Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@07:13:56 GMT

تیر خلاص زیباکلام به اصلاح‌طلبان

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۳۹۲۱

تیر خلاص زیباکلام به اصلاح‌طلبان

صادق زبیاکلام از علی مطهری و سایر اصلاح‌طلبان خواست وقت خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری تلف نکنند، چرا که این طیف حتی یک‌دهم رای چند سال قبل را هم ندارند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که علی مطهری با تحریک اصلاح‌طلبان و صرفا برای رد صلاحیت شدن ابراز تمایل به نامزدی کرده تا این طیف به‌خاطر خالی بودن دست‌شان از کارنامه و برنامه، بتوانند افراد رد صلاحیت شده را دستمایه مظلوم‌نمایی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطهری در انتخابات مجلس نیز که صلاحیت‌های به مراتب کمتری را نیاز دارد، رد صلاحیت شده بود.


در این میان صادق زیباکلام در یادداشتی که روزنامه کارگزارانی سازندگی منتشر کرده، نوشت: در نخستین نگاه به مسئله کاندیداتوری آقای علی مطهری گزینه رد صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان مطرح است. اما اگر فرض را بر تایید صلاحیت ایشان به هر دلیلی بگیریم سوال اصلی این است که کاندیداتوری چهره‌ای همانند آقای دکتر علی مطهری می‌تواند تغییری در انگیزه و تمایل رای‌دهندگان ایجاد کند؟ پاسخ روشن است؛ خیر. ورود آقای مطهری یا هر کاندیدای دیگری به جز کاندیدا‌های اصولگرا به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، از جمله آقایان پزشکیان و عارف یا هر نامزد دیگری وقت تلف کردن است. بدنه اجتماعی اصلاح‌طلب که به آقای روحانی رای داد، در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کنند. ۴ سال قبل، در انتخابات سال ۹۴ دکتر محمدرضا عارف، سرلیست اصلاح‌طلبان در تهران یک و نیم میلیون رای داشتند، اما در انتخابات ۴ سال بعد یعنی اسفند ۹۸، اصلاح‌طلبان ۱۰ درصد این رای را هم در مجموعه نداشتند. اصلاح‌طلبان حالا امیدوار هستند که شاید آقای خاتمی دوباره به میدان بیاید و شاید موج و شوری ایجاد شود در حالی که این انتظار بیهوده است و نه شوری ایجاد می‌شود نه موج و هیجانی. شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات باعث می‌شود آخرین سرمایه اجتماعی که دارند از بین می‌رود. مردم با کاندیداتوری چهره‌هایی همانند علی مطهری و مسعود پزشکیان یا هر چهره منتسب به جریان اصلاحات تغییر عقیده نمی‌دهند. البته اصولگرایان اجازه می‌دهند تا کاندیدا‌هایی همانند آقای عارف یا آقای پزشکیان کاندیدا شوند تا انتخابات شوری بگیرد و اصولگرایان بتوانند بگویند انتخابات آزاد است و همه شرکت کرده‌اند و بتوانند ویترین انتخابات آزاد در ۱۴۰۰ را نمایش دهند. حتی ممکن است برای پررنگ‌تر کردن این ویترین علی مطهری را هم تایید صلاحیت کنند. علاوه بر این‌ها اصل کاندیداتوری علی مطهری حتی ممکن است در صورت تایید صلاحیت وی به ضرر اصلاح‌طلبان نیز باشد چرا که به هر حال ایشان اگر کاندیدای نهایی جریان اصلاحات نباشد - که بعید است اصلاح‌طلبان روی ایشان توافق کنند - سبد رای حداقلی اصلاح‌طلبان را نیز می‌شکند. این انتخابات در حقیقت، انتخابات اصولگرایان است. احتمالا در دقیقه ۹۰ از آقای رئیسی خواسته می‌شود که کاندیدا شوند که در این صورت نامزد اصلی آقای رئیسی خواهد بود. در این شرایط اصلاح‌طلبان هیچ شانسی ندارند و با اصرار برای حضور در عرصه رقابت تتمه آبروی خود را نیز از بین می‌برند.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادق زیباکلام اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 اصلاح طلبان علی مطهری رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق بین در مورد سرانجام ساخت آزادراه شهید شوشتری و رایزنی با محیط زیست برای اجرای فاز دو این آزاد راه، گفت: برای ساخت فاز اول بخش زیادی از معارضین پروژه رفع شده است و به صورت جزئی کماکان معارض مانده؛ اما تأثیر چندانی بر روند اجرای پروژه نمی‌گذارند.

او با بیان اینکه تمام جبهه‌های کاری پروژه ساخت آزادراه شهید شوشتری فعال است، اظهار کرد: امسال فاز اول این آزادراه را به عنوان یک پروژه اثرگذار در جریان بهبود ترافیک تقدیم مردم خواهیم کرد؛ البته اتصال آزادراه به بزرگراه هجرت نیز باید انجام شود و این پروژه نیز آغاز شده است و امید است تا پایان سال این پروژه تکمیل شود.

حق بین در مورد سرانجام نامه شهرداری تهران به سازمان محیط زیست برای عبور تونلی از زیر جنگل‌های سرخه حصار نیز افزود: متأسفانه هنوز بازخوردی در این زمینه از سوی سازمان دریافت نکردیم؛ اما در بازدید نوروزی، خدمت رئیس جمهور این موضوع را عرض کردم که امید است ایشان نیز تأکیدی کنند تا مسئله فاز دوم آزادراه شوشتری حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد اثرگذاری که ساخت این آزادراه بر روی جریان ترافیکی تهران خواهد داشت، گفت: پروژه شهید شوشتری یک پروژه ملی است؛ چراکه تهران به دلیل اختلاف ارتفاعی ۹۰۰ متری که از شمالی‌ترین نقطه شهر تا جنوبی ترین نقطه شهر دارد و همچنین شرایط توپوگرافی خاصی که دارد؛ این امکان را نمی‌دهد که در شمالی‌ترین نقطه تهران که شاهد کوه‌ها و ناهمواری‌هایی هستیم، کمربندی شمالی را به راحتی اجرا کنیم و این درحالی است که ما در تهران کمربندی غربی و جنوبی داریم؛ اما فاقد کمربندی شرقی هستیم و کارکرد شوشتری به عنوان کمربندی شرق تهران است.

او تأکید کرد: بسیاری از خودروهای سنگین و سبک برای این که از جنوب تهران به استان های شمالی بروند از شرق تهران طی مسیر می کنند و چون مسیری کمربندی ندارند، از بزرگراه بسیج استفاده می‌کنند که سبب استهلاک معابر و همچنین ترافیک بسیار سنگین و ایجاد آلودگی می‌شود. بنابراین احداث این بزرگراه از ضروریات شهر تهران است.

حق بین ادامه داد: با احداث این پروژه حدود یک و نیم درصد از ترافیک کل شهر تهران کاهش می‌یابد و در منطقه شرق حدودا پنج درصد ترافیک را کاهش می‌دهد و یک روان سازی مناسبی برای بزرگراه بسیج و کل شبکه دربر خواهد داشت و موجب رضایتمندی شهروندان، کاهش آلودگی، کاهش مصرف سوخت و موضوعات دیگر می شود و به همین دلیل ضرورت دارد این پروژه به سرعت احداث شود.

کد خبر 847208 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترافیک - شهری بزرگراه تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • (ویدیو) زیباکلام: ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است