Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تخریب اراضی جنگلی کشور، اظهارکرد: در ایران بالغ بر ۱۴ هزار هکتار اراضی جنگلی داریم، هر ساله سعی می‌کنیم با کاشت نهال و درخت بر میزان اراضی جنگل‌های کشورمان اضافه کنیم.

او در ادامه بیان کرد: متأسفانه هر ساله وسعت قابل توجهی از جنگل‌های کشور تحت تأثیر وقوع حریق و آتش سوزی‌های مختلف قرار می‌گیرند و تخریب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه سالانه بالغ بر ۱۲ هزار هکتار اراضی جنگلی تخریب می‌شوند، افزود: در کنار این تخریب‌ها، سالانه حدود ۱۱ تا ۲۵ هزار هکتار به اراضی جنگلی دست کاشت به اراضی جنگلی کشورمان اضافه می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شاهد متضرر بودن منابع طبیعی در کشور هستیم، عنوان کرد: کارکرد اراضی جنگلی دست کاشت در قیاس با اراضی طبیعی به شدت پایین است و حدود ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشد.

او گفت: کاشت درخت شرط لازم برای احیای اراضی جنگل‌های کشورمان است، اما شرط کافی نیست.

بیشتر بخوانید

سوختن یک درخت هم در طبیعت مصیبت است گلایه محیط زیست از نداشتن بالگردهای مخصوص اطفای حریق جنگل هشدار محیط زیست درباره احتمال وقوع آتش سوزی در مناطق کوهستانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اراضی جنگلی درختکاری تخریب محیط زیست اراضی جنگلی هزار هکتار اراضی جنگل محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر