Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@05:18:45 GMT

افزایش ۲ برابری بدهی عمومی آمریکا تا ۲۰۵۱

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۰۰۵۰

افزایش ۲ برابری بدهی عمومی آمریکا تا ۲۰۵۱

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود تا ۳۰ سال آینده بدهی عمومی این کشور دو برابر شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از راشاتودی، دفتر بودجه کنگره آمریکا هشدار داد: انتظار می‌رود بدهی فدرال آمریکا تا سال ۲۰۵۱ دو برابر شود.

این دفتر همچنین اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا ۳۰ سال آینده بدهی عمومی آمریکا به ۲۰۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دفتر در گزارش خود آورده است: با احتساب رسیدن کسری بودجه آمریکا به ۱۰.۳ درصد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۱ از نظر بزرگی کسری بودجه در جایگاه دوم قرار گیرد و این در حالی است که جایگاه بیشترین کسری بودجه آمریکا از سال ۱۹۴۵ تا کنون مربوط به سال ۲۰۲۰ با کسری بودجه معادل ۱۴.۹ درصد تولید ناخالص داخلی است.

بر اساس پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره علیرغم آنکه طی سال‌های بعد و با فروکش بحران کرونا نسبت کسری بودجه در آمریکا به تولید ناخالص داخلی کاهش خواهد یافت، اما بر مبنای سوابق تاریخی همچنان بالا باقی خواهد ماند و در نیمه دوم دهه کنونی دوباره روند افزایش کسری بودجه در آمریکا آغاز خواهد شد.

این دفتر پیش‌بینی کرده است که از سال ۲۰۳۱ به بعد نسبت کسری بودجه آمریکا با تولید ناخالص داخلی این کشور از ۵.۷ درصد تولید ناخالص داخلی به ۱۳.۳ درصد تا سال ۲۰۵۱ خواهد رسید که بسیار بیشتر از متوسط ۳.۳ درصدی کسری بودجه آمریکا در ۵۰ سال گذشته خواهد بود.

این مؤسسه قبلاً پیش‌بینی کرده بود که کسری بودجه ایالت متحده تا سال ۲۰۵۰، ۱۹۶ درصد رشد خواهد کرد که در پیش‌بینی کنونی هم این رقم را تغییر نداده است.

دفتر بودجه کنگره آمریکا می‌گوید: انتظار دارد تا سال ۲۰۳۱ شاهد رشد ۱۰۷ درصدی بدهی عمومی در آمریکا باشیم.

این دفتر کنگره آمریکا می‌گوید: بالا بودن بدهی با روند فزاینده آن نسبت به تولید ناخالص داخلی باعث می‌شود که نرخ بهره وام و استقراض برای دولت فدرال و بخش خصوصی افزایش یافته و همین امر رشد اقتصادی را کاهش دهد و باعث شود که هزینه سود در خارج از این کشور افزایش یابد.

دفتر کنگره آمریکا می‌گوید:‌روند افزایش بدهی می‌تواند خطر ایجاد بحران مالی و افزایش تورم را افزایش داده و اعتماد به دلار آمریکا را پایین بیاورد که این مسأله می‌تواند به افزایش هزینه فاینانس برای بخش دولتی و خصوصی را در بازار بین‌الملل افزایش دهد.

دفتر بودجه کنگره می‌گوید: اگر چه در کوتاه‌مدت خطر ایجاد بحران مالی به نظر کم می‌آید، اما بالا رفتن کسری بودجه و بدهی به خاطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند طی سال‌های آینده خطر رخ دادن یک بحران مالی را افزایش دهد. البته در این گزارش تبعات اجرای بسته ۱.۹ تریلیون دلاری که دولت آمریکا و نمایندگان کنگره پیگیر اجرای آن هستند، مدنظر قرار نگرفته و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا اواخر هفته آینده به طور کامل تصویب شود.

جروم پاول رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، روز پنج‌شنبه گفت:‌اقتصاد آمریکا تا زمانی که بانک مرکزی تصمیم بگیرد شرایط انقباضی مالی را در پیش گیرد فاصله زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بدهی عمومی آمریکا کنگره آمریکا کسری بودجه آمریکا درصد تولید ناخالص داخلی کسری بودجه آمریکا دفتر بودجه کنگره کنگره آمریکا بدهی عمومی پیش بینی تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشر شده در یک پایگاه خبری اعلام کرد که رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، طی روزهای گذشته، یک پایگاه خبری در گزارشی تصویری با عنوان «تماشا کنید: ریاضت برای مردم/ ولخرجی دولت در اختصاص به نهادهای غیر پاسخگو»، سعی در القای پیامی غیر واقعی در خصوص رشد بودجه دستگاه‌های فرهنگی داشته است. درخصوص این گزارش نکات زیر قابل توجه است:


۱- برخی از ارقام ارائه شده در گزارش نادرست است؛ مانند بنیاد سعدی که اعتبار اضافه شده آن ۳۴ میلیارد عنوان شده، در حالی‌که ۱۲,۵ میلیارد تومان بوده است و یا بودجه اضافه شده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حتی با احتساب اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه، ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین اعتبارات اضافه شده مورد اشاره در گزارش برای شورای عالی حوزه‌های علمیه و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه نیز غیر واقعی است.


۲- رشد اعتبارات بودجه عمومی جدول (۷) دستگاه‌های اجرایی که در گزارش یاد شده به آنها اشاره شده به شرح جدول ذیل است.


همان‌طور که در جدول نیز قابل مشاهده است، رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است.


۳- درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است که علت آن حکم بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور است که بر اساس آن یک‌ درصد (۱ درصد) از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به موجب هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده تخصیص یافته است. 


۴- همچنین با توجه به اینکه کمک بودجه‌ای دولت به مؤسسات و نهادهای فرهنگی از طریق دستگاه‌های اجرایی اصلی است، بخش قابل توجهی از اعتبار در نظر گرفته شده ذیل دستگاه‌های اجرایی یاد شده به منظور کمک به مؤسسات و نهادهای مذکور بوده که در گزارش یاد شده به صورت نادرست به سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اضافه شده است. به عنوان نمونه هزار میلیارد تومان از اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان تبلیغات اسلامی از محل اعتبار بند (ب) تبصره (۱۳) لایحه بودجه سال جاری مربوط به صندوق توسعه قرآنی  و برای گسترش فعالیت‌های حفظ موضوعی قرآن کریم و تقویت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی کشور بوده که (بر اساس برنامه‌های ارائه شده) در اختیار آن صندوق قرار خواهد گرفت و جزء اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی نیست.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!