Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان نشست استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه تلاش‌ها بر این است که در خوزستان شرایط شهرهای زرد حفظ و شهرهای نارنجی نیز تبدیل به زرد شوند لازم است تا در مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی اعمال محدودیت صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تا به این لحظه ترددها کنترل میشد اما مجبوریم که در شهرهای قرمز کنترل را افزایش دهیم.

رییس علوم پزشکی اهواز در رابطه با وضعیت گسترش کرونا در خوزستان عنوان کرد: شتاب افزایش بیماری نسبت به هفته قبل کمتر شده است و امیدواریم طی هفته جاری اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم به نحوی شود که شاهد کاهش و روند نزولی باشیم.

وی افزود: طبق تصمیم امروز ستاد، تنها ۱۰ درصد کارکنان در ادارات غیرضروری حضور پیدا خواهند کرد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: ما در حوزه تامین واکسن برای استان تلاش کردیم و بخش خوبی از واکسنی که وارد کشور شد به استان خوزستان منتقل خواهد شد.

وی افزود: انشالله طی هفته جاری روند واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان در استان را با تعداد بیشتری انجام خواهیم داد و تزریق به جانبازان از هفته گذشته آغاز شد.

رییس علوم پزشکی اهواز گفت: این قول را به هم‌استانی‌های عزیز می‌دهم که انشالله با ورود محموله‌ای که سه‌شنبه به استان خواهد رسید تزریق واکسن به بیماران دیالیزی را در اسرع وقت آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به خطراتی که این بیماران را تهدید می‌کند حتما در اولویت قرار خواهند گرفت و این کار قبل از سایر نقاط کشور انجام خواهد شد.

ابول‌نژادیان عنوان کرد: برای بیماران هموفیلی، تالاسمی و ms استان تلاش و سهمیه‌ی جداگانه‌ای گرفته شده است و انشالله این روند تسریع خواهد شد تا آمار بروز و مرگ‌ومیر در خوزستان کاهش یابد.

رییس علوم پزشکی اهواز در پاسخ به وضعیت سرعت انتشار ویروس در خوزستان گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ۵۶ درصد نمونه‌های بررسی شده، مبتلا به نوع انگلیسی بوده که سرعت انتشار بالاتر و قدرت بیماری‌زایی و کشندگی بیشتری دارد.

وی افزود: و به دلیل اینکه این گونه در حال گذرندان پیک سوم خود در خوزستان می‌باشد سرعت انتشار بالاتر رفته و به دو برابر شدن تعداد مبتلایان در هر نه روز یک بار رسیده است و این چالشی است که امیدواریم بتوانیم آن‌ را کنترل و مهار کنیم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رییس علوم پزشکی اهواز کرونای انگلیسی واکسن علوم پزشکی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند، گفت: این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است.

محمد صباییان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت‌های شاخص مرکز لیزر دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهارکرد: مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای غرب کشور در سال ۹۹ آغاز به کار کرد؛ این مرکز روی لیزرهای پالسی کوتاه و فوق کوتاه یعنی لیزرهای نانوثانیه و فمتوثانیه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: لیزر در بخش‌های مختلفی از جمله صنایع، کشاورزی، پزشکی، داروسازی و... کاربردهای فراوان و متنوعی دارد. پلاسما نیز در شیمی و زیست‌شناسی کاربرد دارد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه مرکز روی تصویربرداری فراطیفی کار می‌شود که در صنایع غذایی کاربرد دارد، گفت: یکی از مهمترین کاربردهای لیزر و اپتیک در پزشکی، دندانپزشکی، زیست‌شناسی و کشاورزی است و محققان و دانشجویان این مرکز نیز در حال فعالیت در این بخش‌ها هستند.

وی با اشاره به طرح‌های تحقیقاتی نو در این مرکز عنوان کرد: برخی از کارهای تحقیقاتی این مرکز در فناوری بسیار بالا اجرا می‌شوند به عنوان مثال محققان مرکز اهواز در حال تحقیق و پژوهش روی درمان سرطان ریه با استفاده از نانوذرات و لیرز مادون قرمز هستند. این کار مشترک با گروه‌های فیزیک، شیمی، ژنتیک دانشگاه شهید چمران اهواز و برخی محققان و داروسازان خارج از کشور در حال انجام است و در فاز تحقیقاتی است.

صباییان گفت: برای تولید غشاء تصفیه‌خانه‌ها نیز از پلاسما در پلیمر استفاده می‌شود. از این غشاء در تصفیه‌خانه‌ها، برای تصفیه آب استفاده می‌شود. این طرح نیز در فاز پژوهشی و تحقیقاتی قرار دارد.

وی افزود: دستگاه و سامانه لیدار نیز در مرکز اهواز طراحی شده است؛ این سامانه ذرات گرد و غبار را آشکارسازی می‌کند که این فرآیند با استفاده از لیزرهای پالسی کوتاه انجام می‌شود. این سامانه وجود ذرات گرد و غبار در هوا را به صورت دقیق تشخیص می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در بخش فیزیک اتمی و مولکولی نیز چندین پژوهش در دست اجرا هستند که عموما سطح بالا و در مرحله تئوری هستند. این بخش، برهم‌کنشی لیزر، اتم‌ها و مولکول‌ها را مورد مطالعه قرار داده است. در طرحی دیگر نیز از لیزر برای تسریع در جوانه‌زنی بذر استفاده شد.

وی عنوان کرد: طراحی و ساخت سنسورهای گازی با استفاده از لیزر نیز از دیگر فعالیت‌های موفق در مرکز تحقیقات اهواز بود که خوشبختانه به ثمر رسیده است. این طرح در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفت. در این طرح، از لیزر برای تشخیص وجود گاز استفاده می‌شود. اسپکترومتر نیز که دستگاه طیف‌سنج است و برای اندازه‌گیری تغییرات یک مشخصه فیزیکی در یک محدوده مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای یک شرکت دانش بنیان ساخته شد.

صباییان گفت: علاوه بر این، مرکز تحقیقات لیزر و پلاسمای اهواز با مراکز علمی مهم و معتبری همچون بنیاد ملی علم ایران، ستاد ملی کوانتوم و اپتیک و ستاد ملی نانو ارتباطات علمی و پژوهشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد