Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: سازوکارهای توافق شده بین بانک مرکزی ایران و روسیه، شرایط را برای حضور شرکت‌های عضو اتحادیه اوراسیا در نمایشگاه تهران فراهم کرده است.

رضا اردکانیان اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا هر سال یک رویداد بزرگ تجاری برگزار می‌کند، لذا برگزاری اولین نمایشگاه اوراسیا که قرار است ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در تهران برگزار شود، فرصت بسیار خوبی برای تجار و تولید کنندگان ایرانی و کشورهای همسایه و خصوصاً اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن ما در صدد هستیم که ارتباط اتاق‌های بازرگانی در استان‌های مختلف ایران را با شرکای خودشان در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم کنیم و توسعه دهیم.

به گفته وزیر نیرو ایران، با توجه به تنوع زمینه‌های تجاری ایران به لحاظ اقلیم‌های متنوع که به تعبیری کشور چهار فصل هستیم، در تمام طول سال محصولات متنوع کشاورزی و کالاهای مصرفی در ایران تولید می‌شود، علاوه بر این ایران دارای منابع وسیع معدنی است که فرصت خوبی را برای عرضه این محصولات ارائه می‌کند. برگزاری این نمایشگاه از ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، از لحاظ آب و هوایی نیز جز بهترین زمانهای برگزاری است و ما امیدواریم از سوی تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا مورد استقبال قرار گیرد.

وی در خصوص شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت: کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شامل پنچ کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان، و البته کشورهای همسایه ایران همه می‌توانند شرکت کنند. ما علاقمندیم که علاوه بر اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا سایر کشورهای همسایه نیز بتوانند در این نمایشگاه شرکت و از این فرصت استفاده کنند.

وی همچنین افزود: قطعاً برگزاری این رویدادها عزم ایران برای استفاده از توافقنامه تجاری ترجیحی ایران با اوراسیا را جزم می‌کند. دولت مصمم است که این عضویت را به شکل دائمی درآورد و ما بتوانیم در یک ارتباط پر دامنه اقتصادی با کشورهای عضو اوراسیا قرار بگیریم.

اردکانیان در خصوص تجارت ایران و روسیه بیان داشت که خوشبختانه با توجه به شکل گیری و اجرایی شدن سازوکارهای توافق شده بین بانک‌های مرکزی ایران و روسیه، ما شاهد آن هستیم که تأثیر تحریم‌ها بر توسعه روابط اقتصادی ایران و روسیه رو به کاهش است. پس از عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تماس‌های منظمی بین بانک‌های مرکزی دو کشور برای استفاده از ارزهای دیگر به غیر از دلار برقرار است و این تحول به معنای کاهش وابستگی دلار در تجارت بین دو کشور است.

اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تاریخ ۲۸ الی ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین الملی تهران، با حضور ایران، روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در بالاترین سطح تجاری و اقتصادی برگزار خواهد شد و به گفته علیرضا جعفری، رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، از شرکتهای بزرگ کشورهای قطر، عمان، ترکیه، هندوستان، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده است. به گفته وی، اختصاص دو دفتر یکی در تهران و دیگری در مسکو و ارائه کلیه خدمات و مشاوره‌های تجاری به مدت یک سال ویژه شرکت کنندگان، از مهمترین ویژگی‌های عملیاتی این نمایشگاه می‌باشد. سایت نمایشگاه به آدرس eurasia-expo.com می‌باشد و علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه در هر سطحی می‌توانند با ایمیل info@eurasia-expo.com تماس بگیرند.

برچسب ها: اوراسیا ، نمایشگاه تهران ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NFz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اوراسیا نمایشگاه تهران بانک مرکزی اتحادیه اقتصادی اوراسیا عضو اتحادیه اوراسیا کشورهای همسایه ایران و روسیه کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم