Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:10:24 GMT

رساندن پیام ناب اسلام به سراسر دنیا از شبکه سلطان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۹۷۷۰

رساندن پیام ناب اسلام به سراسر دنیا از شبکه سلطان

به گزارش خبرگزاری حجت الاسلام محمد کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری افتتاح شبکه بین المللی سلطان تی وی، اظهار کرد:  با توجه به اینکه رویکرد شبکه سلطان گفت و گوی بین مذاهب است می توان این رخداد را این اتفاق جدیدی دانست که در جهان کنونی از سوی شیعیان در حال رویش است و ریشه قرآنی دارد.

وی با بیان اینکه ادیان مشترکات فراوانی دارند که لازم است براساس این مشترکات با یکدیگر همزیستی داشته باشند، تصریح کرد: اخلاق یکی از مهمترین مقوله هایی است که بین اسلام و مسحیت مشترک است اما سطح دعوت و کمیت و کیفیت آن با یکدیگر تفاوت هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بین المللی سلطان تی وی همچنین  معنویت را از دیگر نقاط مشترک ادیان عنوان کرد و گفت: حس و حال معنوی و دعا از جمله نقاط مشترک ادیان است که می توان در ارتباط با آن گفت وگو کرد.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک ادیان موجب می شود که راه تعامل و گفت و گوی بین مذاهب باز شود، عنوان کرد: در این راستا غفلت بزرگی به وسعت بیش از هزار سال رخ داده و کمتر به وجوه مشترک پرداخته شده است و از این غفلت تکفیری ها بهره بردند تا اسلام را دین خشم و خشونت معرفی کنند.

کاشانی اضافه کرد: از اهداف راه اندازی این شبکه بین المللی می توان به داشتن پیام مشترک با ادیان و یافت راهی برای تعالی و همزیستی عنوان کرد زیرا ما محتوایی در معارف دینی داریم که اگر باب گفت و گو باز شود محاسن اهل بیت(ع) را گوش آنان می رسانیم و به این شیوه تلاش های تکفیری ها در معرفی چهره ای ناشایست از اسلام را خنثی کنیم.

وی با تاکید براینکه شبکه بین المللی سلطان تی وی دریچه ای است برای رساندن پیام «تعالو علی الکلمه ...»، تصریح کرد: ارزانترین راه رساندن این پیام از طریق رسانه است و اگر در رسانه یک فیلم فاخر تولید شود و در گستره تاریخی به صورت مکرر بازنشر شود، تاثیر مثبتی از آن خواهیم دید.

مدیر شبکه بین المللی سلطان تی وی خاطرنشان کرد: باید از ابزار رسانه در رساندن پیام الهی به سراسر دنیا استفاده کنیم و این ابزار به ما این امکان  می دهد تا را به همه جا برسانیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه عمده هزینه ها در زبان فارسی انجام می شود و ما باید ابزاری تهیه کنیم که تاثیرگذار باشد به وسیله این ابزار می توانیم پیام خود را به دور دست ها برسانیم.

کاشانی از برنامه های این شبکه بین المللی را تولید برنامه های محتوایی در کشورهای مختلف دنیا عنوان کرد و گفت: با تولید مستندهای فاخر پیام اسلام را به گوش جهان می رسانیم که در همین راستا در کشورهایی مانند ترکیه، عراق، ایتالیا، کانادا و... برنامه های خوبی در حال تولید است.

وی مخاطب این شبکه را غیر مسلمانان ذکر کرد و گفت: یکی از مهم ترین دلایل نام گذاری این شبکه با عنوان «سلطان» تمسک جستن از سلطان علی بن موسی الرضا (ع) است و همچنین این نام برای مخاطبان غیرمسلمان بار مذهبی ایجاد نمی کند.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه سلطان کاشانی گفت و گوی ادیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از بهره‌مندی ۳۴۲ واحد صنعتی تازه از گاز طبیعی خبر داد و گفت: اکنون شهرستان بهار بیشترین مشترک گاز را در بخش صنعتی استان داراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید الهیاری با اشاره به وجود ۶۸۲ هزار و ۹۳۲ مشترک گاز استان همدان در بخش‌های مختلف توضیح داد: از این تعداد ۴ هزار و ۳۴۶ مشترک در بخش صنعتی هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مشترکان گاز در بخش صنعتی، ۳۴۲ مشترک در سال ۱۴۰۲ به مجموع مشترکان این استان افزوده شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان یادآور شد: بیشترین مشترک گاز استان در بخش صنعتی با تعداد هزار و ۶۵۸ مورد مشترک مربوط به شهرستان بهار است.

دیگر خبرها

  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • شکل‌گیری بیداری انسانی در سراسر دنیا به برکت خون‌های ریخته شده در غزه
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد