Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفدهمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

17 اسفند 1318، راه‌آهن تهران - قزوین گشایش یافت.

17 اسفند 1329، كميسيون نفت پيشنهاد ملي شدن صنعت نفت كشور را با قيد دو فوريت جهت تصويب، تسليم مجلس شوراي ملي كرد.

17 اسفند 1332، آمريكا و انگليس بر سر تقسيم سهم شركت نفت سابق در كنسرسيوم نفت ايران دچار اختلاف شدند.

17 اسفند 1342، لایحه سه وزارتخانه جدید تاسیس شد که عبارت بودند از: ۱- وزارت اطلاعات، ۲- وزارت آب و برق، ۳- وزارت آبادانی و مسکن، به مجلس شورای ملی تقدیم شد.

17 اسفند 1353، قسمتی از بازار تهران آتش گرفت. مدت آتش‌ سوزی ۲۰ ساعت به طول انجامید و مجموعا ۳۵۰ مغازه و انبار سوختند.

17 اسفند 1356، روزنامه فايننشال تايمز نوشت: اشاره شاه به اينكه ايران تحت شرائط خاصي حاضر است صدور نفت به اسرائيل را محدود يا قطع كند، به اين معناست كه وي تاييد مي‌ كند كه كشورش هم اكنون نفت مصرفي اين كشور را تامين مي ‌كند.

17 اسفند 1359، در اعتراض به آشوبها و قانون شكني هاي بني صدر و هوادارانش در حادثه 14 اسفند دانشگاه تهران امروز بازار بسياري از شهرهاي كشور تعطيل بود.

17 اسفند 1389، سرانجام با کناره گیری آیت ‌الله اکبر‌ هاشمی‌ رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان و عدم کاندیداتوری وی برای این منصب، آیت ‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی به این سمت انتخاب شد.

17 اسفند 1390، نمایندگان مجلس با تصویب کلیات طرح «وظایف و اختیارات وزارت نفت» به کاهش قدرت و اختیارات شرکت ملی نفت در برابر وزارت نفت رای دادند و زمینه تغییر ساختار در مدیریت بزرگ ‌ترین منبع درآمدی دولت را فراهم کردند.

17 اسفند 1392، اداره گردشگری و بازاریابی تجاری دبی از سفر ۲۷۷ هزار گردشگر ایرانی به این امیرنشین در سال گذشته میلادی، خبر داد و اعلام کرد: ورود ایرانی ‌ها به دبی در این سال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

17 اسفند 1394، رئیس جمهور روحانی اعلام کرد: طی دو سال تعداد شاغلان یک میلیون و ۱۷۹ هزار نفر اضافه شده است.

17 اسفند 1396، برخی صراف ی‌ها با نصب اطلاعیه ‌ای خبر از مشروط شدن فروش دلار دادند. براساس این اطلاعیه، صرافی ‌های مذکور اعلام کردند از این پس دریافت دلار منوط به احراز ۶ شرط است. داشتن کارت ملی، پاسپورت، ویزا، بلیت و عوارض خروج از کشور ۵ شرط ابتدایی بودند که به همراه کپی این مدارک برای دریافت ارز لازم بود.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران سینوفارم روز درختکاری پاپ فرانسیس ایران و جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود

ابراهیم بازیان در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: روز پنجم اردیبهشت، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس به عنوان یک روز تاریخی ثبت می‌شود.

وی افزود: این رخداد با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان ذی‌مدخل در موضوع مردمی سازی بخشی از اقتصاد دولتی در ایران پیرو تلاش‌های صورت گرفته در بیش از دو دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه عظیم القدر انجام می‌شود. نهایتا قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و به طور رسمی و نمادین واگذاری این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی انجام می‌شود.

بازیان تاکید کرد: امیدواریم پنج اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی، پیشرفت و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر ورزش فوتبال و فعالیت‌های این دو باشگاه قرار بگیرد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی بیان کرد: پس از هشت بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام، همراه و همه جانبه با همه ارکانی که به نوعی نقش و سهمی در این واگذاری داشتند در یک بازه زمانی اندک کمتر از دو ماه به ثمر رسید.

به گفته بازیان، با همت دولت، وزیر اقتصاد و ورزش این اتفاق به میمنت شکل گرفت. در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد این دو باشگاه به مردم واگذار شده بود که اگر این اقدام نبود امروز شاید توفیق واگذاری سهام این دو باشگاه را به این زودی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: گام مهم دیگر باز هم در دولت سیزدهم در طلیعه سال جهش تولید با تاکیدات صریح، واضح و متقن مقام معظم رهبری، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی توانست این امر مهم را در یک حرکت همگام و همسو به نوعی که همراهی رسانه و افکار عمومی انجام دهد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری سرخابی‌ها برگ برنده دولت بود که در این گام عملیاتی شد. در تاریخ سوم اردیبهشت این مزایده در بازار فرابورس ایران به وقوع پیوست و با اعلام نتیجه با تشکیل دو کنسرسیوم که یکی نفتی شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و دیگری شش بانک خصوصی بود انجام شد. امیدواریم این واگذاری نقطه عطفی در ورزش و فوتبال کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از اقتصاد ایران
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • تحولات خیره کننده حاصل از تلاقی فین تک با مدیریت درآمد شرکت های هواپیمایی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • دولت سیزدهم اماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • رفع ترافیک هسته مرکزی شهر کرج با گشایش ادامه بزرگراه ماهان
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • مخالف آشکار دولت رئیسی با تعطیل شدن روز شنبه /از مجلس تعجب می کنیم!