Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:27:11 GMT

گزارش وطن امروز از حقه قدیمی دموکرات‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۵۵۸

گزارش وطن امروز از حقه قدیمی دموکرات‌ها

وطن امروز: برخی رسانه‌های خبری از تمایل اولیه دولت ایران به نشست کشورهای 1+ 5 درباره موضوع هسته‌ای ایران خبر می‌دهند. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از عدم ارائه قطعنامه تروئیکای اروپایی در نشست شورای حکام، برخی رسانه‌های غربی از فراهم شدن مقدمات برگزاری نشست غیررسمی کشورهای 1+5 و ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همان درخواستی بود که جو بایدن در نخستین اظهارنظر خود درباره ایران پس از ریاست‌جمهوری‌اش بیان کرد. بایدن در نشست امنیتی مونیخ گفته بود به دنبال رایزنی با شرکای اروپایی آمریکا به منظور فراهم آوردن مقدمات جلسه غیررسمی 1+5 برای صحبت درباره برنامه هسته‌ای ایران هستیم؛ موضوعی که در ابتدا با مخالفت ایران مواجه شد اما با این حال گفته می‌شود این موضوع همچنان توسط وزارت خارجه در حال بررسی است. کشورهای اروپایی نیز پس از عقب‌نشینی از صدور قطعنامه انتقادی از ایران در شورای حکام آژانس اتمی در بیانیه‌ای بار دیگر از ایران تقاضا کردند درخواست حضور در جلسه کشورهای 1+5 را بپذیرد. در این بیانیه آمده است: «۳ کشور اروپایی در حال همکاری‌های فشرده برای حمایت از این تلاش‌ها هستند. ما از ایران می‌خواهیم بدون پیش‌شرط پیشنهاد هماهنگ‌کننده برجام جهت برگزاری نشست غیررسمی طرف‌های برجام و ایالات متحده آمریکا را بپذیرد. راه‌حل دیپلماتیک تنها راه برای برون‌رفت از این بحران است».

آنچه مشخص است کشورهای غربی همچنان برگزاری نشست غیررسمی 1+5 را به عنوان یک راهبرد اصلی دنبال می‌کنند؛ راهبردی که می‌توانند از طریق آن وعده نقد لغو تحریم‌ها را تبدیل به نسیه‌ای کنند که در نهایت محقق شدن آن نیز مشخص نباشد. البته اروپا و آمریکا برای رسیدن به نتیجه موردنظر خود یعنی برگزاری نشست 1+5 زمان کمی را در اختیار دارند. بر اساس توافق ایران و آژانس، کشورهای غربی ۳ ماه فرصت دارند با ایران درباره لغو تحریم‌ها توافق کنند، در غیر این صورت ایران تعهدات باقیمانده نظارتی مورد توافق با آژانس از جمله ضبط و فیلمبرداری از تاسیسات هسته‌ای را کنار می‌گذارد. ایران همچنین طی ۲ ماه گذشته و در نتیجه اجرای قانون هسته‌ای مجلس، سطح غنی‌سازی اورانیوم را به 20 درصد افزایش داده، سرعت غنی‌سازی با نصب ماشین‌های پیشرفته IR2M و IR6 افزایش پیدا کرده و همچنین راه‌اندازی مجدد نیروگاه اراک را در دستور کار دارد. 

منبع: فردا

کلیدواژه: شورای حکام لغو تحریم دموکرات های آمریکا قطعنامه تروئیکای اروپایی برگزاری نشست هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، نشست اعضاء هیات رییسه فدراسیون دو و میدانی امروز(پنج‌شنبه)با حضور حسین مطیعی سرپرست این فدراسیون برگزار و در طی آن اعضاء حاضر چند مصوبه نیز در راستای پیشبرد اهداف ورزش اول المپیک در کشورمان داشتند.

بر همین اساس،مهم ترین مصوبه نشست امروز صدور مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بود که مورد توافق میان اعضاء قرار گرفت.

همچنین ،اعزام ورزشکاران به رقابت‌های بین المللی در راستای کسب سهمیه المپیک و پیگیری امور جاری فدراسیون نیز از دیگر مصوبات نشست اعضاء هیات رییسه بود.

لازم به ذکر است، در این نشست همچنین برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی دو و میدانی جام امام رضا(ع)به میزبانی شهر مشهد مقدس نیز مورد تاکید اعضاء قرار گرفت که در پی آن مقرر شد،پس از بررسی‌های صورت پذیرفته از سوی فدراسیون و با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون جهانی دو و میدانی زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص و اعلام شود.

کد خبر 6088723

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • مخالفت مصر با کوچاندن فلسطینی ها به صحرای سینا
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • طوفان‌الاقصی| نشست کابینه جنگ برای حمله به رفح
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم