Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امروز ما وارد مرحله ای از انتخابات ریاست جمهوری شده ایم که شبیه به ۹۲ است و ما تکثر کاندیدا داریم و چون نمی توان چهره شاخصی را بین این افراد شناسایی کرد، موجب می شود جبهه اصلاحات ایران یا نهاد اجماع ساز موفق به ایفای نقش نشود.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نامه خاتمی و بیان ترمیم رابطه اصلاح طلبان با رهبری گفت: مرحله بسیار سرنوشت سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه باید زنگ های هشدار به صدا دربیاید و از هر جایی هر کسی که این امکان را دارد اقدامی صورت بدهد. نه امروز که خاتمی این نامه را نوشته است بلکه از مدت ها پیش شرایط ما شکننده است. ما از نظر اجتماعی و بین المللی مشکل داریم. از منظر اجتماعی با دو اعتراض مردمی سخت که در کشور پراکنده بود روبرو بودیم.

او افزود: اعتراض ۹۶ در نوع خود بی نظیر بود و برخلاف اعتراض های گذشته سیاسی نبود. اعتراض ۸۸ سیاسی بود اما اعتراضات دی ماه ۹۶ از طرف اقشار پایین جامعه بود و جنبه معیشتی داشت این ها خصوصیاتی بود که ما قبلا با آن روبرو نبودیم.

صوفی ادامه داد: وضعیت خارجی کشور نیز با وجود ترامپ و فشار حداکثری رو به وخامت گذاشت. در چنین شرایطی وضعیت جامعه حساس شد و هر لحظه امکان ایجاد موجی اجتماعی که قابل کنترل نیست وجود داشت و نظام در خطر جدی بود. آن سوی قضیه زنگ خطر بعدی در انتخابات ۹۸ بود که با مشارکت حداقلی برگزار شد و بی سابقه بود. این موارد باعث شد موسوی خوئینی ها بعد از مدت ها سکوت و انزوا نامه ای مستقیم به رهبری بنویسد که بازتاب های گسترده ای داشت. در واقع موسوی خوئینی ها و خاتمی نگران نظام هستند.

صوفی تاکید کرد: اقتصاددان ها و اساتید دانشگاه نیز هر کدام به نوعی هشدار می دهند و در فضای مجازی نیز وضعیت را می دیدیم. خاتمی نامه ای طولانی در ۳۷ صفحه نوشت که دربرگیرنده همین نوع نگرانی ها است.

این چهره اصلاح طلب تصریح کرد: تکلیف برای انتخابات آتی روشن است. انتخابات ما تا اینجا دو وضعیت داشته است یا از ابتدا یک کاندیدا شاخص وجود داشت مثل دوره هایی که رهبر معظم انقلاب یا آقای هاشمی کاندیدا بودند یا زمانی که در سال ۷۵ خاتمی کاندیدا شد و اینها چهره های شاخصی بودند. در آن دوره تک کاندیدایی بود و معلوم بود که همه می روند و پشت سر این افراد قرار می گیرند ولی از سال ۸۴ ما با تکثر کاندیداها روبرو بودیم و این وضعیت تا اینجا تغییر نکرده است.

او ادامه داد: امروز ما وارد مرحله ای از انتخابات ریاست جمهوری شده ایم که شبیه به ۹۲ است و تکثر کاندیدا داریم و چون نمی توان چهره شاخصی را بین این افراد شناسایی کرد موجب می شود، جبهه اصلاحات ایران یا نهاد اجماع ساز امروز موفق به ایفای نقش نشود. باید منتظر باشیم تا کاندیداها ثبت نام کنند و ببینیم کسانیکه امروز مدعی هستند، از ارزیابی های شورای نگهبان بیرون می آیند یا نه. حال اصلاح طلبان چند کاندیدا داشته باشند یا اصلا نداشته باشند همه این موارد تعیین کننده است.

صوفی با بیان اینکه تکثر کاندیداها به نفع اصلاح طلبان نیست، اضافه کرد: اگر باز هم با تکثر کاندیدا روبرو باشیم میزان اقبال عمومی مردم خواهند بود. امروز وضعیت اصلاح طلبان در بین مردم مانند سال ۹۲ و ۹۶ نیست. 6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا اصلاح طلبان جامعه انتخابات فضای مجازی شاخص انتخابات ریاست جمهوری ایران اصلاح طلبان انتخابات علی صوفی انتخابات 1400 اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جا‌های عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، برانداز‌ها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

دیگر خبرها

  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!