Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:58:27 GMT

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بدون حضور مردم

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۷۲۵

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بدون حضور مردم

آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با تلاوت سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن و بدون حضور عموم مردم علاقه‌مند آغاز شد.

به گزارش مشرق؛ آیین افتتاحیه سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دقایقی پیش با تلاوت سیدجواد حسینی قاری بین‌المللی قرآن آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور دارند و برنامه به صورت زنده از شبکه و رادیو قرآن پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن برای قلوب بشر نازل شده و خداوند آن را برای بندگان آسان ساخت

در این مراسم حجت‌الاسلام خاموشی طی سخنانی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در ایام مبعث پیامبر (ص) گفت: خداوند انسان‌های صاحب خرد را به تعقل درباره قرآن دعوت و سوی آن فرا می‌خواند. امام علی فرمود: همان طور که قرآن برای همه قلب‌های بشر نازل شده است پیامبر (ص) هم از مقام والایش فرود آمد تا در فهم بشر قرار گیرد و بر قلب‌ها نور معارفش را متجلی ساخت تا همه انسان‌ها زبان جهان‌شمول او را دریابند. قرآن برای قلوب بشر نازل شده و خداوند آن را برای بندگان آسان ساخت

وی ادامه داد: خداوند از سویی قرآن را ذکر می‌داند و از سوی دیگر آن را دربردارنده ذکر می‌خواند. پیامبر (ص) را هم ذکر معرفی می‌کند زیرا ذکر در او تجسم یافته و او اخلاق و همه چیزش برگرفته از قرآن است.

پیامبر (ص) جسمی زمینی و قلب و روحی آسمانی دارد

خاموشی با اشاره به کلام امام صادق (ع) درباره پیامبر (ص) و قرآن کریم گفت: در کلام امام صادق (ع) پیامبر (ص) ذکر خداوند است و با قرآن برنامه‌های حیات طیبه و انسان را به سر منزل مقصود برساند. او بدنی زمینی و قلب و روح آسمانی دارد و شخصیت و روح او همان است که توان دریافت قول ثقیل را دارد و بر او وحی نازل می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: پیامبر (ص)  اگر چه ذکر است اما حامل ذکر یعنی قرآن هم هست و احکام الهی را به بشر نیازمند منعکس می‌کند و بر اساس آموزه‌های این کتاب مبین بین بندگان به حق قضاوت می‌کند.

قرآن نسخه شفا بخش دردهای بشر در طول زمان است

خاموشی قرآن را نسخه شفا بخش دردهای بشر در طول زمان دانست و گفت: خداوند انسان‌ها را به خاطر بی‌توجهی به قرآن ملامت می‌کند و پیامبر (ص) هم در قیامت از این مسئله شکایت دارد. قرآن را خداوند نازل کرده و پیامبر (ص) واسطه نزول است و برای مردم آمده است. او از میان مردم برگزیده و مبعوث شده است و برای رساندن این بیان برای مردم آمده است و بر این اساس باید پیامبری که منبع نور است با نور خود یعنی قرآن مردم را از ظلمت بیرون آورده و هدایت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا حجت الاسلام خاموشی مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم رادیو قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان غلامرضا تختی امروز پنجشنبه با حضور فرنگی کاران از ایران، برزیل، ارمنستان، سوریه و عراق آغاز شد.

مسابقات یادشده در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در سالن مسابقات مجموعه ورزشی امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار می‌شود.

کد خبر 6088506

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند