Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@18:04:33 GMT

۹۵۴۰ میلیون سفر در طول ۲۲ سال فعالیت متروی تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۰۷۹۲

۹۵۴۰ میلیون سفر در طول ۲۲ سال فعالیت متروی تهران

تین نیوز

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: در طول ۲۲ سال فعالیت متروی تهران ۹۵۴۰ میلیون سفر در متروی تهران انجام شده که این رقم معادل بیش از ۱۱۹ برابر جمعیت کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، تقوی نژاد با تبریک فرا رسیدن بیست و دومین آغاز به کار و بهره‌برداری متروی تهران گفت: حمل و نقل شهری مسافران، عامل مهمی در زندگی روزمره مردم بوده و سفر بهینه با سامانه‌های حمل ونقل همگانی و خصوصی باید دارای شاخص‌هایی چون ایمنی سفر، آسایش مسافر، سرعت جابجایی مسافر، ارزانی سفر، سفر پاک(به لحاظ اثرات زیست محیطی)، سهولت دسترسی، کاهش زمان انتظار و اتلاف وقت مسافران، با بررسی شاخص‌های عملکردی و خدماتی سامانه حمل و نقل ریلی متروی تهران و حومه از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، آثار و تبعات فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و زیست- محیطی بهره‌برداری از متروی تهران و حومه مورد بررسی و محاسبه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاحظه می‌گردد که آثار اقتصادی بهره‌برداری از متروی تهران و حومه به تنهایی بیش از سرمایه‌گذاری اولیه برروی ساخت تونل و ایستگاه و خرید تجهیزات ثابت و متحرک بوده است.

وی در خصوص نقش برنامه‌های فرهنگی در به وجود آمدن آثار اقتصادی مترو افزود: با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری با محوریت مسافران در ۱۰ سال گذشته شاهد ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و استفاده صحیح مسافران از سامانه حمل و نقل مترو و به تبع آن کاهش هزینه های بسیاری بوده‌ایم. به همین منظور و جهت تشریح آثار اقتصادی استفاده از مترو در قالب کتیبه‌های فرهنگی با عنوان "۲۲ سال حمل و نقل سبز" به شرح صرفه‌جویی در هزینه مواردی هم‌چون مصرف سوخت، استهلاک و لوازم یدکی خودرو، خسارت تصادفات، تعمیر و نگهداری معابر شهری، بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا و وقت مسافران اشاره شده است.

 

تقوی نژاد در تشریح آمار صرفه‌جویی‌های انجام شده توضیح داد: در طول ۲۲ سال فعالیت متروی تهران ۹۵۴۰ میلیون سفر در متروی تهران انجام شده که این رقم معادل بیش از ۱۱۹ برابر جمعیت کشور است. همچنین ۵۹۲۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است که معادل ۱۳۴۷۲۷ تانکر سوخت می‌باشد. در زمینه صرفه‌جویی درهزینه‌های مربوط به استهلاک و لوازم یدکی خودرو با رقم ۷۳۲۳۱ میلیارد ریال مواجه هستیم که معادل هزینه خرید ۶۰۵۲۱ دستگاه خودور است و به مقدار ۲۹۳۰۹ هزار میلیارد ریال در خصوص خسارت تصادفات صرفه‌جویی شده که این رقم نیز معادل هزینه ساخت ۱۷۳ کیلومتر آزاد راه می‌باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران، وی ادامه داد: فعالیت۲۲ ساله مترو هزینه تعمیر و نگهداری معابر شهری را به میزان ۳۲۳۴۹۷ میلیارد ریال کاهش داده است که معادل هزینه خرید ۱۹۰۳۰ دستگاه اتوبوس است. همچنین ۴۴۵۶۳ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی  زمینه بهداشت، درمان و نظافت ناشی از آلودگی هوا به دست آمده است که معادل هزینه ساخت ۱۰ بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی است و ۳۰۲۶ میلیون ساعت در وقت مسافران صرفه‌جویی شده است که این رقم نیز معادل بیش از ۱۰ روز عمر شهروندان کلان شهر تهران است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه میلیارد ریال بهره برداری متروی تهران معادل هزینه صرفه جویی حمل و نقل ۲۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان این مطلب که تربیت محور بودن برنامه‌های تابستانی مهمترین رویکرد در فعالیت های اوقات فراغت است، گفت: برنامه‌های تربیت محور در برنامه‌های تابستانی مورد غفلت قرار گرفته تلاش کرده‌ایم امسال این برنامه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی آمون، ۱۹ اردیبهشت در جلسه کارگروه شهرستانی برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در شهرستان سرعین، اظهار کرد: برنامه ریزی مدیران کانون های مساجد باید در حوزه فعالیت های تربیتی کودکان و نوجوانان باشد تا موجب جذب آنها به فعالیت های معنوی و فرهنگی مساجد در سال های آینده خواهد شد.

وی اذعان کرد: مدیران کانون های مساجد در شهرستان ها باید از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای پیشبرد برنامه های تابستانی استفاده کنند تا شاهد برپایی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری با حضور نوجوانان و جوانان در ایام اوقات فراغت باشیم.

آمون خاطرنشان کرد: البته تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های اجرایی و فرهنگی به صورت متمرکز در استان منعقد شده است تا به تبع آن در شهرستان ها مدیران کانون ها نیز بتوانند از ظرفیت این نهادها بهره مند شوند و باید به دنبال جذب منابع از این تفاهم نامه باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی به ویژه تربیت مربی برای افزایش فعالیت های فرهنگی در کانون های مساجد در اولویت برنامه های تابستانی کانون های مساجد است.

آمون با اشاره به اینکه، والدین، فرزندان را به حضور در برنامه های فرهنگی و آموزشی مساجد تشویق کنند، افزود: مدیر مسئولان کانون های مساجد در برنامه های تابستانی اوقات فراغت باید تمرکز بیشتری به مسئله برنامه های آموزشی داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها
  • آغاز عملیات اجرایی خط ۹ مترو تهران
  • فعالیت ۳۰هزار خادم‌یار رضوی در ۱۹حوزه تخصصی فرهنگی و اقتصادی
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • همراهی متروی تهران با نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب