Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ مسعود رنجبریان شهردار منطقه در این خصوص گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته درختکاری و همچنین یادآوری ایثار و فداکاری شهدای والا مقام، تعداد ۱۱۰ اصله نهال در منطقه برای خانواده های محترم شهدا و علاقه مندان به کاشت نهال آماده شده و پلاک اختصاصی نیز برای هر درخت همراه با درج نام یکی از شهدای گرانقدر مهیا کرده ایم تا طی مراسمی، کاشت این ۱۱۰ اصله نهال در منطقه۸ با یاد ۱۱۰ شهید منطقه ثامن تهران صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از جمله سنت‌های نیکو و پسندیده، کاشت درخت و درختکاری است که از توصیه‌های مهم دینی و فرهنگی بوده و علاوه بر این در ابعاد مختلف زندگی افراد از جمله سلامتی و غیره هم موثر است و می‌تواند آثار و برکات بسیاری را برای مردم جامعه به همراه داشته باشد.

رنجبریان گفت: کاشت نهال به یاد شهدا چندین سال است که انجام می‌شود و این مهم به برکت فرهنگ دینی و انقلابی حاصل شده که در راستای گرامیداشت شهدا و زنده نگه داشتن نام افتخارآفرینان و مردان بزرگ این مرز و بوم بسیار اثربخش است؛ به همین منظور ما به نیابت از هر شهید والامقام درختی خواهیم کاشت تا منطقه و پایتخت علاوه بر سرسبزی و زیبایی، بیش از پیش مزین و متبرک به نام نامی شهدای ایران اسلامی شود.
 

کاشت بیش از ۱۵ هزار اصله درخت در منطقه ۴

«حمیدرضا فرخی» معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی گفت: کاشت نهال با مشارکت شهروندان، برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی و قدردانی از شهروندان فعال محیط زیست از جمله برنامه های این هفته است.

وی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی که از پانزدهم ماه جاری لغایت ۲۲ اسفند ادامه دارد، حدود ۵۵۰۰ اصله درختان مثمر نظیر آلو، سیب، گوجه سبز، گردو، گیلاس و آلبالو بین شهروندان توزیع و پیش بینی می شود  حدود ۱۰ هزار اصله نهال تا پایان هفته منابع طبیعی با مشارکت شهرونان توزیع و کاشته شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات هفته درختکاری و منابع طبیعی افزود: به منظور جلب مشارکت های مردمی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰  اصله درخت و درختچه های  غیر مثمر با مشارکت شهروندان در بوستان های محلی و جنگلی کاشت می شود.

فرخی ادامه داد: در این هفته با کاشت نهال یادبود همکاران مرحوم با پلاک مخصوص در یکی از بوستان های منطقه کنار مقبره الشهدا در حفظ نام و یاد این عزیزان اهتمام ورزیده ایم.

وی گفت: اقدامات مختلفی در این هفته از جمله اطلاع رسانی و ارائه پیام ها، محتوای متنی، صوتی، تصویری در کانال ها و صفحات مجازی مدارس، سرای محلات، دبیران کانون، برگزاری  مسابقات نقاشی، کارگاه ها و آموزشی مجازی با موضوعات کاشت سبزه عید، رسیدگی به فضای سبز، منابع طبیعی، از دیگر برنامه های این هفته است.

فرخی از تقدیر و تشکر از ساکنین منطقه که در امر حفاظت از محیط زیست شهری و درختکاری کوشا بوده اند خبر داد و گفت: در این هفته از افراد ساعی در امر حفاظت از محیط زیست و درختکاری به طور ویژه قدردانی خواهد شد.

نصب مخازن آب شرب اضطراری در مرکز پایتخت آغاز شد

«نصراله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ تهران از نصب مخازن ۷۰ هزار لیتری آب اضطراری با قابلیت قطع خودکار در مواقع زلزله و تأمین آب آشامیدنی برای افزایش تاب آوری شهر بعد از وقوع زلزله در محله های مرکزی پایتخت خبر داد.
وی گفت: در راستای ملاحظات پدافند غیر عامل و افزایش تاب آوری پایتخت در مواقع بروز زلزله، تفاهم نامه ای بین آبفا و شهرداری تهران منعقد شده است که بر مبنای آن در هر محله یک مخزن آب اضطراری برای تأمین آب شرب شهروندان تعبیه خواهد شد.  

آبادیان افزود: این مخازن با گنجایش ۷۰ هزار لیتر آب به مدت ۳ شبانه روز می توانند نیازهای هر محله را تأمین کنند و در مواقع عادی به شبکه آب شهری متصل هستند.

وی ادامه داد: مخازن آب اضطراری  که در عمق زمین تعبیه می شوند؛ دارای اتصالاتی هستند که در هنگام وقوع زلزله بیشتر از ۵ ریشتر شیرهای ورودی و خروجی آن به صورت خودکار قطع می شود و آب مورد نیاز با پمپاژ و شیرهای مخصوص قابل برداشت است.

شهردار منطقه ۱۱ توضیح داد: هم اکنون یک مخزن آب  برای محله شیخ هادی در بوستان دانشجو و یک مخزن نیز برای محله هلال احمر در ضلع شمال بوستان رازی نصب شده است و به تدریج در سایر محله ها نیز اقدام خواهد شد.

آبادیان با اشاره به این که ۴۴ مکان اسکان اضطراری برای ساکنان بخش مرکزی شهر تهران در منطقه ۱۱ در نظر گرفته شده است؛ یاد آور شد: ۲ مکانی که برای اسکان شهروندان در مرحله اول دارای زیر ساخت شده اند؛ به لحاظ موقعیت جغرافیایی، بزرگی و تعداد نفرات پذیرش در اولویت قرار دارد.

۱۸۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی تحویل منطقه یک شد

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران گفت: ۱۸۰ هکتاراز اراضی منابع طبیعی با توجه به تفاهم شهرداری منطقه یک با سازمان جنگل ها و منابع طبیعی با هدف توسعه فضاهای سبز و عرصه گردشگری، تحویل منطقه یک شد.

وی افزود: شهرداری منطقه یک با توجه به موقعیت خاص زیست محیطی و وجود ارتفاعات، نسبت به تکمیل پوشش گیاهی اراضی منابع  طبیعی، با توجه به  تاثیر غیر قابل انکار آن بر ارتقای کیفیت زندگی شهرنشینی اقداماتی را به صورت نمادین در این هفته و به صورت زیربنایی در طول سال انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: مبحث درختان و درختکاری در آموزه های دینی و هم در فرهنگ ملی ما ایرانیان مورد تاکید قرار گرفته است و در همین راستا حفظ طبیعت و محیط زیست امروزه به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار محسوب می شود.

شهردار منطقه یک با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری منطقه یک از بخش مسکن به خدمات و گردشگری گفت: منطقه یک به واسطه فضای طبیعی و اکولوژیک کم نظیر خود می تواند فرصت های بی بدیلی را برای گردشگری طبیعی ایجاد کند که اقدام اخیر فیما بین شهرداری و منابع طبیعی نیز زمینه را برای این اقدام مساعد نموده است.

موسوی خاطرنشان کرد: با بهره گرفتن از فرصت مغتنم در هفته درختکاری، برنامه هایی را در توسعه پوشش های گیاهی با گروه های مردم نهاد، سازمان های ذیربط، منابع طبیعی، ناحیه کوهستان منطقه یک، مجموعه فدراسیون و هیات های کوهنوردی اجرا کرده و در طول سال نیز به صورت زیرساختی کار را ادامه خواهیم داد.

جزئیات طرح ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال اعلام شد

«علیرضا علی‌بخشی» معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران از آماده‌سازی ۱۳۰ غرفه برای استقرار و ساماندهی دستفروشان محورهای ولیعصر(عج) و محدوده میدان‌های هفتم تیر و انقلاب در چهارراه ولیعصر خبر داد و به تشریح جزئیات جلوگیری از بساط‌گستری در معابر مرکزی پایتخت پرداخت.    

وی در تشریح برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی دستفروشان در آستانه نوروز، گفت: پدیده دست‌فروشی و بساط‌گستری در حاشیه خیابان‌ها، یکی از موضوعاتی است که شهرداری تهران در آستانه نوروز با آن مواجه است و در محدوده جغرافیایی منطقه ۶ تهران هم این مسئله در محورهای خیابان حضرت ولیعصر(عج)، میدان هفتم‌تیر و محدوده میدان انقلاب وجود دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ تهران با بیان اینکه طرح انضباط اجتماعی در این محورها طی هماهنگی با یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران در دست اجراست، افزود: سلب آسایش عمومی، ایجاد اختلال در تردد شهروندان و دامن زدن به سرعت شیوع کرونا از تبعات بساط‌گستری در سطح شهر است؛ به این جهت عوامل معبربان شهرداری در این محدوده‌ها استقرار استقرار پیدا کرده و در کنار عوامل انتظامی با رعایت ملاحظات اجتماعی و شئونات افراد، قبل از اینکه مبادرت به بساط‌گستری کنند از آن ممانعت بعمل می‌آید.

علی‌بخشی با تاکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در برخورد با بساط‌گستران، به معنای برخورد سلبی نیست؛ خاطرنشان کرد: البته بحث معیشت افراد هم مطرح است و تعداد قابل ملاحظه‌ای از دست‌فروشی ارتزاق می‌کنند.  

وی احراز هویت و شناسنامه‌دار شدن تعداد قابل توجهی از دستفروشان تهران خبر داد و گفت: فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع در چهار راه ولیعصر در نظر گرفته‌ایم که در فاز اول، ۱۳۰ نفر از بساط‌گستران در غرفه‌های ۴ متری ایجاد شده در این فضا مستقر می‌شوند و در فاز دوم تعداد غرفه‌ها به ۲۰۰ غرفه افزایش پیدا خواهد کرد.  

معاون شهردار منطقه ۶ تهران در پاسخ به اینکه تکلیف برخی دستفروشانی که تمایلی به شناسنامه‌دار شدن و شرکت در طرح ساماندهی و استقرار در غرفه‌ها نداشته باشند، چه خواهد شد؛ اظهار داشت: با افرادی که از طرح ساماندهی تمکین نمی‌کنند و مقاومت نشان می‌دهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و از بساط‌گستری آنها در حاشیه خیابان جلوگیری بعمل می‌آید. هر چند که ممکن است بخصوص در هفته پایانی سال توفیق ۱۰۰ درصدی در جلوگیری از فعالیت بساط‌گستران نداشته باشیم، اما سعی می‌کنیم اوضاع را تا ۸۰ درصد کنترل کنیم.

علی‌بخشی به اقدام برخی واحدهای صنفی از جمله لباس‌فروشی‌ها به استقرار رگال لباس در خیابان که نوعی بساط‌گستری به شمار می‌رود، اشاره کرد و گفت: این واحدهای صنفی را شناسایی کرده‌ایم و از طریق شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، به آنها اخطار داده شده است تا از گسترش این شیوه هم جلوگیری شود.

کاشت ۱۱۰ درخت به نام شهدا در بوستان آزادگان منطقه ۱۵

۱۱۰ اصله درخت همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با حضور شهردار منطقه و خانواده معظم شهدا در بوستان آزادگان به نام معزز شهدا کاشته شد.

«وحیدرضا انارکی محمدی» شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: بهترین راهکار برای مقابله با معضل آلودگی هوا توسعه فضای سبز است که با وجود سرانه بالای فضای سبز منطقه نظیر بوستان آزادگان با ۳۰۰ هکتار فضای سبز هنوز در زمان آلودگی هوا مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز توصیه علمای دینی ماست، افزود: فضای سبز به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) کار دینی و انقلابی است که باید همه کمک کنند تا وضعیت فضای سبز را بهبود بخشیم.

محمدی اضافه کرد: در احادیث و روایات بزرگان ما توجه به درخت کار حسنه و ماندگار توصیف شده و توسعه فضای سبز وظیفه ملی است.  

بازپیرایی و راه اندازی آب نماهای منطقه۱۳ 

«مجتبی شکری» شهردار منطقه۱۳ تهران از راه اندازی و بازپیرایی سه آبنمای بوستان های خیام، مهربان و فلکه دوم نیروی هوایی این منطقه در آستانه فصل بهار خبر داد.  

وی با اشاره به اجرای طرح بازپیرایی، تعمیر و راه اندازی آبنماهای سطح منطقه گفت: در حال حاضر، بعضی از آبنماهای سطح منطقه ۱۳ از جمله، آبنما های بوستان های خیام، مهربان و فلکه دوم نیروهوایی بازپیرایی و راه اندازی شده  که جلوه خاصی به منطقه بخشیده است.

وی افزود: امروزه فضاهای شهری به فضاهای سبک و آرام نیاز دارند تا بتواند حس مطلوبی در شهروندان در حین عبور و مرور های روزانه شان ایجاد کنند، بر این اساس طرح بازپیرایی،   تعمیر و راه اندازی آبنماهای بوستان های منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص مزایای احداث آبنما در فضای شهری ادامه داد: با توجه به اینکه  آب و فضاهای آبی در برقراری ارتباط صمیمی بین امکانات شهری و مخاطبان، نقش  پر اهمیتی داشته و به گونه ای که با قرار دادن یک آبنما، سازماندهی خاصی در شهر ایجاد شده و وجود آنها باعث متعادل شدن در حرارت موجود و کاهش یکنواختی محیط می شود.

تلاش شهروندان مرکز شهر برای تحقق شهر زیست‌پذیر

«علی‌محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ گفت: در آخرین هفته درختکاری قرن، دانش‌آموزان دوچرخه‌سوار قلب تهران از دبیرستان پانزده خرداد تا بوستان شهر واقع در منطقه ۱۲ را رکاب زدند و در قدیمی‌ترین بوستان شهر تهران، نهال کاشتند.

وی عنوان کرد: در واپسین روزهای قرن و به مناسبت هفته درختکاری، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۱۲ با همکاری واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، همایش دوچرخه‌سواری دانش‌آموزی را برگزار کرد.  

سعادتی، هدف از اجرای این پروژه را تلاش برای تغییر سبک زندگی دانش‌آموزان به عنوان مهم‌ترین گروه هدف و جایگزینی دوچرخه برای ترددهای روزانه آنها معرفی کرد و ادامه داد: این رویداد زیبا و تأثیرگذار با همایش دوچرخه‌سواری از محل دبیرستان تا بوستان شهر با حضور ۲۵ دانش‌آموز داوطلب و همراهی بیش از ۳۰ شهروند دوچرخه‌سوار عضو گروه مردمی دوچرخه‌سواری سفیران ترافیک، نمایندگان آموزش و پرورش، عوامل محترم پلیس راهور، نیروی انتظامی و اورژانس منطقه ۱۲، آغاز شد که البته پیش از آغاز تردد دانش‌آموزان با دوچرخه، همه نکات ایمنی در دو بخش تئوری و عملی را یکی از مربیان پیشکسوت دوچرخه‌سواری، آموزش داد.  

وی همچنین از کاشت بیش از ۵۰ نهال بلوط در فضای پیش‌بینی‌شده توسط کارشناسان فضای سبز در بوستان شهر و با حضور مدیران حمل‌ونقل و آموزش و پرورش منطقه ۱۲، خبر داد و گفت: در این رویداد، حمایت همه‌جانبه از محیط زیست شهری توسط حاضران در این رویداد به نمایش درآمد.
شهردار قلب طهران با ابراز امیدواری از اینکه با تداوم همکاری‌های بین سازمانی، بیش از پیش شاهد توسعه انسان‌محوری در شهرها و بهبود وضعیت محیط زیست باشیم، افزود: یادمان نرود که شهر پاک یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری منطقه هشت تهران روز درختکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران روز درختکاری شهر تهران روز درختکاری اخبار کنکور هفته منابع طبیعی منابع طبیعی شهرداری تهران شهرداری منطقه هفته درختکاری منطقه ۶ تهران شهردار منطقه دوچرخه سواری راه اندازی بساط گستری بوستان شهر محیط زیست کاشت نهال اصله درخت منطقه ۱۲ حمل ونقل منطقه یک فضای سبز خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ حسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج سازندگی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون به ۱۲۰ روستا آبرسانی شده است ادامه داد: هم اکنون آبرسانی به دو دهستان باشت و بهمئی نیز توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.
وی اهداء دو هزار جهیزیه به نوعروسان، اعزام پنج گروه جهادی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، خدمات رسانی ۸۵ گروه جهادی، ساخت ۳۰۰ باب خانه عالم، برپایی سفره افطاری برای ۲۰۰ هزار نفر، توانمند سازی ۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان، توزیع ۳۰۰ تبلت بین دانش آموزان مناطق محروم، توزیع دو هزار و ۱۱۵ لوازم نوشت افزار، توزیع ۱۶ هزار بسته معیشتی، آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، غرس ۵۷ هزار درخت مثمر و غیر مثمر، تشکیل ۷۰۸ صندوق خرد خانگی، اهداء ۷ هزار فقره تسهیلات در زمینه جهاد روشنایی، تکمیل ۱۰ مصلی، تکمیل فاز دوم کتابخانه بهمئی، زمین چمن مصنوعی، تکمیل فاز نخست اورژانس بین جاده‌ای موشمی زیلایی، خاکبرداری فرهنگسرای لنده، ساخت پایگاه سلامت مادوان، تکمیل و تجهیز مسکن و ابنیه مدیریت بحران در بهمئی، یاسوج و توزیع هزار تن قیر رایگان بین شهرداری ها، راهداری و نیری انتظامی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته در استان عنوان کرد.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه برای ساخت و نصب ۵۰۰ تابلوی شهید استان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: این طرح به مناسبت دومین کنگره ملی شهدای استان انجام می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی استان همچنین از تهیه شناسنامه شهدای روستا‌های استان خبر داد و افزود: در این شناسنامه مشخصات روستا‌ها با تعداد شهدای آن دیده شده است.
وی همچنین از ارائه خدمت به روستای سیوکی جلیل خبر داد و گفت: این روستا در هشت سال دفاع مقدس بیشترین تعداد شهید نسبت به جمعیت را داشته است.
سرهنگ رضایی افزود: زمین چمن مصنوعی و آبرسانی به این روستا نیز انجام شده است.

دیگر خبرها

  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری