Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل گفت: مسئولان طرح ۴۶ هزار هکتاری تاکنون به صورت شفاف به مشکلات این طرح نپرداختند و با مخفی کاری کار را جلو می‌برند.

امین کمالی، دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: قرار بود روز شنبه هفته گذشته برای انجام گفتگویی تلویزیونی در شبکه استانی هامون به مناظره با مجری طرح آبیاری دشت سیستان و رئیس جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در خصوص نواقص طرح ۴۶ هزار هکتاری بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمالی خاطرنشان کرد: متاسفانه نیکبخت، مجری طرح صبح همان روز با ارائه اعداد و ارقامی در حضور رئیس سازمان صدا و سیما از حضور در برنامه خودداری کرد و این برنامه برگزار نشد. سوال اینجا است که آقای نیکبخت با وجود اینکه تحولات مثبت زیادی را در طرح ایجاد کردند، چرا از حضور در مقابل مردم طفره می‌رود و صدای مردم را نمی‌شنود.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: حتی چندماه گذشته قرار گفتگوی رادیویی با او در برنامه دادرسانه داشتیم؛ اما وی از حضور در برنامه خودداری کرد و اشرفی، قائم مقام خود را برای مناظره فرستاد. نیکبخت رابطه خوبی با مناظره و پاسخگویی ندارد و این باعث ایجاد دو ذهنیت در ما می‌شود؛ اول اینکه او می‌خواهد نواقص طرح را بپوشاند و دوم اینکه از آشکار شدن یک سری موارد نگران است.

وی ادامه داد: اگر دلیل این اتفاق جز این موارد است، دلیلی ندارد که او بخواهد عقب نشینی کند و در پشت پرده به ایراد توضیحات بپردازد. البته چند نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار کردند، ولی تا کنون به صورت شفاف به مشکلات طرح نپرداختند. با این حال هر روز که می‌گذرد، سولات و ابهامات جدیدی برای فعالان اجتماعی در خصوص این طرح پیش می‌آید.

کمالی اضافه کرد: چند هفته قبل یکی از معاونین وزیر جهاد گفت که فاز دوم طرح ۴۶ هزار هکتاری در اسفندماه به بهره برداری می‌رسد که گویا در جریان نواقصی که بسیاری از کشاورزان در این طرح با آن مواجه شده‌اند، نیستند. بعضی از پیمانکاران پروژه آبرسانی به دشت سیستان با تخطی از قانون و ترک فعل‎هایی ضرباتی به طرح وارد کرده‌اند که نیازمند پیگیری قانونی است.

دبیر مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه زابل تاکید کرد: هنوز نظام بهره برداری آب این طرح عظیم مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که سهم آب هر کشاورز چقدر است و الگوی کشت این طرح برای هیچ کس شناسایی نشده؛ با این حال دائما مسائل پیش پا افتاده مطرح می‌شود و مسئولان از بازگویی نکات اساسی طفره می‌روند. متاسفانه متصدیان این طرح با مخفی کاری کار را جلو می‌برند. کاش این واقعیت را می‌فهمیدند که دانشجویان و مطالبه‌گران دشمنان نظام نیستند؛ بلکه می‌خواهند درد مردم را کم کنند و باری را از دوش نظام بردارند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اتفاقات سراوان می‌توان چنین سرنوشتی را برای شمال استان هم در نظر گرفت. کش دار شدن ایرادات طرح ۴۶ هزار هکتاری می‌تواند موضوع را امنیتی کند و در نهایت با مهاجرت حداکثری مردم منطقه، امنیت کشور را به خطر بیندازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبرسانی به دشت سیستان طرح 46 هزار هکتاری دانشجویان عدالتخواه طرح ۴۶ هزار هکتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فردا   دوشنبه  ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تامین اجتماعی استان از ساعت ۹:۰۰ الی۱۰:۰۰   و مدیرکل دفتر فنی،امور عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری  و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان از ساعت   ۱۰:۰۰  تا 11با حضور در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) و از طریق تلفن ۱۱۱ به‌صورت مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم عزیز خواهند بود.

دیگر خبرها

  • جیش‌الظلم به سفره مردم بلوچ شلیک می‌کند
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • استعدادهای دانش‌آموزان همچون گنجینه‌ای در دست معلمان است
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان