Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفارت ایران در مسکو درباره نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه بیانیه ای را منتشر کرد.

 در بیانیه سفارت ایران در روسیه آمده است: با توجه به سوالات مکرر تولید کنندگان و صادرکنندگان محترم در ایران و نیز تماس های زیاد تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی محترم در حوزه روسیه و اوراسیا درباره نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه و نحوه ارتباط و تعامل سفارت با نهادهای مذکور شامل:

۱) شورای بازرگانان ایرانی در روسیه
۲)مجموعه هولدینگ های تجاری RICO 

جهت تنویر افکار عمومی تولید کنندگان و صادرکنندگان محترم در ایران و تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی محترم در حوزه روسیه و اوراسیا » به اطلاع می‌رساند:

اول ) سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن در راستای انجام وظایف خود، بدنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دوکشور ایران و روسیه است و به همین منظور حامی تمامی نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ RICO  که ریشه ایرانی داشته و  در روسیه فعالیت دارند، می‌باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه صرفا به ایفای نقش خود بعنوان ملجاء و پناه همه ایرانیان مقیم روسیه و از جمله تجار و بازرگانان ایرانی مقیم می‌پردازد.

دوم ) سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن؛ در هیچکدام از نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ RICO؛ تصدی و مسئولیت اجرایی در انجام اموربازرگانی و  تجاری و مناسبات مالی فی مابین تجار و افراد مشغول به فعالیت در آنها ندارد. 

سوم) بطور شفاف و رسمی اعلام می‌نماید که هیچکدام از نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ های تجاری RICO متعلق و وابسته و یا تحت مدیریت سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن نبوده و نیست.

چهارم) سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو از طرح ها و راهکارهایی که برای رفع موانع و مشکلات تجاری و گسترش اینگونه همکاری ها بین دو کشور می گردد استقبال می کند و کما فی السابق فضا را برای طرح و بررسی آنها در نشست بین تجار فراهم می سازد. 

پنجم) مسئولیت و عواقب و پیامدهای حقوقی و مالی هرگونه انجام معاملات تجاری و یا مناسبات مالی و واگذاری سهام در نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه فقط بر عهده اعضای این نهادها می‌باشد و در صورت بروز هرگونه سوء جریان مالی و خدای ناکرده فریب و کلاهبرداری توسط برخی از اعضای نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه هیچ مسئولیتی بر عهده و متوجه سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن نبوده و نخواهد بود.

ششم) توصیه و پیشنهاد سفارت جمهوری اسلامی ایران و بخش اقتصادی و بازرگانی آن به تمامی نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه از جمله شورای بازرگانان ایران در روسیه و مجموعه هولدینگ های تجاری RICO این بوده و بطور رسمی تکرار میگردد، برای ایجاد حاشیه امن برای فعالیت افراد در این نهادهای بازرگانی ایرانی در روسیه میبایست نسبت به ارزیابی و شناخت اعضای فعال خود از طریق اخذ گواهی سوء پیشینه اشخاص حقیقی و حقوقی هم از مراجع ذیربط در ایران و هم مراجع ذیربط در روسیه اقدام شود.

هفتم) ساحت سفارت فراتر از آن است که وارد اختلافات گذشته و فعلی بین فعالان تجاری گردد و همانند گذشته حامی تجارت ایران با روسیه و همه تجار محترم است.
(ایسنا)

برچسب ها: نهاد های بازرگانی ، روسیه ، سفارت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NGW

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نهاد های بازرگانی روسیه سفارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان

جام جم آنلاین اصفهان؛ امیر کشانی در نشست خبری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا یکی از مواردی که در دوره‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است،اظهار کرد:روابط بین‌المللی و ارتباط‌گیری اتاق با شهرهای آسیایی بود که یکی از اهداف برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) ارتباط با سایر کشورهای آسیا و ایجاد رشد اتاق بازرگانی اصفهان است. 
وی گفت: در این اجلاس اعضای مجمع گفتگوی آسیایی به اصفهان آمده و فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی رونق خواهد گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان به تشکیل پنج کمیته؛کشاورزی و امنیت غذایی، فناوری و دانش‌بنیان،گردشگری، توسعه پایدار و بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: در این اجلاس حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایران و اصفهان به عنوان یک کشور آسیایی به سایر کشورها معرفی و در سایت این اجلاس بارگذاری خواهد شد. 
وی با اشاره با اینکه پیشنهاد اولیه برگزاری این اجلاس در شهریور ماه گذشته مطرح و سپس به تایید وزارت امور خارجه رسید، بیان داشت: این اجلاس فرصتی برای مذاکره حضوری نمایندگان اتاق‌های بازرگانی آسیا است زیرا نخستین اجلاس به میزبانی ترکیه به صورت غیرحضوری برگزار شد. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ کشور آسیایی برای این اجلاس دعوت شده‌اند، افزود: اعلام حضور بیش از ۳۰ نماینده اتاق در یک اجلاسیه یک رکود محسوب می‌شود. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به سه وظیفه اصلی اتاق بازرگانی تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی سه وظیفه آموزش (ارتباط اتاق بازرگانی با دانشگاه‌ها)، امور تجاری و فعالیت اقتصادی و چانه‌زنی با دولت و مجلس را بر عهده دارند. 
وی ادامه داد: در کنار نهاد حاکمیتی و حمایت از بخش‌های داخلی، اتاق بازرگانی در این دوره ارتباطات تجاری و بازرگانی در خارج کشور را مورد توجه قرار داده که یکی از تجربه‌های مفید آن برگزاری اجلاس نمایندگان (Icc )تجارت جهانی بود. 
کشانی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در حوزه سیاسی کشور ‌امکان تعلیق این اجلاس را نیز رقم زد، افزود: اصفهان از هفته گذشته تاکنون جزو مهمترین اخبار در صدر دنیا قرار گرفته که با پیگیری وزارت خارجه با سفرای کشورهای آسیایی این اجلاس تحت شعاع قرار نگرفت و به قوت خود باقی ماند. 
وی با تاکید به این نکته که برخی نیز قصد بر هم زدن و تحت شعاع قراردادن این اجلاس را داشتند، گفت: همزمان با برگزاری این اجلاس در اصفهان نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار می‌شود و بسیاری از فعالان اقتصادی با توجه به برگزاری این دو برنامه به ایران سفر می‌کنند. 
کشانی با تاکید با اینکه این اجلاس با همکاری اتاق ایران برگزار می‌شود، گفت: مدعوین این اجلاس روسای اتاق، نایب رییس، عضو هیات رئیسه و یا نماینده کشورهای دعوت شده هستند‌. اصفهان پیشرو و در سه سال آینده چهره جدیدی از اصفهان جهانی را معرفی خواهد کرد. 
وی با تاکید به اینکه این اجلاس یک فرصت جهانی برای ایران و اصفهان است، بیان کرد: فرصت ویژه جذب توریست به اصفهان و جهانی شدن آن یک موقعیت بی نظیر است و تمامی تمهیدات لازم از جمله مباحث ترافیکی و امنیتی لازم برقرار و هماهنگی‌ها انجام شده که از این فرصت جاری بودن زاینده‌رود و رونق گردشگری نیز استفاده مفید شود. 
کشانی خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته نیز اتاق بازرگانی اصفهان میزبان هیات‌هایی از کشور روسیه و ازبکستان بوده و در این راستا پیشنهاد میز مشترک در اصفهان و کشورهای مقابل مطرح شده است. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه صحبت‌های خود به نقش رسانه‌ها در ایجاد گفتمان جدید اشاره و بیان داشت: البته همه مشکلات تجاری با برگزاری این اجلاس حل نخواهد شد اما زمینه همکاری‌های دوجانبه‌ فراهم خواهد کرد و در این راستا اتاق بازرگانی اصفهان برپایی نمایشگاه جنبی نیز برای تعاملات تجاری بیشتر در نظر گرفته است که اعضای اتاق بازرگانی نیز در آن مشارکت دارند. 

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی