Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:56:24 GMT

#اینترنت

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۱۸۰

#اینترنت

دیروز ‏نمایندگان مجلس مصوب کردند از محل درآمد ناشی از افزایش ۱۰ درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورهای اینترنت، صرف «ارائه محتوای تولیدی توسط ساترا» و«مقابله با تهدیدات اینترنت ماهواره‌ای»، «حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی» و«الزام وزارت ارتباطات به اجرای شبکه ملی اطلاعات تا پایان ۱۴۰۰» و... شود. این خبر بازتاب زیادی بین کاربران داشت و درباره گرانی اینترنت و اثرات آن نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم در توئیترش نوشت: «آیا ‎مجلس می‌تواند پول خزانه را که متعلق به همه مردم ایران است به یک شرکت غیردولتی تخصیص دهد؟ آیا ازاین پس شاهد تصویب ‎بودجه برای شرکت‌های غیردولتی هم خواهیم بود؟ سهامداران مخابرات شاید خوشحال باشند، اما بدعت تخصیص بودجه به شرکت‌های تجاری وانتفاعی می‌تواند زمینه‌ساز فساد شود!»
نظرات کاربران را درباره گرانی اینترنت و محل صرف درآمد آن بخوانید: «بالاخره با تلاش فراوان نمایندگان، مجلس تصمیم به «گران کردن» اینترنت گرفت. براین اساس حق‌السهم پرداختی شرکت‌های اینترنتی از سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. آقای آذری جهرمی هشدار داده بود که تصویب این پیشنهاد نمایندگان، باعث افزایش چشمگیر قیمت اینترنت خواهد شد.»، «‏به ولله گرونى اینترنت از گرونى بنزین تأثیرش روى زندگى مردم بیشتر خودشو نشون میده»، «‏خیلی جالبه. بودجه تصویب می‌کنند جلوی تکنولوژی رو بگیرن»، «‏اینترنت شبانه حذف شد اما ۱۰ درصد گران‌ترهم شد. من الان چجور فیلم دانلود کنم؟!»، «‏خب دیگه کم کم داریم می‌رسیم به عصر حجر. اینترنت قراره 10 درصد گرون شه. دیگه کم کم داریم می‌رسیم به موقع‌هایی که با دود به هم پیام می‌فرستادن.»، «‏یعنی اینها نمی‌دانند مخابرات شرکت خصوصیه؟!»، «‏شاهکار ‎کمیسیون تلفیق: تخصیص منابع به مخابرات (بودجه عمومی به شرکت خصوصی سازی شده!) برای مقابله با اینترنت ماهواره‌ای. خلاصه مصوبه: افزایش هزینه و کاهش دسترسی.+سورپرایز: ‏اختصاص بودجه برای شرکت خصوصی شده «مخابرات»»، «‏یادتونه این چند روز چه ژستی گرفته بودن که ما نمی‌خوایم اینترنت گران بشه و [مثلاً] مصوب کرده بودن اپراتورها حق افزایش قیمت رو نخواهند داشت؟»، «‏به سلامتی با مصوبه ‎مجلس اینترنت گران شد. تا شما باشید دیگه تو فجازی دور دور نکنید.»



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی