Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات ارزی استان خراسان شمالی اظهار داشت: طبق مقررات کشور، هر یک از ساکنان نقاط مرزی به نسبت درجه محرومیت، کالا از نوعی که در آئین‌نامه اجرای قانون صادرات و واردات مشخص می‌شود، برای یک‌بار در سال وارد می کنند.

وی افزود: طبق این قانون کالاهای وارده توسط مرزنشینان از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد معافیت حقوق گمرکی و سود بازرگانی برحسب نوع کالا، برخوردارند و واردات کالای موضوع مبادلات مرزی نیاز به کسب مجوز ورود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: دارندگان کارت مبادلات مرزی می‌توانند کالای خود را از کشورهای مقابل استان محل سکونت خود یا از مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور وارد کنند.  

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۱ تعاونی مرزنشین در استان فعال است که با استفاده از سهمیه ارزی اعضای خود و با استفاده از رویه واردات در مقابل صادرات می‌توانند از تخفیفات حقوق ورودی گمرکی اقلام مرزنشینی (۴۱ ردیف تعرفه) برای واردات اقلام و کالاهای مورد نیاز استفاده کنند.

قنبری گفت: تعاونی های مرزنشینان استان در مواردی دارای اشکال اساسی هستند و فعالیت لازم را برای رفع مشکلات مرزنشینان ندارند.

وی تاکید کرد: تعاونی های مرزنشینان اگر توان انجام کار را ندارند، منحل شوند، زیراکه بر اساس اساسنامه این تعاونی ها باید فعالیت داشته باشند و نشست های سالانه را به ترتیب برگزار کنند.

معاون استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هدف دولت از تشکیل تعاونی در مناطق مرزی توانمند کردن مرزنشینان بوده است، گفت: دولت در این زمینه مزایایی از جمله سوخت و کارت مبادلات مرزی را صادر کرده ولی افرادی سودجو از آن بهره ای خاص می برند.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا سود تعاونی های مرزنشینان در جیب دلالان رود.

قنبری عنوان کرد: بخشداری ها به عنوان نیروی توانمند دولت باید در حل مشکلات مرزنشینان فعال باشند و اگر مرزنشینان نیاز به آموزش دارند آنها را برای آموزش بهتر به اداره صنعت، معدن و تجارت سوق دهند.

۹۰۰ تن موز در خراسان شمالی تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی و امور اقتصادی خراسان شمالی در ادامه به مشکلات توزیع موز توسط تعاونی های مرزنشینان اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۵۰ تن موز توسط تعاونی های استان وارد شده که ۱۵۰ تن فروش رفته و ۹۰۰ تن آن هم باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا موز مورد نیاز استان ظرف ۱۰ روز تامین شود و مازاد آن در استان‌های همجوار به فروش رود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد روستایی هستند و بیشترین اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است.

برچسب‌ها مرزنشینان خراسان شمالی بودجه ۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینان خراسان شمالی بودجه ۹۹ مرزنشینان خراسان شمالی بودجه ۹۹ اخبار کنکور تعاونی های مرزنشینان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به تدوین و تنظیم سند اقتصاد دریا در استان گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر پایه خلیج‌ فارس این سند تنظیم شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی باستین ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج‌ فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج‌ فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج‌ فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج‌ فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج‌ فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج‌ فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

باستین، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج‌ فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد، تصریح کرد: در این زمینه سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نام خلیج‌ فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی