Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بلندی‌های «النضود» در جبهه العلم در شمال شهر مأرب را به کنترل خود درآوردند و ده‌ها نفر از مزدوران سعودی را به هلاکت رساندند یا اسیر کردند.

بر این اساس، نیرو‌های یمنی موفق شدند بلندی‌های «حمّه الدیاب» واقع در منطقه «نخله» شرق شهرستان‌های «رغوان» و «مدغل» (شمال غرب استان مأرب) را به کنترل خود در آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تلاش برای پاکسازی این منطقه تعدادی از نیرو‌های هوادار عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی)، نیرو‌های ائتلاف سعودی-اماراتی و شبه نظامیان حزب اصلاح کشته، زخمی یا اسیر شدند و بخشی از تجهیزات جنگی این نیرو‌ها منهدم شد.

پیشتر «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرده بود اخراج اشغالگران خارجی وظیفه هر فرد آزاده یمنی است و فرزندان کشور باید برای آزادی تمام استان‌ها با یکدیگر همکاری کنند. دشمن نباید در هیچ استانی مانند آنچه در مأرب تلاش می‌کند، جای پا داشته باشد.

کارشناسان معتقدند نبرد مأرب یک نبرد سرنوشت ساز در تحولات میدانی و نظامی و حتی سیاسی یمن به شمار می‌رود به طوری که برخی تحلیلگران به آن لقب «مادر نبردها» را داده‌اند. نتایج این نبرد سرنوشت منطقه مرزی میان یمن تا عربستان را مشخص خواهد کرد.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره نیز از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پادگان وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، در شهر تعز خبر داد. در این عملیات یک نظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی در شهر تعز نیز اعلام کردند جنبش انصارالله یمن پادگان «العُفا» در شهر «تربه» در جنوب تعز، را با پهپاد هدف قرار داد. تاکنون جزییات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ یمن استان مارب مزدوران سعودی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین، بخشی از بزرگراه بین شهر میژو و شهرستان دابو در استان گوانگدونگ بامداد امروز چهارشنبه (به وقت محلی) ریزش کرد.

این شبکه افزود: این حادثه باعث گرفتار شدن ۱۸ خودرو شد و ۳۱ نفر از محل حادثه نجات یافتند و به بیمارستان منتقل شدند.

سی سی تی وی گزارش داد که عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

علت حادثه همچنان مشخص نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • خرس روسی زخمی کاملا به ایران وابسته شده است!
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی