Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@06:38:57 GMT

ماهی ها کرونا نمی گیرند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۶۱۴

ماهی ها کرونا نمی گیرند

به گزارش تابناک، دکتر مهدی سلوکانه روز شنبه به ایرنا توضیح داد: توصیه‌های بهداشتی صرفا به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است و شهروندان در صورت لمس ماهی قرمز شب عید، بلافاصله نسبت به شستشوی دستها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده های مناسب اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توصیه کرد: باید ماهی قرمز از مراکز عرضه مجاز تهیه شود و از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردها اکیدا خودداری شود؛ مراکز عرضه مجاز شامل واحدهای صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری‌ها با هماهنگی اداره دامپزشکی است.

به گفته دکتر سلوکانه، شهروندان تا جای ممکن از ظروف یکبار مصرف برای حمل ماهی قرمز به منزل استفاده و از خرید ماهیانی با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند.

توصیه‌های بهداشتی برای نگهداری ماهی قرمز

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران همچنین گفت: پس از انتقال ماهی به منزل باید بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی ها به تنگ از قبل آماده شده منتقل شود: همچنین ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه زباله سربسته قرارگیرد و آبی که ماهی در آن تنفس کرده باید در شبکه فاضلاب تخلیه و از ریختن آن در معابر عمومی خودداری شود.

دکتر سلوکانه اضافه کرد: باید قبل از استفاده تنگ ماهی و در صورت استفاده از آب شهری، این تنگ چند ساعت در هوای آزاد به منظور کلر زدایی قرار داده شود؛ همچنین ظرف نگهداری ماهی باید یک ظرف با دهانه عریض برای تبادل اکسیژن با محیط باشد و میزان آب مورد نیاز برای هر قطعه ماهی حداقل یک لیتر باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بهترین دمای نگهداری ماهی قرمز ۲۲-۲۶ درجه سانتیگرد است و غذای ماهی قرمز نیز باید از فروشگاه‌های عرضه ماهی زینتی تهیه شود؛ درهنگام تعویض آب تنگ نیازی به دستکاری ماهی نیست اما در صورت لزوم و بخصوص در افرادی با سابقه بیماری و یا حساسیت‌های پوستی از دستکش استفاده شود.

دکتر سلوکانه یادآور شد: به منظور ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی، می‌توان از نمک به میزان ۳ درصد و سایر ضدعفونی کننده‌ها مانند پرمنگات پتاسیم، پرکلرین و یا بتادین استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نوروز نباید ماهی ها را در رودخانه ها و یا نهرها رها کرد و باید در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رها سازی شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس توصیه های بهداشتی ویروس کرونا سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس نگهداری ماهی ماهی قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی «خمه» الیگودرز حین کنترل خودروهای عبوری در محور اصفهان - الیگودرز به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن خوراک ماهی قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی لرستان، گفت: دراین‌رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

کد خبر 6090920

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مالیات ماهانه طلافروش‌ها ماهی فقط ۸۰۰ هزار تومان!
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد