی باهمت خیرین تقویت می‌شود. بر اساس مصوبه هیئت دولت و مقررات موجود اگر خیران در ساخت مکان‌های آموزشی در روستاها ۳۰ درصد و در سایر مناطق هم ۵۰ درصد منابع را تأمین کنند، باقی‌مانده منابع مورد نیاز را دولت تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۱۰۰۰ واحد آموزشی از سوی آموزش‌وپرورش و بنیاد برکت ساخته شود و امیدوارم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای توسعه فرصت‌های آموزشی در مناطق محروم باشد. همچنین ۵۰۰ مدرسه دیگر در مناطق محروم و هم در مناطق شهری به‌صورت مشارکتی ساخته می‌شود که ۵۰ درصد منابع آن از طریق آموزش‌وپرورش و ۵۰ درصد دیگر از سوی بنیاد برکت تأمین می‌شود.

حاجی میرزایی در پاسخ به سؤالی در خصوص کمبود فضای آموزشی گفت: ۲۰ درصد مدارس به دلیل قدمت زیاد، نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی هستند. مهاجرت و جابجایی جمعیت هم باعث شده تا برخی مدارس خالی از دانش‌آموز شوند اما در محدوده شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت دانش‌آموزی مواجه بوده و نیازمند احداث فضاهای آموزشی جدید هستیم.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل به‌طور روزانه ۲۹ کلاس درس در کشور ساخته‌شده است و اعتبارات نوسازی مدارس در ۸ سال گذشته بیش از ۷ برابر افزایش داشته و اعتبارات خیرین نیز به حدود ۲,۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: ۳۰ درصد مدارس در سال ۹۵ نیازمند بازسازی بود که با تلاش‌های صورت گرفته در طول این سال‌ها این رقم درحال به ۲۰ درصد کاهش‌یافته است.

کد خبر 5163147 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش ساخت مدرسه شهرداری تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا قوه قضاییه درختکاری متروی تهران بنیاد شهید و امور ایثارگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سامانه بارشی بازنشستگان هفته درختکاری آموزش وپرورش بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت