Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری عامل پرونده‌ای با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی در شبکه‌های اجتماعی، خبر داد.

خبرگزاری میزان- سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، در این راستا پرونده اولیه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت با شخصی آشنا شدم و پس از گذشت مدتی قصد ازدواج با یکدیگر را داشتیم، اما در شب عروسی با توجه به اختلافات و درگیری‌های دو خانواده همه چیز به هم خورد و از هم جدا شدیم و تمام تصاویری که از بنده در فضای مجازی پخش شده مربوط به همان زمان است.

به گفته این مقام انتظامی، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی‌های تخصصی ادله دیجیتال موجود در پرونده متهم را که همان داماد سابق بود شناسایی کردند و پس از تشریفات قضایی وی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

گودرزی بیان داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ ضمن قبول جرم خود اظهار داشت قصد ازدواج با شاکی را داشتم که به علت اختلافات خانواده‌ها این ازدواج به هم خورد و من برای تلافی و انتقام از این خانواده دست به این کار زدم و تمام تصاویری که از شاکی داشتم را در فضای مجازی منتشر کردم.

این مقام مسئول با هشدار به مجرمانی که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران با آبروی آنان بازی می‌کنند، بیان داشت: سوءاستفاده از تصاویر شخصی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی بوده و باتوجه به اینکه هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر قانون جرم محسوب می‌شود، پلیس فتا خود را موظف به برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون شکنان دانسته و تمام توان خود را برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان در فضای مجازی به کار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: پلیس: کودک آزار شیرازی احضار شد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فتا پلیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فتا پلیس تصاویر خصوصی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۲۸ تارنمای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • عروس و داماد درچه‌ای راهی خانه بخت شدند
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!