Web Analytics Made Easy - Statcounter

 زعفران چیست

 یکی از گیاهانی  که به خصوص در جنوب غربی اسیا  و هچنین در جنوب اروپا یافت می شود زعفران است . گیاه زعفران شامل قسمت های متنوعی  است . از جمله   کلاله نارنجی رنگ  زعفران که  جز مهمترین اجزای ساختاری ان میباشد . از ویژگی های بارز ساختاری  کلاله  وجود املاح معدنی و هچنین چربی  را میشود نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر طبق گفته محققان   در زعفران غده ا ی  وجود دارد که در پیشرفت و تکثیر گیاه زعفران  نقش مهمی را ایفا می کند که به کروم معروف  است.  اسانسی که در زعفران وجود دارد  که عطر و بوی خاصی به غذا می بخشد به خاطر ماده ی به نام سافرانال می باشد.با خواندن متن زیر خواص زعفران برای شما کاملا آشکار خواهد شد.

زغفران خواص دارویی زعفران

براساس اخرین تحقیقات انجام شده معلوم شده است  که  چاشنی  و رنگ دهنده زعفران ویژگی منحصر به فردی دارد پس بانوانی که میخواهند به غذایشان چاشنی و رنگ مخصوصی بدهند  وهمچنین چربی و کلسترول کمتری در غذایشان  موجود باشد، بهشان توصیه میشود از زعفران استفاده کنند    .  بر طبق طب سنتی  افرادی که الزایمر دارند بهتر است  از زعفران استفاده کنند  چون مصرف زعفران باعث بهبود و تقویت حافظه شان میشود. 

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه ماقوت زعفرانی / مواد لازم جهت تهیه ماقوت زعفرانی تاثیر زعفران بر فشار خون

همچنین افرادی که دچار بیماری های قلبی و عروقی  هستند  بهتر است زعفران مصرف کنند چون در زعفران ماده ی است است  که فشار خون را کاهش می دهد. همچنین زعفران به خاطر  خاصیتی که دارد برای افرادی که دچار نفح شکم میشوند مناسب است و از دیگر فواید زعفران میتوان گفت  خانم ها و اقایانی که  به بیماری های پوستی  مبتلا هستند  بهتر است زعفران مصرف کنند  . به گفته دندانپزشگان ، بیمارانی که از درد دهان و لثه رنج می برند بهتر است از زعفران استفاده کنند چون  زعفران مثل مسکنی عمل میکند  که التهاب و ورم های ناشی از درد دندان و لثه را کاهش میدهد . یکی از مهمترین کاربرد های زعفران در پزشکی این است که نه تنها  درد های سیستم های گوارشی و معده را تا حدودی کاهش میدهد بلکه انها را تقویت می کند.

گل زغفران

درمان سریع افسردگی با زعفران

بر اساس آخرین تحقیقات  حاصل شده  بیمارانی را که از افسردگی  و ناراحتیهای اعصاب و روان رنج می برند  بهتر است از زعفران استفاده کنند چون در زعفران موادی هست که باعث شادی و بالا بردن روحیه افراد میشود. روانپزشکان توصیه میکنند  که نوشیدن زعفران برای آرام کردن اعصاب و همچنین  بالاتربرددن تمرکزموثر است. در افراد میان سال و سالخورده که از بیماری های آلزامیر و همچنین از بیماری خطرناک پارکیسون رنج می برند بهتر است از زعفران استفاده کنند.    

 زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی

 بر اساس اخرین  تحقیقات  بدست اومده  از مرکز دانشگاهی ایتالیا، زعفران در علم چشم پزشکی  کاربردهای فراوانی را ایفا کرده است  چون زعفران مانع بروز هر گونه اسیب و خطری به سلول های حیاتی چشم میشود و باعث بهتر شدن سلول های صدمه دیده چشم می شود. همچنین از مهمترین خواص زعفران که به افراد سالمند توصیه میشود  این است زعفران مصرف کنند  چون زفران مانع بروز هرگونه  اختلالات  شبکیه  و پیشرفت بیماری ژنتیکی چشم میشود .

خواص ضد سرطانی زعفران

زعفران در پزشکی نقش بسیار مهمی ایفا می کند و یکی از ویژگی های بارز ان این است افرادی که به سرطان و تومور  مبتلا هستند حتما باید زعفران مصرف کنند . چون گیاهی هست سرشار از انتی اکسیدان های که موجب شده است  که خاصیت ضد سرطانی پیدا کند   و به همین جهت  از جمع شدن  رادیکال های ازاد  جلوگیری می کند. زعفران  می تواند دی ان ای افرادی را که مبتلا به سرطان بودند را ترمیم کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر / مواد لازم برای تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر

مضررات زعفران چیست

خواص زعفران و فواید زعفران بسیار است ، اما مضراتی نیز دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف  فقط سه گرم  زعفران در ماه برای هرفرد  توصیه میشود و اگرفرد   بیشتر از 5 گرم زعفران در یک وعده غذایی استفاده کند بسیار خطرناک و کشنده برای انسان خواهد بود. متاسفانه  افرادی که در طول روز زیاد زعفران مصرف میکنند ممکن است دچار بیماری های قلبی و عروقی شوند  و در بعضی از مواقع  شاهد افرادی هستیم که دچار   خون ریزی ازپلک ها  و لب هایشان شدند  و در بعضی از موارد مصرف زیاد زعفران باعث زردی پوست  و حتی استفراغ هم به همراه دارد. همچنین در صورت  بروز علایم بالا هر چی زودتر به پزشک مراجعه شود.

نگهداری  زعفران در منزل 

چون زعفران گیاهی است که به  نور و رطوبت حساس است و برای جلوگیری از خراب شدن حتما باید در ظرف های شیشه ی یا فلزی نگهداری شود وگرنه خراب میشود  . همچنین  در داخل زعفران اسانسی وجود دارد که قابل تبخیر شدن است  و عمل تبخیر شدن باعث از بین رفتن کیفیت دارویی ان میشود . پس حتما از بسته بودن درب ان  اطمینان حاصل فرمایید.

مصارف صنعتی  زعفران

 در صنعت امروزی  زعفران پیشرفت چشمگیری کرده است چون در  زعفران در اسانس خاصی وجود دارد . که خانم ها  برای این که غذایشان رنگ و عطر خوبی بگیرد بهتر است از زعفران کمک بگیرند    ،  همچنین شیرینی پز ها و قنادی ها برای تهیه کردن پودر های کیک  از زعفران استفاده می کنند ، یکی دیگر از کاربرد های مهم زعفران در صنعت نساجی و رنگرزی می باشد که از ان برای رنگ کردن الیاف و پارچه های ابریشمی استفاده میکنند و بر اساس مواردی که ذکر شد  در زعفران موادی هست که باعث شادی و بالا بردن روحیه افراد میشود پس در صنعت دارو سازی نقش مهمی ایفا میکند.

انواع زعفران و تشخیص زعفران اصل و خالص

در هنگام خریداری زعفران از بازار به این نکته توجه داشته باشید که زعفران های پودر شده را با پودر گلرنگ مخلوط می کنند لذا از خرید آن صرف نظر ننمائید و زعفران آسیاب شده نخرید چرا که هم رنگ و هم عطر کمتری نسبت به زعفران اصل دارد همچنین از قیمت کمتر آن متوجه می شوید که زعفران اصلی نیست . بهترین نوع زعفران دختر پیچ است این نوع از زعفران به طور حتمی و واقعی طبیعی می باشد اگر به آن توجه نمائید متوجه می شوید که ریشه آن دست نخورده است و مثل یک نخ قرمز می باشد که قسمت پائینی سفید و سمت بالای آن قرمز است در آخر این نکته را ذکر می کنیم که برای پودر نمودن زعفران از آسیاب برقی بهره نبرید و با کمک هاون دستی یا به کمک لوله خودکار آسیاب نمائید به علت گران بودن این ماده غذایی هنگام آسیاب نمودن برقی ممکن است مقداری از آن اسراف گردد.

دیگر خواص مفید زعفران

به طور کلی ، زعفران و عصاره های آن دارای خصوصیات مثبت زیر در هومیوپاتی از کشورهای مختلف هستند:

اثرات مثبت بر مشکلات گوارشی (به عنوان یک حاشیه ، در برابر مشکلات معده و نفخ شکم)

اثرات مثبت بر اندام های جنسی ( گرفتگی قاعدگی یا افزایش قدرت )

اثرات مثبت بر مشکلات تنفسی (آسم یا سرفه)

در برابر شکایت از سیستم عصبی مرکزی (آرامش بخش ، تسکین درد ، خواب بهتر)

طبق آخرین نتایج ، از آن به عنوان ابزاری علیه تشکیل سرطان نیز استفاده می شود

امیدواریم مطلب خواص زعفران برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : طرز تهیه نان زعفرانی / مواد لازم جهت تهیه نان زعفرانی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سرطان سئوی سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز

همه ما از خاصیت میوه‌ها و سبزیجات برای جسم و جان آگاه هستیم. اما آیا می‌دانستید پوست میوه‌ها و سبزیجات حتی از گوشت آن‌ها سالم ترند. پوست موز نیز دارای خاصیت بسیار برای سلامت بدن و پوست است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می‌تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B ۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبر‌های محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ‌ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می‌دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئید‌ها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئید‌ها و آلکالوئید‌ها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • نماهنگ|«تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • نماهنگ/ تو را است معجزه در کف... عصا بیفکن!
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • نماهنگ| «تو را است معجزه درکف... عصا بیفکن!»
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • کرم معجزه