Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را یک سال دیگر تمدید کرد
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، با امضای فرمانی، "وضعیت اضطراری ملی" علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.
رئیس جمهور آمریکا  در نامه‌ای به کنگره اطلاع داد که فرمان اجرایی سال 1995 در خصوص اعلام وضعیت اضطراری ملی  در قبال ایران را از 15 ماه مارس 2021 به مدت یک سال دیگر تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در فرمان بایدن آمده است: "اقدامات و سیاست های دولت ایران ، از جمله گسترش سلاح ها و ساخت موشک ها و سایر سلاح های نامتقارن و متعارف ، شبکه تجاوزات منطقه ای و کارزارهای انجام شده در این راستا ، پشتیبانی از گروههای تروریستی و اقدامات مخرب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همدستان و دست نشاندگانش - همه اینها همچنان تهدیدی غیرمعمول و خارق العاده برای امنیت ملی ، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است".
رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «به همین دلیل، به این نتیجه رسیده‌ام که وضعیت اضطراری ملی در خصوص ایران که در فرمان اجرایی 12957 اعلام شد ادامه خواهد یافت و در واکنش به این تهدید تحریم‌های همه‌جانبه علیه ایران برجای خود باقی خواهد ماند.»
تمام رؤسای جمهور ایالات متحده از سال 1995 تاکنون به طور سالانه فرمان اجرایی 12957 علیه ایران را تمدید کرده‌اند.
بیل کلینتون، رییس‌جمهور وقت آمریکا، در سال 1995 با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، تضعیف فرآیند صلح خاورمیانه و تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی، «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد. بیل کلینتون در فرمان اولیه‌ تحریم علیه ایران، همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری کشورش در صنعت نفت‌وگاز ایران را ممنوع کرد، و دو ماه بعد نیز آن را مشمول هر نوع تجارتی با ایران کرد.
این فرمان یا باید در بازه زمانی 90 روزه پیش از محدوده یک ساله‌اش (15 مارس هر سال) تمدید شود و یا در غیر این صورت به طور خودکار لغو می‌شود.

دولت بایدن در سند امنیتی خود: تلاش می‌کنیم با ستیزه‌جویی ایران مقابله کنیم
دولت جدید آمریکا با انتشار سند موقت راهبرد امنیت ملی، مدعی شد ایران به دنبال توانمندی‌های تحول‌آفرین است و واشنگتن با شرکای منطقه‌ای خود تلاش می‌کند تا با ستیزه‌جویی ایران مقابله کند.
کاخ سفید بامداد پنجشنبه سند امنیتی موسوم به «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی» دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» را منتشر کرد.
کاخ سفید درباره این راهبرد امنیتی توضیح داد: «این سند موقت برای ابلاغ دیدگاه رئیس‌جمهور بایدن درباره اینکه آمریکا چگونه با جهان تعامل خواهد کرد، منتشر شده و همچنین برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های [آمریکا] شیوه‌نامه‌ای ارائه می‌کند تا اقداماتشان را با فعالیت دولت جدید در حوزه راهبرد امنیت ملی هماهنگ کنند».
در این سند 22 صفحه‌ای، نام ایران چهار بار تکرار شده و دولت بایدن نیز مانند دولت‌های قبلی این کشور، اتهامات گذشته  علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.
در بخش «چشم‌انداز امنیت جهانی» این سند و در زیر مجموعه «تهدیدهای جدید و در حال تغییر»، ادعا شده که ایران و کره‌شمالی به عنوان بازیگران منطقه‌ای، به پیگیری توانمندی‌ها و فناوری‌هایی که قواعد بازی را تغییر می‌دهند، ادامه داده و ضمن تهدید متحدان و شرکای ایالات متحده، ثبات منطقه‌ای را نیز به چالش می‌کشند.
دولت آمریکا در قسمت «اولویت‌های امنیتی ما» در این سند، با تاکید بر تعهد خود به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، آمده است: «ما با شرکای منطقه‌ای خود تلاش می‌کنیم تا با ستیزه‌جویی ایران و تهدیدهای آن برای تمامیت ارضی و حاکمیتی مقابله کنیم».
در ادامه سند موقت راهبرد امنیت ملی دولت بایدن ضمن اشاره به تداوم نقش واشنگتن در رهبری عدم اشاعه در جهان، ادعا شده است: «ما در همکاری با شرکا و متحدان خود، تلاش می‌کنیم از دیپلماسی برای رسیدگی کردن به برنامه هسته‌ای ایران و دیگر فعالیت‌های ثبات‌زدای آن استفاده کنیم».
این سند همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا دیگر نمی‌خواهد در «جنگ‌های بی‌پایانی» دخیل باشد که منجر به از دست رفتن جان هزاران نفر و تریلیون‌ها دلار هزینه می‌شود، مدعی شد: «در خاورمیانه، ما حضور نظامی خود را به سطح مناسبی که شبکه‌های تروریستی بین‌المللی را مختل کرده، با ستیزه‌جویی ایران مقابله نموده و منافع حیاتی آمریکا را حفظ کند، تغییر می‌دهیم».
در ادامه سند راهبرد امنیت ملی دولت جدید آمریکا ضمن تاکید بر لزوم تقویت ارتش و نیروی نظامی این کشور، تصریح شده است: «همزمان که دیپلماسی را به عنوان اولین گزینه خود ارتقا می‌دهیم، انتخابات‌های هوشمندانه و منظمی درخصوص دفاع ملی و استفاده از نیروی نظامی خواهیم داشت. یک ارتش قوی که با فضای امنیتی هماهنگ باشد، برای برتری آمریکا تعیین‌کننده است».
دولت بایدن درباره استفاده از نیروی نظامی علیه دیگر کشورها اظهار داشت: «ایالات متحده هرگز برای توسل به قوه قهریه در زمانی که نیاز به دفاع از منافع ملی حیاتی ما باشد، تعلل نخواهد کرد. مطمئن خواهیم شد که نیروهای مسلح ما برای بازداشتن دشمنان، دفاع از مردم، منافع و متحدانمان و همچنین شکست دادن تهدیدهای نوظهور، آماده و مجهز باشد».
کاخ سفید اما برای نشان‌دادن چهره‌ای حامی صلح از دولت دموکرات این کشور، مدعی شد: «ولی استفاده از نیروی نظامی باید آخرین گزینه باشد، نه اولین. پیشرفت دیپلماسی و تدبیراندیشی اقتصادی باید ابزار پیشرو در سیاست خارجی آمریکا باشد. نیروی نظامی فقط باید زمانی استفاده شود که اهداف و مأموریت، مشخص و قابل دسترسی باشد».
این سند امنیتی همچنین درباره برنامه واشنگتن جهت پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان نیز نوشت: «ما تلاش می‌کنیم تا به‌شکل مسئولانه‌ای طولانی‌ترین جنگ آمریکا در افغانستان را پایان دهیم و همزمان مطمئن شویم که این کشور بار دیگر به پایگاه امنی برای حملات تروریستی علیه ایالات متحده تبدیل نشود».

عقب‌نشینی اروپا از قطعنامه علیه ایران با حمایت کامل ما بود
در حالی جو بایدن وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه تصریح کرد عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس با حمایت واشنگتن صورت گرفته است.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه پنجشنبه تصریح کرد عقب‌نشینی کشورهای اروپایی از صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با «حمایت کامل» واشنگتن صورت گرفته است.
انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه از قصد خود برای صدور قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای انتقاد از اقدامات جبرانی ایران در واکنش به نقض عهد طرف‌های غربی در برجام عقب‌نشینی کردند.
ند پرایس گفت: «مدیر کل آژانس، گروسی، طرحی را برای پرداختن ایران به مسائل پاسخ‌داده‌نشده در خصوص برنامه هسته‌ای خود ارائه کرد. سه کشور اروپایی با حمایت کامل ایالات متحده آمریکا به این تصمیم رسیدند که بهترین روش برای حمایت از ابتکار مدیر کل، پیش نبردن پیش‌نویس قطعنامه در نشست شورای حکام است.»
وی اضافه کرد: «ما از نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران و طرح ارائه شده توسط مدیر کل آژانس اتمی خرسندیم. ما می‌دانیم که مدیر کل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است.»
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص موضع واشنگتن در خصوص پاره‌ای گزارش‌ها مبنی بر اینکه ممکن است ظرف هفته‌های آینده گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا در بروکسل انجام شود، گفت: «چیزی که همواره در این خصوص گفته‌ایم این است که ما نه خوش‌بین هستیم و نه بد بین. ما در خصوص دیپلماسی‌مان، هوشیار هستیم و می‌دانیم که با شریکانمان یعنی سه کشور اروپایی در این خصوص تعامل داریم.»
وی اضافه کرد: «ما یک طرح راهبردی موسوم به "پایبندی در برابر پایبندی" پیشنهاد کرده‌ایم: اگر ایران به پایبندی کامل به برجام برگردد ایالات متحده آماده انجام اقدام مشابه خواهد بود.»
ند پرایس در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده آماده است با گام‌های همزمان با ایران به برجام برگردد و اینکه ایران منتظر است ببیند آمریکا پذیرای چنین طرحی است یا خیر گفت: «ایران نباید منتظر چیزی باشد، چون ما به صراحت گفته‌ایم کاری که آماده‌ایم انجام دهیم ورود به گفت‌وگوهای سازنده است. این پیشنهادی است که روی میز بوده است.»
وی اضافه کرد: «می‌دانم که پیشنهادها و طرح‌های مختلفی از طرف پایتخت‌های مختلف مطرح شده‌اند. پیشنهادی که ما مطرح کرده‌ایم و سه کشور اروپایی هم آن را پذیرفته‌اند شرکت در مذاکرات اصولی، هوشیارانه و سازنده در چارچوب 1+5 با ایرانی‌ها است. در آنجا می‌توانیم مسائل مختلفی را که مطرحند مورد بحث قرار دهیم.»

ایران مذاکره با امریکا را قبول می کند؟
 «اكسیوس» در این باره می‌نویسد: در پشت پرده رایزنی‌های 1+3 از صبح چهارشنبه آغاز شد. سوژه بحث نیز این بود كه باید با قطعنامه چه كرد؟ ایرانی‌ها تهدید كردند كه در صورت تصویب قطعنامه پاسخ قاطع خواهند داد و به نظر هم می‌رسید كه در این تهدید كاملا جدی هستند. برخی دیپلمات‌های اروپایی می‌گفتند كه امریكا موافق عقب‌نشینی از صدور قطعنامه است. موضعی كه نشان می‌داد دولت بایدن مایل است پنجره دیپلماسی با تهران را ولو تا نیمه باز نگه دارد. در نتیجه این عقب‌نشینی فعلا مهم‌ترین سوال این است كه آیا ایران پیشنهاد جوزپ بورل برای نشست غیررسمی با 1+4 و حضور امریكا به عنوان مهمان را خواهد پذیرفت؟ 
جوزپ بورل اوایل اسفندماه پیشنهاد برگزاری جلسه میان ایران و 1+4 با حضور امریكا را به طرفین داد. پیشنهادی كه تا پیش از طرح تصمیم 1+3 برای صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حكام و حمله جمعه گذشته امریكا به سوریه در تهران در حال بررسی بود اما نهایتا ایران روز یكشنبه گذشته اعلام كرد كه فضا را برای برگزاری چنین نشستی مناسب نمی‌داند. تهران می‌گوید بازگشت به برجام به مذاكره نیاز ندارد اما طرف امریكایی تاكید دارد كه حاضر به برداشتن گام نخست نیست. 

دویچه وله: سیاست دوگانه  برجامی غرب در قبال ایران
دویچه وله با طرح این ادعا نوشت كه تفاهم میان ایران و آژانس مانع از آن شد كه جرقه تنش جدید در برجام این‌بار از صحن شورای حكام زده شود. برخی كارشناسان می‌گویند كه اروپا اكنون هم یك فرصت و هم یك وظیفه برای پشت میز مذاكره نشاندن تهران و واشنگتن دارد. در حالی كه تصور می‌شود فعلا فضایی به دیپلماسی داده شده اما برخی كارشناسان بر این باور هستند كه اقدام سه كشور اروپایی كه از حمایت واشنگتن هم برخوردار شد و قرار بود به صدور قطعنامه‌ای منتهی شود در حالی ایران را متهم به نقض تعهدات برجامی می‌كرد كه در هیچ جا به خروج امریكا از توافق هسته‌ای و تبعات آن اشاره نشده بود. این كشورها در حالی تصمیم به صدور این قطعنامه گرفتند كه همزمان از فضای گفت‌وگو با ایران سخن می‌گفتند. به نظر می‌رسد كه امریكا هم دنبال مذاكره است و هم سخت‌گیری بر تهران. دویچه وله به نقل از یك كارشناس مسائل ایران و اروپا می‌نویسد: تلاش‌های سه كشور اروپایی و امریكا برای تصویب قطعنامه علیه ایران یك اشتباه فاحش در دیپلماسی است كه صداقت این كشورها در سخن گفتن از دیپلماسی و به وجود آمدن فرصت برای گفت‌وگو با ایران را زیر سوال برد. این حركت كوته‌بینانه و اشتباه بود و اصلا هم جای تعجب نداشت كه ایران تهدید كرد در صورت تصویب قطعنامه به تمام همكاری‌ها با آژانس پایان خواهد داد. اگر قرار است كه رابطه فراآتلانتیكی میان امریكا و اروپا باعث شود كه چالش‌های موجود در رابطه با ایران به آرامی و با توسل به دیپلماسی حل و فصل شوند پس هر دو طرف باید گام‌های خود را شمرده و با حساب و كتاب بردارند. 
هیچ اتفاقی در خلأ رخ نمی‌دهد و همه باید متوجه باشند كه اگر از معذورات سیاست داخلی در امریكا صحبت می‌كنیم همین وضعیت برای ایران هم مصداق دارد.  دویچه وله در ادامه می‌نویسد كه مساله گفت‌وگوهای فنی میان ایران و آژانس درباره چند موضوع محدود با مساله گفت‌وگوهای سازنده میان ایران و امریكا متفاوت است. اماندا پال از كارشناسان ارشد مركز سیاستگذاری اروپا می‌گوید كه عقب‌نشینی سه كشور اروپایی از تصویب قطعنامه نشان داد كه در نهایت عقل سلیم در وین حاكم شد. اقدام سه كشور اروپایی بسیار غیرسازنده بود. فعلا زمانی نیست كه طرف مقابل ایران دست به كارهایی بزند كه با واكنش تند تهران و عقب‌نشینی از گفت‌وگو روبه‌رو شود. از سوی دیگر به نظر من اقدام سه كشور اروپایی عملا زیر سوال بردن نقش میانجی و واسطه‌ای بود كه اروپا می‌توانست از طریق جوزپ بورل میان ایران و امریكا ایفا كند. اروپا می‌تواند و باید نقش بسیار فعال‌تر و مثبت‌تری را برای خارج كردن برجام از بن‌بست بازی كند، چراكه با وجود دیدگاه‌های مثبتی كه برای بازگشت به برجام از سوی تیم جو بایدن تاكنون مطرح شده اما اعتماد تهران به واشنگتن صفر است و ساده‌لوحانه است اگر فكر كنیم كه ایران یك گام هرچند كوچك برای بازگشت همه به برجام بدون برداشته شدن گامی از سوی امریكا برخواهد داشت. این امریكا است كه باید گام نخست را بردارد و تنها راه برای رسیدن به آن پیشبرد دیپلماسی فعال میان ایران و امریكا از طریق اتحادیه اروپا خواهد بود.

رویترز مدعی نشست احتمالی ایران با طرف‌های غربی درباره برجام شد
در همین حال رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک ناشناس گزارش داد، پس از اینکه کشورهای اروپایی از مواضع خود در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عقب نشینی کردند، ایران نشانه‌های دلگرم کننده‌ای در چند روز اخیر نشان داده است.
 یک دیپلمات فرانسوی به رویترز گفته است: «همه چیز در مسیر درست پیش می رود و ما در این هفته و به ویژه در چند روز گذشته پیام‌های مثبتی داشته‌ایم.»
این منبع افزوده که هدف این بود همه قبل از شروع تعطیلات نوروز در ایران دور میز جمع شوند.
این دیپلمات فرانسوی همچنین گفته است: «ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این (جلسه) در روزها یا هفته های آینده برگزار شود.»
یک مقام ارشد آمریکایی نیز به شرط افشا نشدن هویتش به رویترز گفته است: موضوع، دادن ضمانت درباره چیزی که ما انجام خواهیم داد نیست بلکه نشستن بر سر میز و مطمئن شدن از اینکه هر دو طرف گام اول و یا گام دوم را _ هرچه که هست_ بر می‌دارند و اقدامات مثبتی را اتخاذ می‌کنند.
سه کشور اروپایی عضو برجام پنج‌شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کردند قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران را در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی پس گرفته‌اند تا به مدیرکل آژانس برای شکستن بن‌بست کنونی فرصت دهند.
کاظم غریب آبادی نماینده دائم کشورمان در مورد دلائل توقف پیگیری قطعنامه گفت که این اقدام می تواند چندین دلیل مهم داشته باشد: اول، عدم تمایل اعضای شورای حکام به قطعنامه و مغایر دانستن آن با شرایط و فرصت های موجود؛ دوم، نگرانی سه کشور از چگونگی واکنش ایران به تصویب قطعنامه؛ سوم، عدم توجیه فنی قطعنامه با وجود اظهار مدیرکل درخصوص تداوم کار با ایران و ضرورت حمایت از این مسیر؛ چهارم، نگرانی از تحمل بار انتقاد شدید تخریب فضای همکاری و فرصت های موجود در اثر قطعنامه.
در همین حال، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری با تأکید بر اینکه برجام نمی‌توند مورد مذاکره مجدد قرار گیرد، خواستار بازگشت همه طرف‌های برجام به اجرای تعهدات خود شد.
وی در ابتدای این پیام توئیتری تصریح کرد: «برجام نمی‌تواند بار دیگر مورد مذاکره قرار گیرد؛ خلاص.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی ستیزه جویی ایران وضعیت اضطراری ملی راهبرد امنیت ملی سه کشور اروپایی سه کشور اروپایی تصویب قطعنامه قبال ایران علیه ایران ایالات متحده صدور قطعنامه تلاش می کنیم میان ایران نیروی نظامی دولت بایدن رئیس جمهور دولت جدید عقب نشینی منطقه ای کل آژانس جو بایدن مدیر کل یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی با اشاره به اقدامات اخیر واشنگتن در قبال کشورش، از پابرجا بودن "سیاست‌های غلط" آمریکا در قبال پکن انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگویی اشاره کرد که "درک اشتباه آمریکا از چین همچنان وجود دارد و به پیش بردن سیاست‌ غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد."

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وانگ در گفت‌وگویی با نشریه قطری پنینسولا درباره جنگ اوکراین نیز گفت: موضع چین درباره بحران اوکراین نامتناقض و شفاف است. چین نه یکی از طرفین درگیری و نه یکی از طرفین مسئول این بحران است اما هرگز از بیرون گود و بی‌تفاوت آن را نظاره نکرده است.

وزیر امور خارجه چین هشدار داد که "در این برهه، هنوز خطر بدتر شدن و گسترش این بحران وجود دارد و جامعه بین‌المللی باید هماهنگی و تلاش‌های مشترک را برای رسیدن به صلح تقویت کند و اقدامات ملموسی برای تتش‌زدایی در این درگیری انجام دهد.

جنگ اوکراین در فوریه سال میلادی جاری به سومین سال خود وارد شده است.

اوکرایت سعی کرده است با همکاری سوییس نشستی برای تبیین "فرمول صلح" رییس جمهور اوکراین برگزار کند که روند آن هنوز قطعی نشده است.

سوییس بر ضرورت مشارکت روسیه در هرگونه مذاکرات صلح تاکید کرده است.

"ولودیمیر زلنسکی" رییس جمهور اوکراین فرمانی را صادر کرده است که مذاکرات با روسیه را تا زمان عهده‌دار بودن سمت ریاست جمهوری این کشور توسط "ولودیمر پوتین" را ممنوع می‌سازد.

روسیه گفته است تا زمانی که اوکراین مناطق تصرف‌شده را به رسمیت نشناسد، مذاکرات صلح با آن بیهوده خواهد بود.

وانگ در ادامه گفت‌وگو با این نشریه قطری با مطرح کردن انتقاد دیگری از سیاست‌های آمریکا در قبال چین گفت: آمریکا، اخیرا، تلاش کرده است حمایت متحدانش را جلب کند و مدام بروز تنش‌های منطقه‌ای در دریا را تحریک می‌کند. آمریکا ایجاد نظامی بازدارنده در قبال چین را تسریع بخشیده، به تشدید تحریم‌های یک‌جانبه ادامه می‌دهد و فعالانه در محاصره تکنولوژیکی چین نقش دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه