Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@19:45:50 GMT

تقدیم پیام ولادیمیر پوتین به رهبر انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۳۳۱

تقدیم پیام ولادیمیر پوتین به رهبر انقلاب

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ولایتی در ابتدای این دیدار، روسیه و ایران را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط استراتژیک بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی دو کشور در حوزه‌های گوناگون دانست.
ولایتی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده است و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.
وی با اشاره به این که اقتضای روابط راهبردی، همکاری‌های موثر در حوزه بین الملل و در سطح منطقه‌ای است افزود: خوشبختانه همکاری‌های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل نموده بودند، مقاومت کرده و پیروز گردد لذا این همکاری بین الملی بسیار موثر است و نمونه دیگر آن در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق گردید. شرایط کنونی منطقه به گونه‌ای است که دو کشور می‌توانند با هماهنگی یکدیگر در عرصه‌های دیگر نیز حضور یابند و حتما همکاری‌ها کماکان گسترش یافته و متنوع‌تر ادامه خواهد یافت.
لوان جاگاریان سفیر روسیه هم که حامل پاسخ ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری بود که چندی قبل توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود، ضمن تقدیم این پیام به ولایتی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه روابط دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقاء مناسبات برداشته‌اند.
در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین سفیر روسیه علی اکبر ولایتی لوان جاگاریان سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس منطقه ای دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می باشد و فرمت منطقه ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می باشد.

 

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق