Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:27:12 GMT

نحوه برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی ایثار تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۲۴۷

نحوه برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی ایثار تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، احمد صالحی آرا در نشست خبری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی منشأ خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و انقلاب اسلامی نیز در طول عمر با برکت خود همواره زنده، فعال و پویا عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با روحیه انقلابی، پاسخگوی سوالات جامعه باشند، اظهار داشت: جامعه انقلابی برای دست یافتن به سوالات خود به یک دانشگاه انقلابی نیاز دارد. دانشجوی انقلابی می‌تواند پاسخگوی سوالات جامعه باشد.

صالحی آرا با تأکید بر اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص هستند، افزود: دانشجویان شاهد و ایثارگر برخاسته از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی هستند. این دانشجویان میراث دار شهدا، جانبازان، آزادگان هستند. هر آنچه که ما در کشور داریم، نتیجه فداکاری‌های پدران، برادران و خواهران شماست که خون خود را نثار انقلاب و نظام کردند. ما امروز وظیفه حفظ، نگهداری و پاسداری از این میراث ارزشمند را داریم.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: چه کسی بهتر از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان برای حفظ و نگهداری ارزش‌ها وجود دارد؟ دانشجویان شاهد و ایثارگر امروز مایه آبرو، عزت، امید و آینده این کشور هستند. جوانان شاهد و ایثارگر باید روحیه جهاد، شهادت، ایثارگری و انقلابی گری را در جامعه دانشگاهی توسعه دهند. این امر جز با تزکیه روح و نفس و علم آموزی میسر نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بستر برای رشد و ارتقا مهیاست و باید شتابان به سمت علم آموزی حرکت کنیم، اظهار داشت: در صورت تلاش و همت می‌توانیم به قله‌های باورنکردنی دست پیدا کنیم. دانشجویان شاهد و ایثارگر باید سر منشأ تحولات عظیم در جامعه باشند.

مهندس صالحی آرا در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، گفت: دستورالعمل برگزاری جشنواره را ۲۵ بهمن ماه به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ارسال کردیم.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، تحرک و افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد رقابت سازنده و اثربخش در بین جامعه هدف شاهد و ایثارگر، افزایش ممتازین در هر سال تحصیلی و شناسایی و تجلیل از چهره‌های موفق و برتر در جشنواره جایزه ملی ایثار از اهداف برگزاری پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی پرونده‌ها توسط کمیته علمی و داوری در استان‌ها متشکل از معاون آموزشی، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون پژوهش و فناوری یا معاون علمی و مسئول شاهد استان صورت می‌گیرد و بر اساس دستورالعمل امتیازدهی می‌شود. لیست نفرات اول تا سوم هر یک از دوره‌های آموزشی که بالاترین امتیاز را در استان کسب کرده‌اند به کمیته علمی و داوری مرکز جهت بررسی و تأیید نهایی ارسال می‌شود.

صالحی آرا ادامه داد: کمیته داوری متشکل از نمایندگان حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی و دانشجویی، مرکز امور شاهد و ایثارگران و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به بررسی پرونده‌ها از استان‌ها و انتخاب نفرات برتر اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص امتیازات تصریح کرد: ایثارگری (۵ امتیاز)، آموزشی (۵۰ امتیاز)، پژوهشی (۲۵ امتیاز) و فرهنگی (۲۰ امتیاز) دارد و سهمیه دانشگاه آزاد اسلامی همچون سنوات قبل ۱۸ نفر تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزیدگان در دو مرحله استانی و کشوری تجلیل و تقدیر می‌شوند، افزود: جامعه هدف در دانشگاه آزاد اسلامی ۷۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی است که شامل فرزند و همسر شهید، جانباز ۲۵ درصد به بالا، همسر و فرزندانشان و آزادگان، همسر و فرزندانشان می‌شود.

صالحی آرا تأکید کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید به این خودباوری برسند که توانایی حضور در عرصه‌های مختلف علمی را دارند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در دهه اول تیرماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

کد خبر 5163096 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دکتری تخصصی سازمان سنجش آزمون گروه علوم پزشکی آموزش مجازی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه تهران زبان فارسی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ها پذیرش دانشجو دانشجویان دانشگاه علم و صنعت رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان شاهد و ایثارگر صالحی آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میزبان عصر جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر مغان در منطقه جعفرآباد اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختص جامعه عشایری برای نکوداشت این جامعه عظیم و سترگ در کشور جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه عشایر هویت و تاریخ ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: دومین جشنواره بین المللی عشایر مغان ظرفیتی عظیم برای معرفی توانمندی های عشایر ایران در سطح ملی و بین المللی است و در این زمینه باید تمامی دستگاه های اجرایی پای کار باشند.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور عشایر مغان را جزو عشایر بااصالت و ریشه دار کشور معرفی کرد و گفت: معرفی و تبیین خدمات و ثمرات عشایر شاهسون مغان ضروری است و در این راستا برگزاری کنگره و همایش ملی و استانی برای معرفی و تبیین جایگاه جامعه عشایری در زندگی مردمان ایران زمین و به خصوص استان اردبیل مهم به نظر می رسد.

میزبان ثمرات برگزاری دومین جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون مغان را یادآور شد و بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد هماهنگی دستگاه های اجرایی برای مدیریت کوچ و معرفی آداب و سنن و زندگی مردمان کوچرو استان اردبیل و استان های شرکت کننده است.

وی خواستار برندسازی محصولات تولیدی جامعه عشایری مغان از جمله پنیر و لبنیات تولید شده توسط این قشر شد و گفت: لازم است که تولیدات این زحمتکشان در قالب برند شاهسون تولید و در بازارهای داخلی و بین المللی عرضه شود.

قائم مقام سازمان امور عشایری کشور از حضور ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل عشایری در کشور خبر داد و تصریح کرد: این عشایر در قالب سه ایل بزرگ بختیاری، قشقایی و شاهسون در حال کار و تولید هستند.

میزبان با بیان اینکه ۶۰ اداره و دستگاه اجرایی در راستای ساماندهی امور عشایر دخیل هستند، اظهار کرد: خدمات رسانی به جامعه عشایری و هماهنگی برای خدمات بیشتر دو وظیفه اساسی سازمان امور عشایری کشور است که با تمام توان در ادای وظیفه به این جامعه مهم و بزرگ کشور تلاش می کنیم.

وی جمعیت جامعه عشایری کشور را ۲۵۱ هزار خانوار و بیش از یک میلیون و ۳۱۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: جامعه عشایری ایران ۱.۴ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما در عین حال ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی و بخش زیادی از گیاهان دارویی و مواد لبنی کشور را تامین می کنند.

کد خبر 6089341

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج