Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد فرهادی شنبه ۱۶ اسفند افزود: به محض اطلاع از حادثه برای کمک به کشور افغانستان اعلام آمادگی کردیم و در دقایق اولیه چهار دستگاه آتش‌نشان مستقر در مرز با هماهنگی مرزبانی به داخل خاک افغانستان برای مهار آتش اعزام شد.

اعزام اتوبوس‌آمبولانس برای حادثه آتش‌سوزی مرز ماهیرود خروج خودروهای مستقر از پایانه مرزی ماهیرود | اعزام نیروهای امدادی

وی با اشاره به تماس تلفنی والی فراه افغانستان با استاندار خراسان جنوبی و درخواست کمک برای مهار آتش در گمرک مرزی این کشور گفت: هماهنگی برای اعزام آتش‌نشان و نیروی امدادی از شهرهای سربیشه، درح، نهبندان، شوسف، بیرجند و زیرکوه انجام شده و نیروهای کمکی با ماشین آلات مورد نیاز در حال اعزام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در حال پیگیری از سازمان مدیریت بحران کشور هستیم تا با استفاده از بالگرد عملیات مهار آتش را انجام دهیم. همچنین با دانشگاه علوم پزشکی استان برای امدادرسانی به مصدومان احتمالی حادثه هماهنگی‌های لازم انجام شده و تعدادی خودروی آمبولانس به منطقه اعزام شده است.

فرهادی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی در همان دقایق اولیه به تمامی دستگاه‌های ذیربط دستور داد تا از هیچ تلاشی در جهت کمک به اطفای حریق در خاک افغانستان دریغ نکنند.همچنین با دستور استاندار در همان لحظات اولیه تخلیه بازارچه ماهیرود در خراسان جنوبی انجام و مباحث ایمنی در مرز رعایت شده است.

وی اظهار کرد: از هیچ کمک در زمینه امدادرسانی و اطفای حریق در بندر ابونصر فراهی افغانستان دریغ نخواهیم کرد و تمامی امکانات و ظرفیت استان در اختیار کشور افغانستان قرار خواهد گرفت. دستور داده شد که کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داشته باشند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، فرماندار سربیشه و تعدادی از مدیران حوزه معاونت سیاسی استانداری برای مدیریت حادثه در منطقه حضور دارند و تاکنون خسارت ناشی از این حادثه در پایانه مرزی ماهیرود گزارش نشده است.

مسئول گمرک ماهیرود هم گفت: تاکنون هشت دستگاه آتش‌نشان با نیروهای امدادی به داخل خاک افغانستان اعزام شده است.این حادثه ساعت ۱۰:۳۰ امروز در گمرک ابونصر فراهی افغانستان همجوار گمرک مرزی ماهیرود در خراسان جنوبی روی داد و سه تانکر ۱۵۰ هزار تنی حامل سوخت طعمه حریق شد.

علی اکبر کیانی افزود: با توجه به افزایش تعداد نیروهای آتش‌نشان در خاک افغانستان شعله‌های حریق نسبت به چند ساعت پیش کمتر شده و اوضاع تحت کنترل است.تاکنون گزارشی از تلفات انسانی در این آتش‌سوزی به ما گزارش نشده است.

کد خبر 589056 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی خاک افغانستان آتش نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی بامداد امروز در اصفهان اظهار کرد: اولین حادثه ساعت ۲ و ۲۷ دقیقه به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شد.

وی افزود: در این حادثه ۲ دستگاه خودروی پراید و سی ال او در آزاد راه امیرکبیر حد فاصل عوارضی و پل شیراز با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به اعزام ۳ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه ابراز کرد: ۶ نفر شامل ۳ مرد، ۲ کودک دختر و یک خانم در این حادثه مصدوم شدند.

وی با اشاره به اعزام مصدومان به بیمارستان گلدیس شاهین شهر تصریح کرد: همچنین مرد ۳۵ ساله در این حادثه جان باخته است.

عابدی با اشاره به حادثه واژگونی کوییک نیز گفت: این حادثه ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر ۲ جاده مهاباد-یزد اتفاق افتاده است، ابراز کرد: ۲ واحد امدادی اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه اعزام شد.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان با اشاره به مصدومیت ۶ نفر شامل ۲ مرد، ۲ کودک پسر، یک کودک دختر و یک خانم در این حادثه اظهار کرد: مصدومان به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند.

کد خبر 6094881

دیگر خبرها

  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • اعزام ۵۲۰ مبلغ به مناطق مختلف خراسان جنوبی
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز