Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:32:15 GMT

رنج بی برنامگی در و اکسیناسیون مردم

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۸۰۱

 حالا یک سال و چند ماه است که ایرانیان زیر ضرب ویروس کشنده کووید۱۹ زندگی می‌کنند و خانواده‌های پرشماری با مصیبت‌های این ویروس مواجه شده و آسیب دیده‌اند. میلیون‌ها ایرانی شغل و درآمد خود را از دست داده و از میزان درآمدشان کاسته شده و به گروه‌های کم‌درآمدتر جامعه سنجاق شده‌اند. ۱۰۰ هزار بنگاه خدمات که به خانواده‌ها خدمات می‌دادند در بدترین وضعیت قرار دارند و برخی از فعالیت‌ها مثل گردشگری در آستانه نابودی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا روزی که واکسن ضدکرونا در هیچ کشوری ساخته نشده و به شهروندان تزریق نشده بود شهروندان ایرانی نیز انتظاری نداشتند و با بردباری منتظر بودند واکسن ساخته شود و همانند شهروندان جهانی از سوی دولت تهیه و به آنها تزریق شود. انتظارات شهروندان از دولت یک درخواست بحق و درست است و دولت ایران باید هر سد و بندی که در مسیر تامین و تهیه واکسیناسیون است را بردارد. به همین دلیل است که هر روز شاهد گفت‌وگوی رسانه‌ای مدیران بخش‌های سیاسی و اقتصادی دولت و حتی نهادهای گوناگون در همین باره هستیم. دیروز اسحاق جهانگیری معاون‌ اول رییس‌جمهور نیز گفته است‌: کرونا پدیده‌ای است که همه دنیا درگیر آن است و باید به مصوبات ستاد مقابله با کرونا توجه کامل داشته باشیم. سلامت مردم مساله اصلی است و تبعات اقتصادی در مرحله بعد قرار دارد. بین سلامت و تبعات اقتصادی اگر ناچار باشیم انتخاب کنیم باید ابتدا به سلامت مردم توجه کنیم؛ دولت با تمام توان در زمینه تولید و واردات واکسن مورد تایید وزارت بهداشت تلاش می‌کند. تلاش می‌کنیم واکسن‌های تولید داخل را سریع‌تر به نتیجه برسانیم و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده آنچنان تعداد واکسیناسیون زیاد خواهد بود که ظرف مدت کوتاهی تمام کشور را واکسینه می‌کنیم. تلاش می‌کنیم واکسن‌های تولید داخل را سریع‌تر به نتیجه برسانیم و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده آنچنان تعداد واکسیناسیون زیاد خواهد بود که ظرف مدت کوتاهی تمام کشور را واکسینه می‌کنیم. ایرانیانی که این روزها از رسانه‌های گوناگون دیداری و شبکه‌های اجتماعی آخرین تحولات واکسیناسیون در کشورهای گوناگون در دنیا از جمله کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات و کشورهای دورتر مثل انگلستان را دنبال می‌کنند و می‌شنوند و می‌بینند که در آن کشورها مدیریت متمرکز و دولتی و بدون تضاد منافع با شتاب مناسب کار واکسیناسیون را دنبال می‌کنند از اینکه می‌شنوند در ایران تهیه و توزیع با آهستگی پیش می‌رود و به جای اینکه کار به صورت متمرکز و زیر نظر دولت پیش برود برخی نهادهای دیگر نیز وارد کار شده و شرایط را پیچیده کرده‌اند ناامید می‌شوند. شهروندان ایرانی در این میدان از دولت انتظار دارند هر کاری که دارد کنار بگذارد و در تامین واکسن فعالیت جدی کنند. آخر این چه رفتاری است که با شهروندان ایرانیمی شود و برای هرکاری باید استرس و سراسیمگی و اشفتگی را تجربه کنند؟

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود