Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@21:14:16 GMT

اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۳۲۴

اخبار مهم امروز گروه اقتصادی برنا

خبر، مصاحبه و گزارش‌های پر بازدید گروه اقتصادی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش برنا، اخبار مهم گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به این شرح است:

نماینده مردم جیرفت در مجلس خبر داد؛

آخرین نشست علنی مجلس درمورد بودجه۱۴۰۰/ کار بودجه تا ۲۵ اسفندماه تمام می‌شود/ ایرادات شورای نگهبان به بودجه جزیی است

نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: نهایتا تا ۲۵اسفندماه پس از بازگشت ‌بودجه‌‌ از شورای ‌نگهبان‌ کار بودجه تمام می شود و نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود می روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***********************

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

تشدید نظارت‌های بهداشتی به دستور ستاد ملی با کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری/ اجرای پروتکل‌های بهداشتی جدید به منظور غربالگری مسافران خارجی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تشدید نظارت‌های بهداشتی به دستور ستاد ملی کرونا و سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد که هدف از این نظارت‌ها، جلوگیری از ورود مسافران مبتلا به کرونای جهش یافته به کشور است.

*************************

با هدف توسعه تجارت ایران و پاکستان صورت می‌گیرد:

ایجاد نخستین بازارچه‌های مرزی مشترک ایران و پاکستان

مدیر کل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌ها در ایجاد بازارچه مرزی مشترک ایران و پاکستان گفت: نشست مجازی مذاکرات تکمیلی در خصوص تفاهمنامه ایجاد بازارچه های مرزی مشترک میان ایران و پاکستان به ریاست حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از طرف ایرانی و محمد صالح فاروقی، معاون وزارت بازرگانی پاکستان از طرف پاکستانی برگزار شد

************************

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت خبر داد:

فراوانی کالاهای پرمصرف ایام عید در کشور/ تعدیل قیمت‌ها در بازار عید با عرضه مستقیم و گسترده کالا

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با اشاره به اقدامات وزارت صنعت معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت ها و تنظیم بازار از تعدیل قیمت کالاهای پرمصرف در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خبر داد.

************************

رییس سازمان حمایت اعلام کرد:

انجام 13 هزار و 530 گشت مشترک بازرسی در بهمن ماه 1399/ تشکیل 5 هزار و 987 پرونده تخلف به ارزش حدود 1400 میلیارد ریال

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در بهمن ماه امسال 13 هزار و 530 گشت مشترک بازرسی برگزار شد که منجر به تشکیل 5 هزار و 987 پرونده تخلف به ارزش حدود 1400 میلیارد ریال شده است.

*************************

قیمت جهانی طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.18 درصد افزایش به 1700 دلار و 64 سنت رسید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار مهم گروه اقتصادی برنا ایران و پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با بیان انیکه سیاست توجه به آفریقا را در کانون توجه سیاست‌های خارجی کشور به‌ویژه در حوزه تجاری قرار دارد، اظهار کرد: موفقیت‌های اولین اجلاس ایران و کشورهای غرب آفریقا در سال گذشته منجر به توافقات خوب در تجارت بین‌المللی و منجر به برگزاری بزرگترین رویداد همکاری‌های اقتصادی ایران و قاره آفریقا شده است.

به گفته معاون وزیر، در این اجلاس، ایران میزبان بیش از ۳۰ کشور آفریقایی است و وزرات صمت به عنوان سیاست‌گذار و سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی برگزاری این اجلاس در تعامل نزدیک با وزارت امور خارجه کشور، سفرای کشورهای آفریقایی در ایران و نمایندگان ایران در قاره آفریقا، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای برگزاری هدفمند این اجلاس انجام داده است. این رویداد همزمان با ششمین نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا است.

ضیغمی با بیان اینکه آشنایی با بخشی از توانمندی‌های صادراتی ایران در دستور این اجلاس است، افزود: دستگاه‌های تخصصی، اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی طی جلسات مکرر و نشست‌های تخصصی نسبت به ارتباط تجاری و اقتصادی با همتایان خود تبادل نظر خواهند کرد و سعی کردیم در این اجلاس در قالب ۱۲ کمیته تخصصی نسبت به همکاری‌های مشترک تبادل نظر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح روابط اقتصادی ایران با قاره آفریقا، گفت: اقتصاد ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی مکمل یکدیگر هستند و به راحتی می‌توان از مسیر تجارت آزاد دوطرفه نسبت به جهش در مناسبات تجاری اقدام کرد. در همین راستا سازمان توسعه تجارت در نظر دارد با همراهی و همفکری معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه تعداد رایزنان بازرگانی را در سال جاری در قاره آفریقا از ۳ نفر به ۱۴ نفر افزایش دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن برشمردن موانع توسعه اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: شناخت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طرفین محدود است؛ امیدواریم از مسیر این اجلاس و نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و نشست‌های فراوانی که برنامه‌ریزی کردیم این نقیصه را برطرف کنیم. همچنین حل این مسائل زیرساختی که به آنها اشاره می‌کنم، از جمله ضرورت راه‌اندازی خط منظم هوایی به ویژه به غرب و جنوب آفریقا، (توافقنامه‌ای در این زمینه امضا شد اما اجرایی نشده است) و ضرورت راه‌اندازی خط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا الزامی است.

وی ادامه داد: همانگونه که می‌دانید ما به شرق و شمال آفریقا خط منظم کشتیرانی راه‌اندازی کردیم و با دستور رئیس جمهوری در سفر به الجزایر موضوع کشتیرانی به غرب آفریقا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: موضوع بعدی زیرساخت‌ها در تبادلات مالی و بانکی است که ابتکارات خوبی را در این اجلاس با همتایان آفریقایی خود به اشتراک خواهیم گذاشت و امیدواریم این سه موضوع اصلی در اجلاس بعدی حل و فصل شوند.

ضیغمی گفت: با توجه به دستاوردها و توافقات این اجلاس، همزمان با ایران در دبیرخانه اتحادیه آفریقا نیز ساز و کاری برای حفظ، توسعه و این ارتباطات شکل بگیرد. امروز ضمن رونمایی از تندیس و لوح یادبود دبیرخانه دائمی ایران و آفریقا در این زمینه با مقامات آفریقایی مذاکراتی خواهیم کرد؛ امیدواریم این اجلاس نقطه عطف جهش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران با کشورهای قاره بزرگ آفریقا باشد.

کد خبر 6089016 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری