Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی: محمدعلی مرآتی به‌عنوان دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران انتخاب شد. این انتصاب از سوی سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

جشنواره موسیقی نواحی یکی از بزرگترین رویداد‌های موسیقی ایران است که تقریباً یک دهه و نیم ازعمر آن می‌گذرد و با وجود کم سن و سال بودن توانسته حامی و معرف بزرگی برای کهن‌ترین موسیقی‌های ایران باشد، موسیقی‌هایی که برخاسته از نواها و آواهای فرهنگ و هنراصیل ایران است، ازمقامات موسیقی آذربایجانی که در پستوی روستاهای دورافتاده آن قرار گرفته تا موسیقی‌های خراسان، ترکمن، کردی، لری، بختیاری، گیلکی، مازندرانی و ترنم‌های شاد جنوب که در بوشهر، خوزستان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پنهان شده است را به گوش مردم برساند، تلاشی که ابتدا با همت محمدرضا درویشی انجام گرفت تا علاوه بر روشن شدن چراغ دل هنرمندان موسیقی نواحی، کرامت هنر موسیقی اقوام و استادان برجسته این حوزه هم حفظ شود، بزرگانی که بسیاری از آنها دیگر در بین ما نیستند وحتی هنر و سازهایشان هم کم‌کم به فراموشی سپرده می‌شود. اما این جشنواره 14 ساله درکنار نگاه حمایتی به پیشکسوتان این حوزه، همچنان در تلاش است تا بستری باشد برای شکوفایی و پرورش نسل‌های جوان موسیقی اقوام ایران و استعدادهایی که میراث دارهنرآبا و اجدادی خود هستند. محمد رضا درویشی که سکان دار این جشنواره بود، به‌مدت 6 سال دبیری این جشنواره بزرگ را برعهده داشت (تا سال 83) و بعد از آن یعنی از سال 84 تا سال 92 که توقفی چند ساله براین جشنواره حاکم شد و سرانجام در سال 90 هفتمین دوره آن با دبیری جهانگیر نصر اشرفی و در شهر کرمان شکل گرفت و بعد از آن هشتمین دوره آن با حضور بهمن کاظمی و نهمین دوره آن با دبیری ایرج نعیمای برگزار شد و از دوره دهم یعنی از سال 96 تا 99 احمد صدری به‌مدت چهار سال دبیری این جشنواره را برعهده داشت. باید دید با حضور محمد علی مرآتی که خود نوازنده کمانچه و آهنگساز است چه اتفاقات خوبی شکل خواهد گرفت. البته ناگفته نماند انتخاب برخی ازاعضای شورای سیاستگذاری هم مزید بر علت بوده تا این بار توجه بیشتری به نسل جوان موسیقی و ایده‌های نوی آنها داشته باشند که این انتخاب هم می‌تواند به نوعی نوید اتفاقات تازه باشد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز در سالن تولید یکی از کارخانه های استان البرز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند