Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:41:23 GMT

تپیدن قلب‌ها برای نیازمندان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۹۰۹

تپیدن قلب‌ها برای نیازمندان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امسال کرونا ویروس برطبل حضورش بی دریغ می‌کوبد، شیوع این ویروس منحوس علاوه بر اینکه بسیاری از خانواده‌ها را در غم از دست دادن عزیزان خود سوگوار و مصیبت زده کرده، زندگی را هم برای بسیاری دیگر به علت از دست دادن شغل، سخت دشوار کرده است.


اما در ایران قلب‌ها برای کمک‌های مومنانه می‌تپد، کرونا ویروس با همه دردسر‌ها و بدی‌هایش، خالق صحنه‌های بدیع، ناب، زیبا و فراموش نشدنی نیز شده و آن سیل خروشان مهربانی، همدلی و نوع دوستی هموطنان از جمله مردم استان چهامحال و بختیاری در این روز‌های سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

قراری برای برقراری آرامش
«مواسات» در دوران کرونا چگونه تعریف می‌شود؟


در اندیشه نیاز‌های دیگران بودن، گره گشودن از کار مردم جامعه و خدمت به دیگران از وظایف اساسی هر مسلمانی است، موضوعی که این روز‌ها در راستای فرمان رهبر انقلاب به انجام کمک مومنانه شاهد و ناظر آن در بین هم‌وطنان هستیم.


تعریف و اهمیت مواسات چیست؟


کارشناس فقه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی می‌گوید: مواسات در لغت به معنى کمک کردن به یکدیگر است. همدردى با دیگران و شریک ساختن آنان در بهره‌گیری از مواهب زندگى، از آن جهت که نوعى درمان و اصلاح اجتماعى است، «مواسات» نامیده می‌شود. در اسلام به‌اندازه‌ای دربارۀ مواسات تأکید شده است که مى‌توان آن را به‌عنوان یک قانون اخلاقى معرفى کرد.

حجت‌الاسلام امیر صالحی ادامه می‌دهد: مواسات در فرهنگ اسلامی و سیره نبوی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، از نظر حضرت رسول (ص) تکافل و یاری کردن برادران دینی و اهتمام به امور آنان و مواسات با ایشان از والاترین عبادت‌ها و نشانه کمال بندگی حق است تا آنجا که ایمان حقیقی را در گرو مواسات می‌داند و می‌فرماید: من واسی الفقیر و النصف الناس من نفسه فذلک المؤمن حقاً. کسی که با فقیر مواسات کند و با مردم از جانب خود انصاف نماید، او مؤمن حقیقی است.

او با بیان اینکه انفاق مصداق بارز مواسات است گفت: راز اینکه اسلام در مورد انفاق تأکید فراوان کرده، این است که می‌خواهد همه امت مسلمان با هم برادر و همدل باشند و در مشکلات و گرفتاری‌ها یار و غمخوار هم باشند و به مواسات با یکدیگر بیندیشند.


قدم برداشتن در مسیر تقرب به خدا


نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نوعدوستی و یاری رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان یک ضرورت است و باید در ایام پایان سال این امر پررنگ‌تر باشد.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در جلسه کمک مومنانه با تاکید بر اهمیت حمایت از فقرا، نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در آستانه سال نو اظهار داشت: کمک مومنانه و رزمایش همدلی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.


او بر مستمر و ادامه‌دار بودن کمک‌های مومنانه، قدم برداشتن در مسیر تقرب به خدا و حمایت از آسیب‌دیدگان کرونایی تا پایان شیوع ویروس تاکید کرد و افزود: همه افراد جامعه باید برای کمک و حمایت از آسیب‌ددیگان و نیازمندان تلاش کنند.


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی مردم باعث نشد که احسان و نیکوکاری و کمک مومنانه کاهش پیدا کند و همه باید بر رفع مشکلات مردم به خصوص فقرا و نیازمندان نگاه ویژه داشته باشند.


او ادامه داد: در شرایط امروز که همه به نوعی درگیر مشکلات مختلف هستند، یک عزم همگانی و ملی برای رفع مشکلات نیازمندان و آسیب‌دیدگان باید به صورت مستمر فعال باشد تا بتوان مشکلات را کم کرد.


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: احسان و کمک مومنانه، نوعدوستی و یاری رساندن به نیازمندان و آسیب‌دیدگان یک ضرورت است و باید در ایام پایان سال این امر پررنگ‌تر باشد.


او افزود: در ایام نوروز امسال که مانند سال‌های عادی نیست، باید برای کمک‌رساندن به نیازمندان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بتوان امدادرسانی بیشتر و گسترده‌تر در سطح استان اجرا شود.


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: افزایش امید و امیدآفرینی در جامعه به خصوص در قشر ضعیف یک ضرورت است و باید به صورت منسجم‌تر و بهتر در قالب قرارگاه به نیازمندان کمک کرد.


او به جمع‌آوری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال کمک از سوی مردم در استان اشاره کرد و گفت: جمع آوری و توزیع این میزان کمک در استان قابل تقدیر است و امید است بتوان در ایام پایانی سال نیز با جمع‌آوری کمک‌های بیشتر مشکلات نیازمندان را برطرف کرد.


توزیع ۸۵۰ میلیارد ریال کمک مومنانه در چهارمحال و بختیاری


سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در جلسه قرارگاه کمک مومنانه با اشاره به فعال شدن قرارگاه کمک مومنامه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گفت: از ابتدای فعال شدن این قرارگاه تاکنون ۸۵۰ میلیارد ریال کمک مومنانه در استان جمع‌آوری و بین نیازمندان و آسیب دیدگان توزیع شده است.


او افزود: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، اجرای مرحله سوم رزمایش کمک مومنامه با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله کمیته امداد امام، بهزیستی، هلال‌احمر و سایر نهاد‌های حمایتی برگزار خواهد شد.


اکبری اضافه کرد: در راستای اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نیز از اواخر آبان‌ماه تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تیم تشکیل شده است و فعالیت این تیم‌ها در استان بیش از ۸۰ درصد در کاهش تلفات و کنترل بیماری تاثیرگذار بوده است.


او به فعال شدن سپاه در حوزه مسکن، محرومیت‌زدایی و اشتغال با همکاری کمیته امداد امام و سایر نهاد‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: این استان جز پنج استانی است که تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و سپاه برای اشتغال منعقد شده است.


اکبری افزود: تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مشاغل زودبازده در استان توسط بسیج و کمیته امداد امام انجام شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس کمک های مومنانه مواسات نیازمندان و آسیب دیدگان حجت الاسلام و المسلمین چهارمحال و بختیاری میلیارد ریال کمک مومنانه کمیته امداد شیوع ویروس جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

الهی راد در ابتدای این سفر با فرماندار شهرستان دیدار و به ارائه گزارش عملکرد خدمات امداد در این شهرستان پرداخت.‌ وی ضمن بازدید از روند خدمت رسانی به مددجویان در شهرستان راز وغلامان از دو مرکز نیکوکاری، چند طرح اشتغال در شهرستان  و از منزل یک خانواده یتیم نیز بازدید که مساعدت موردی و پیگیری طرح ساخت مسکن برای این خانواده انجام گرفت.‌    اهم اقدامات انجام گرفته در شهرستان: حمایت از دو هزار و ۷۴۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۸۴ نفر.  توزیع ۱۱۶ سری جهیزیه بین نوعروسان در شهرستان. توزیع ۱۹۷ عدد لوازم ضروری زندگی. ایجاد ۳۱۱ نفر فرصت شغلی برای مددجویان با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان. احداث ۲۸۹ واحد مسکن از محل تفاهم‌نامه‌ها. گفتنی است؛ برون سپاری امورات کمک به نیازمندان به مردم توسط مراکز نیکوکاری از اهداف تاسیس این مراکز است و از طریق این مراکز توسط مردم نیازمندان شناسایی و به آنها کمک خواهد شد. در شهرستان راز و غلامان ۸ مرکز نیکوکاری فعال هستند ./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • تخصیص ۶.۶ میلیارد ریال وام به نیازمندان شهرستان جم
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • اهدای ۴۰۰ کیسه آرد رایگان به نیازمندان در بشاگرد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی