Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری افغانستان روز شنبه در تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، گفت دولتش آماده صحبت درباره برگزاری انتخابات تازه است و تأکید کرد هر دولت جدیدی باید از طریق روند دموکراتیک ظهور کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اشرف غنی در ابتدای جلسه پارلمان در کابل خطاب به قانون‌گذاران گفت: انتقال قدرت از طریق انتخابات، یک اصل غیرقابل مذاکره برای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما آماده بحث و گفت‌وگو درباره برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر تحت نظارت جامعه بین‌المللی هستیم. ما همچنین می‌توانیم در مورد تاریخ انتخابات صحبت کنیم و به نتیجه برسیم.

رئیس جمهوری افغانستان طی هفته گذشته با "زلمای خلیل‌زاد"، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دیدار کرد تا با او در مورد راه‌های ایجاد تحرک در مذاکرات متوقف شده صلح با نمایندگان طالبان که در قطر برگزار می‌شود، صحبت کند. پس از صحبت‌های غنی در کابل، خلیل‌زاد به قطر رفت.

مقامات افغان و دیپلمات‌های غربی گفتند که خلیل‌زاد در سفر کابل، پس از گرد آوردن رهبران افغان و رهبران طالبان در کنفرانسی چندجانبه بیرون کشور، ایده تأسیس دولت موقت را مطرح کرده است.

اما غنی اظهار کرد تنها راه تشکیل دولت باید از طریق یک انتخابات باشد.

غنی گفت: توصیه من به کسانی که برای به دست آوردن قدرت به این در و آن در می‌زنند این است که، قدرت سیاسی در افغانستان یک در دارد و کلید آن رأی مردم افغان است.

وی اظهار کرد: هر نهادی می‌تواند فکر خود را روی یک تکه کاغذ نوشته و راه‌حلی برای افغانستان پیشنهاد کند. این کاغذها در گذشته نوشته شده و در آینده هم نوشته خواهد شد. تضمین ما، قانون اساسی ماست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشرف غنی مذاکرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد طی سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خلیل‌الرحمان حقانی» وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان با اشاره به اقدامات اخیر پاکستان اظهار داشت بیش از 600 هزار پناهجو در ماههای اخیر به افغانستان اخراج شده‌اند.

وی افزود از ایران و برخی کشورها نیز هزاران مهاجر افغان به کشورشان بازگشته‌اند.

حقانی گفت برای بازگشت کنندگان به کشور، مراکز موقت فراهم شده است تا از آنجا به ولایت‌های مورد نظر انتقال یابند.

این در حالی است که شماری از پناهجویان تازه بازگشته به افغانستان از حکومت طالبان خواستار کمک و سرپناه دائمی و همچنین فرصت‌های کار شده‌اند.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغاناتریش خواستار اخراج پناهجویان پذیرش نشده افغان از اروپا شدپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

وزیر امور مهاجرین حکومت طالبان پیش از این در دیدار با «شوکو شیموزاوا» رئیس پشتیبانی و امنیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود بیش از یک میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این بازگشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 29 میلیون افغان (بیشتر از نیمی از جمعیت این کشور) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • منابع عبری: حماس تاکید دارد پایان جنگ در توافق نوشته شود
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان