Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا ضمن توصیف حمله اخیر آمریکا به سوریه به عنوان «هدیه‌ای برای داعش»، گفت هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشور‌های خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که مقام‌های دولت ایالات متحده به ریاست «جو بایدن» مدعی هستند حمله چند روز پیش به سوریه را به بهانه جلوگیری از حملات بیشتر به نظامیان این کشور در عراق انجام دادند، اما سیاستمداران آمریکایی نظر دیگری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ریچارد بلک» عضو سابق سنای محلی ایالت ویرجینیا به شبکه «پرس تی‌وی» گفت: «نیرو‌های بسیج مردمی (الحشد الشعبی عراق)، به‌طور عمده با داعش مبارزه کردند و بسیار هم علیه آن‌ها مؤثر بودند. به همین دلیل، وقتی آمریکا به بسیج مردمی حمله می‌کند، به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه کمک کرده است».

بلک با بیان اینکه حملات راکتی اخیر به منطقه سبز در بغداد فقط بهانه دولت بایدن برای حمله به سوریه بود، توضیح داد: «حملات [آمریکا]سرزمین مستقل سوریه را هدف گرفت و کاملا در تناقض با قوانین بین‌المللی بود. محتمل نیست که آمریکا واقعا بداند چه کسانی آن راکت‌ها را [در عراق]شلیک کردند».

به نوشته وبگاه پرس تی‌وی، وی ضمن اشاره به اتخاذ تاکتیک‌های جدید توسط تروریست‌های داعش علیه نیرو‌های مقاومت، اظهار داشت: «آن سیاست [آمریکا]که همواره فرض می‌کند نیرو‌های ضد تروریسم عراق، راکت‌ها را شلیک کرده‌اند، به داعش این قدرت را می‌دهد که هر زمان که می‌خواهند حمله هوایی آمریکا به دشمنانشان را کلید بزنند».

این سیاستمدار عضو حزب جمهوری‌خواه ادامه داد: «داعش راکت‌ها را شلیک می‌کند، ما شبه‌نظامیان عراقی را سرزنش می‌کنیم، آمریکا نیرو‌های عراقی را بمباران می‌کند. این استراتژی، ناعادلانه و بی‌اخلاقی است».

بلک با بیان اینکه نیرو‌های کشته‌شده در جریان حملات آمریکا به مناطق مرزی سوریه عملاََ اعضای قانونی نیرو‌های مسلح عراق بودند، نه «تروریست‌هایی» که واشنگتن سعی دارد معرفی کند؛ افزود: «هیچ کشوری در جهان نیست که بیشتر از آمریکا علیه کشور‌های خارجی دیگر حملات نظامی انجام داده باشد».

وی همچنین تصریح کرد: «در حوزه اختیارات رئیس‌جمهور آمریکاست که جنگ‌های این کشور را متوقف کند. با این حال، او نمی‌تواند این کار را بدون خارج کردن نیروی نظامی از منطقه [خاورمیانه]انجام دهد. آمریکا بار‌ها از حملات به نیرو‌های نظامی‌اش، به عنوان بهانه‌ای برای تقویت حضور نیرو‌های خود استفاده کرده است. اگر جو بایدن واقعا می‌خواهد میراثی پایدار و مثبت به‌جا بگذارد، باید دستور خروج نیرو‌های آمریکایی از خاورمیانه در عرض ۹۰ روز را صادر کرد. هرچند که گمان نمی‌کنم این اتفاق بیافتد».

وزارت دفاع آمریکا جمعه دو هفته قبل، در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است.

در این بیانیه آمده است: «نیرو‌های ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور بایدن عصر امروز چند حمله هوایی به زیرساخت‌های مورد استفاده گروه‌های مورد حمایت ایران در شرق سوریه انجام دادند.»

با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره، سعی کرد به بهانه جلوگیری از حملات بیشتر به نظامیان آمریکایی در عراق، حمله به شرق سوریه را توجیه کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ریچارد بلک کمک های مردمی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده است که از ماه جنوری تا مارچ سال جاری میلادی دست‌کم ۳۶ تن در پی حملات داعش در افغانستان کشته و ۱۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

 روز پنج‌شنبه، ۱۳ ثور، با نشر گزارشی به دستور شورای امنیت سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته است که در این حملات بیشتر شیعیان هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش، از ۶ تا ۱۱ جنوری، سه انفجار بمب‌دستی در شهر کابل سبب کشته و زخمی شدن دست‌کم ۷۹ غیرنظامی شده است.

یوناما افزوده است که در ۶ جنوری پنج غیرنظامی در پی انفجار مین جاسازی‌شده در یک بس مسافری در منطقه دشت‌برچی کابل کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

همچنان در ۹ جنوری انفجار مین جاسازی‌شده در یک ماشین حامل کارمندان اداره زندان‌های طالبان در منطقه «الوخیل» کابل، سه کشته و ۱۳ زخمی برجا گذشته است.

این گزارش تصریح کرده است در تاریخ ۱۱ جنوری نیز در پی وقوع انفجاری در یک مارکت تجارتی واقع در دشت‌برچی کابل که هنوز نوعیت آن مشخص نشده است، سه تن کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شده‌اند.

مردان، زنان و کودکان شامل قربانیان این حملات هستند.

طبق یافته‌های یوناما، حمله انتحاری در مقابل نمایندگی کابل بانک در قندهار هم ۲۵ کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

این حمله در ۲۱ مارچ رخ داده بود.

مسئولیت تمام این حملات را گروه داعش بر عهده گرفته است.

گفتنی است که پس از ماه مارچ نیز کابل و هرات گواه حملات داعش بوده است.

در تازه‌ترین مورد، شام‌گاه دوشنبه، ۱۰ ثور، افراد تفنگ‌دار مربوط به داعش بر مسجد شیعیان در ولسوالی گذره هرات حمله کرده‌اند که در پی آن، شش تن به‌شمول زنان و کودکان کشته‌ شده‌اند و یک تن دیگر زخمی شده است.

این آمار قربانیان ناشی از حملات داعش در حالی ارایه می‌شود که طالبان همواره حضور فیزیکی جنگ‌جویان گروه داعش را در افغانستان رد کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه