Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر رییس کل دادگستری استان بوشهر از آزادسازی ۳۶ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد در ایام پرخیر و برکت ماه رجب خبر داد.

علی جمادی با اشاره به اتفاقات خوب سال جاری با بیان اینکه امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های خیرین، مددجویان و مجموعه بودیم، گفت: به لطف الهی شاهد آزادی ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومیت های مالی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاشی که در اداره های کل استان، ستاد مردمی دیه استان و کمک خیرین صورت گرفت و بدهی بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون مربوط به این افراد تعیین تکلیف و آزاد شدند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن به مدت ۱۱ ماه ۱۴۳ زندانی آزاد شده داشتیم که بدهی این افراد بالغ بر ۹۵ میلیارد بود که قسمتی توسط خیرین و کمک های بلاعوض تامین شد. تلاش هایی در جهت صلح و سازش صورت گرفت و از مبالغی هم گذشت شد و خوشبختانه ۱۴۳ نفر تا امروز به کانون گرم خانواده بازگشته اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نکته ای که باید توجه شود این است که ما ۱۴۴ نفر مددجوی نیازمند کمک داریم که بدهکار هستند. در مجموعه قضایی، ستاد مردمی دیه و اداره کل زندان های استان در تلاش هستیم این تعداد تعیین تکلیف شوند زیرا این افراد باید به کانون گرم خانواده برگردند و در بحث تولید و اقتصاد کمکی برای کشور باشند.

رئیس دادگستری استان بوشهر اظهار کرد: از همه ی خیرین محترم تشکر می کنم و امروز در جلسه شاهد بودیم یکی از خیران به میزان ۹۰ میلیون تومان کمک کرد ولی از طرفی اعلام کرد راضی به اعلام اسم نیست و قصد دارد این کمک گمنام باشد.

مدیرکل زندان های استان بوشهر با اشاره به برنامه های بهبود ارائه خدمات برای مددجویان عنوان کرد: پیرو تاکیدات ریاست قوه قضائیه و ریاست سازمان زندان ها طرح پایش پرونده زندانیان در استان بوشهر به مدت دو ماه صورت گرفت که در این پایش ۲۳۶۵ پرونده ی زندانیان حاضر در زندان های استان مورد پایش و بازنگری مجدد قرار گرفت.

رضا مقبلی ادامه داد: در این زمینه مشارکت دستگاه محترم قضائی، دادگستری و دادسرای استان خوب بوده است و باعث شد در طرح پایش در سطح کشور رتبه ششم را به دست بیاوریم و در خصوص کلیه پرونده هایی که زمینه مساعدت قانونی بود اقدام شد و از این منظر هم جای تقدیر و تشکر دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بحث اخذ رضایت شکات و قصاص هم به لطف الهی باعث شد برای ۱۶ نفر از اولیای دم رضایت بگیریم. در بحث اشتغال، چندین فرهنگسرای اشتغال در زندان ها ایجاد شده و زمینه اشتغال ۴۳۰ مددجو در سطح زندان های استان فراهم شده است.

مدیرکل زندان های استان بوشهر گفت: در بحث بازدید از زندان ها، ۵۷۰ مورد در شش ماه گذشته داشته ایم که در این بخش هم در سه ماهه سوم رتبه هفتم کشور را کسب کردیم.

مقبلی تصریح کرد: در خصوص ملاقات های مجازی با توجه به محدودیت های ستاد ملی کرونا و جهت جلوگیری از شیوع و ورود ویروس کرونا به زندان ها به محض وصول دستورالعمل، امکانات اولیه توسط خیرین و پتروشیمی های منطقه پارس تهیه شده و قرار است کلیه زندان های استان به سامانه ملاقات مجازی مجهز شوند.

وی بیان کرد: در خصوص ویروس کرونا نیز به لطف الهی در مجموعه زندان ها تعداد بسیار کمی مبتلا شده اند که کاملا کنترل شده و قرنطینه های سه گانه در زندان های استان ایجاد کردیم و هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در زندان های استان وجود ندارد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندانیان جرائم غیرعمد زندان های استان استان بوشهر زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گفت: مجمع خیرین برنامه ها و خط مشی ستاد عتبات را ادامه می‌دهد و از ظرفیت آنان برای تقویت برنامه‌ها استفاده می کند.   سردار حکمتیان افزود: با برگزاری این مجمع در استان اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شوند تا شاهد فعالیت مجمع خیران حرم ساز استان باشیم.   وی اضافه کرد: این مجمع در مسیر اهداف و ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و استفاده از ظرفیت نیکوکاران و خیرین برای تسریع در بازسازی این اماکن مقدس فعالیت خواهد کرد.   سردار حکمتیان گفت: در انتخابات مجمع خیرین حرم ساز استان از بین ۷۰ داوطلب برای حضور در هیات امنا و بازرسی با رای گیری، افرادی برای اعضای اصلی هیات امنا انتخاب می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید