Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در سخنانی بر لزوم برخورداری این کشور از یک نیروی دریایی قدرتمند سخن گفت.

به گزارش منابع خبری، « رجب طیب اردوغان » رئیس جمهور ترکیه گفت: «نیروی دریایی، ترکیه را به سطوح بالای سیاسی در جهان رسانده است. یک نیروی دریایی قوی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید نه تنها در اقتصاد و سیاست، بلکه در زمینه نظامی و دفاعی نیز قدرتمند باشیم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت: «با تمرینات بسیار قوی‌تر، جامع و سازمان یافته امسال در رزمایش "میهن آبی" در حال آزمایش تسلیحات بومی هستیم. ما باید برای محافظت از حقوق همسایگان خود در منطقه قوی باشیم. سوریه، عراق، دریای اژه و شرق مدیترانه بار دیگر این حقیقت را نشان داده اند.»

رئیس جمهور ترکیه افزود، کسانی که بر دریاها حکومت می‌کنند، بر جهان نیز حاکم هستند. با این حساب، ما اهمیت بالایی را به بهبود قدرت بازدارندگی نیروهای دریایی خود می‌دهیم. ما در میان 10 کشوری هستیم که کشتی‌های جنگی خود را طراحی، تولید و نگهداری می‌کنیم.»

آنطور که وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده اهداف رزمایش دریایی میهن آبی ارزیابی آمادگی نیروها، توسعه قابلیت‌ها در اجرای و عملیات مشترک است. طبق اعلام وزارت دفاع ترکیه از هواپیماهای بدون سرنشین در سطح عملیاتی و تاکتیکی در منطقه عملیات دریایی استفاده  شده است. شلیک‌های پدافند هوایی سطحی نیز بخشی از این رزمایش عظیم  بوده است. در این تمرین نیروی دریایی ترکیه اثر بخشی پهپادهای «آنکا» و «تی بی-2»  را برابر اهداف دریایی در محدوده جنگ سطحی و استفاده از آنها با هماهنگی هواپیماهای جنگی را  آزمایش کرد.

یونان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی می‌گویند فعالیت‌های حفاری ترکیه در شرق دریای مدیترانه، خارج از حوزه دریایی آنکارا و نقض قوانین حاکمیتی این کشورها است اما ترکیه معتقد است به دلیل نزدیک بودن این مناطق به ناحیه ترک‌نشین قبرس شمالی، می‌تواند در این بخش از دریای مدیترانه فعالیت کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان ترکیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیروی دریایی ترکیه رئیس جمهور ترکیه نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو دیدار اردوغان و بایدن

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، رسانه های ترکیه از لغو برنامه دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

قرار بود اردوغان برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا نهم ماه مه عازم واشنگتن شود.

وبگاه روزنامه قرار در گزارشی نوشت هر چند منابع کاخ ریاست جمهوری ترکیه لغو این برنامه را به عنوان تغییر در تاریخ اعلام کرده اند اما، آمریکا این سفر را لغو کرده است.

به نوشته روزنامه قرار کاخ سفید با انتشار مطلبی اعلام کرده بی‌صبرانه منتظر پذیرایی از جناب اردوغان هستیم اما نتوانستیم تاریخی را که مناسب دو طرف باشد، تعیین کنیم، به همین دلیل در حال حاضر دیداری مطرح نیست که اعلام کنیم.

روسای جمهور دو کشور پارسال در حاشیه اجلاس سران ناتو در لیتوانی با هم دیدار کرده بودند.

دیگر خبرها

  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا