Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@21:12:05 GMT

جنگ بر سر واکسن کرونا/ واکسن انگلیسی دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۱۶۴۷

به گزارش جام نیوز، تصمیم دولت ایتالیا درباره جلوگیری از صادرات ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا آسترازنکا، ساخت شرکت‌های داروسازی بریتانیایی و سوئدی پرده جدیدی در معضل تامین واکسن مورد نیاز کشورهای عضو اتحادیه اروپا گشوده است.

 

ایتالیا دو روز پیش (پنج‌شنبه چهارم مارس/ ۱۴ اسفند) به تبعیت از دستورالعملی که اتحادیه اروپا اواخر ماه ژانویه تصویب کرده، صدور واکسن‌های تولید شده در این کشور به مقصد استرالیا را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موضع‌گیری اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا درباره این موضوع خیلی صریح و شفاف است: «ما انتظار داریم شرکت‌های داروسازی تمام توان‌شان را به کار گیرند تا به تعهدات خود در برابر کشورهای عضو اتحادیه عمل کنند.»

 

او افزود وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد می‌شود به مکانیسم جدید کنترل صادرات متوسل شد. این نخستین بار بود که یک کشور اروپایی این مکانیسم را فعال کرد.

 

به گزارش دویچه وله، شرکت آسترازنکا اعلام کرده که در  سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ حتی قادر به تحویل دادن نیمی از واکسن‌هایی که وعده داده هم نیست و این وضع در سه ماهه دوم سال نیز به همین شکل خواهد بود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا کرونا اروپا واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا / وین رونی در صدر

شاهزاده هری تنها یک گل تا رسیدن به رکورد گلزنی وین رونی در لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارد.

طرفداری | دیدار دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 دو تیم پایان یافت. هری کین زننده گل دوم مونیخی‌ها از روی نقطه پنالتی بود.

هری کین با گلزنی مقابل رئال مادرید در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شمار گل‌های خود در این فصل از مسابقات چمپیونز لیگ را به عدد 8 رساند. او همچنین 3 پاس گل هم در این تورنمنت به ثبت رسانده تا در 11 گل بایرنی‌ها در لیگ قهرمانان تاثیر مستقیم داشته باشد. شاهزاده هری با گلزنی مقابل رئال مادرید شمار گل‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 29 رساند تا بدین‌ترتیب او در جایگاه دوم برترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا قرار گیرد.

وین رونی، اسطوره باشگاه منچستریونایتد اما با زدن 30 گل در لیگ قهرمانان اروپا در صدر بازیکنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ایستاده است و هری کین تنها یک گل با آمار او و رسیدن به بهترین گلزن انگلیسی تاریخ چمپیونز لیگ فاصله دارد. در جایگاه سوم هم رحیم استرلینگ با 27 گل زده قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به 10 گلزن انگلیسی برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا می‌اندازیم.

10 گلزن انگلیسی برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رتبهنام بازیکنتعداد بازیتعداد گلباشگاه
1 وین رونی 85 30 منچستریونایتد
2 هری کین 43 29 تاتنهام، بایرن مونیخ
3 رحیم استرلینگ 82 27 منچسترسیتی، چلسی
4 پل اسکولز 124 24 منچستریونایتد
5 فرانک لمپارد 105 23 چلسی
6 استیون جرارد 73 21 لیورپول
7 اندی کول 48 18 منچستریونایتد
8 دیوید بکام 107 16 منچستریونایتد، رئال مادرید
9 فیل فودن 52 15 منچسترسیتی
9 تئو والکات 59 15 آرسنال

* آمارهای فوق از سایت ترانسفرمارکت استخراج و گردآوری شده است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دوری 9 الی 12 ماهه رونی بردغجی، هدف نقل و انتقالاتی بزرگان اروپا از میادین
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • برترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا / وین رونی در صدر
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون