Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه مشکلات زندگی مشترک و حس مادرانه، مسیر زندگی زهرا را تغییر داد؛ اما او نتوانست دوری از پیست را تحمل کند. اینجا بود که او با وجود همه سختی‌ها تصمیم گرفت به‌عنوان مربی فعالیتش را در ورزش مادر ادامه بدهد و شب و روز را با نونهالان و نوجوانان پرشی بگذراند. حالا درست هفت سال از عمر مربیگری این بانوی بااخلاق شیرازی گذشته و او توانسته ثمره همه تلاش‌هایش را ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقات خوبی که در رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی کشور اخیر رقم خورد، نشان داد که از این پس باید لقب مربی سازنده را به نبی‌زاده داد و بیشتر از اینها روی او حساب کرد. یکی از این اتفاقات خوب مربوط به رکوردشکنی سارینا ساعدی است که نبی‌زاده مربی اوست. سارینا که به‌تازگی وارد رده جوانان شده، در حرکتی غیرمنتظره موفق شد رکورد ملی ماده پرش سه‌گام بزرگسالان را در مسابقات داخل سالن جابه‌جا کند. ساعدی پیش‌ازاین نیز در رقابت‌های جایزه بزرگ فضای باز که تابستان گذشته برگزار شده بود، رکورد ملی‌ پرش سه‌گام را در بخش نوجوانان ارتقا داده بود.
نبی‌زاده از رکوردشکنی این پرنده 17‌ساله به «شرق» می‌گوید: «من حدودا پنج‌سالی می‌شود که مربی سارینا هستم. خوشحالم که بعد از سال‌ها کار با سارینا توانستم نفس راحتی بکشم و نتیجه زحماتی را که در این مدت کشیدیم، ببینیم. او با اینکه تازه وارد رده جوانان شده؛ اما الان نفر اول ایران است. رکوردهای او حتی از نفرات بزرگسالی که در مسابقات فضای باز بزرگسالان هم می‌زنند، بهتر و بالاتر است. با اینکه امسال سال سختی را به لحاظ کرونا پشت سر گذاشتیم و ورزشگاه‌ها تعطیل بودند؛ اما هم سارینا و هم من کاملا پای کار ایستادیم تا از هدفی که داریم دور نشویم. خوشبختانه باشگاه پلیمر خلیج فارس هم دو، سه سالی می‌شود که دارد روی دوومیدانی سرمایه‌گذاری می‌کند. از زمانی که آنها از سارینا حمایت کردند، وضعیتش به لحاظ امکانات و مسائل مالی بهتر شده و روند روبه‌رشدی داشته است. او همین چند ماه پیش اول رکورد پرش سه‌گام نوجوانان (12‌مترو 68 سانتی‌متر)را در مسابقات جایزه بزرگ زد و الان هم رکورد داخل سالن بزرگسالان را زده. رکورد قبلی این ماده 12مترو 20 سانتی‌متر بود که او 12متر و 53 سانتی‌متر پرید».
سارینا بعد از درخشش در رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن کشوری آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی جهانی جوانان می‌شود. رقابت‌های دشواری که باید رکوردی فراتر از اینها بزند. قهرمان ماده پنج‌گانه رقابت‌های آسیایی داخل سالن 2010 تهران ادامه می‌دهد: «مسابقات جوانان جهان تابستان سال آینده در کنیا برگزار می‌شود و ورودی دارد. سارینا برای اینکه مجوز شرکت در این رویداد جهانی را بگیرد، باید 12 مترو 90 سانتی‌متر بپرد. او درحال‌حاضر 37 سانتی‌متر با این رکورد فاصله دارد. خودم فکر می‌کنم او می‌تواند حتما به این رکورد برسد. سارینا این شانس را دارد که هم در لیگ جوانان و هم بزرگسالان شرکت کند. حضور در همین مسابقات به او کمک می‌کند تا رکوردش را بهتر کند».
سارینا اگرچه با رکورد فضای باز پرش سه‌گام زنان ایران رده بزرگسالان هنوز فاصله دارد؛ اما این‌طور که کارشناسان عملکرد او را ارزیابی می‌کنند، این امیدواری وجود دارد که او بتواند رکورد این بخش را هم که متعلق به جواهر زمانی است و 13مترو 23 سانتی‌متر است، هم بزند.
قهرمان پرش ارتفاع بازی‌های 2005 غرب آسیا توضیح می‌دهد: «خانم جواهر زمانی درحال‌حاضر دیگر در دوومیدانی فعالیتی نمی‌کنند. رقیب سارینا چند پرنده از استان‌های اردبیل، تهران و یزد هستند که اختلاف رکوردی زیادی با او دارند. رکورد فضای باز سارینا 12مترو 68 سانتی‌متر است که رکورد جوانان محسوب می‌شود؛ درعین‌حال نفر اول بزرگسالان هم به حساب می‌آید. اگر سارینا بتواند 13 متر را بپرد، مطمئنا رکورد فضای باز ایران را هم می‌زند. تمام هدف من این است تا او سنش کم است، بتوانم رکوردش را ارتقا بدهم. هرچند امسال پشت کنکوری است و کار سختی دارد. هم باید در کنکور نمره قبولی بگیرد و هم در ورزش. امیدوارم از هر دو میدان سربلند بیرون بیاید».
دوومیدانی زنان ایران با وجود همه کم‌توجهی‌ها در یکی، دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به واسطه ورود قهرمانان سابق این رشته در عرصه مربیگری، توانسته چهره‌های جدیدی را در ورزش شناسایی کند. زهرا نبی‌زاده، لیلا ابراهیمی و محبوبه غیور مربیان جوانی هستند که بی‌شک نقش بسزایی در رسیدن به این نتایج داشته‌اند. نبی‌زاده از مسئولان ورزش کشور می‌خواهد با توجه هرچه بیشتر به جامعه ورزش زنان از این قشر حمایت کنند تا دیگر تبعیضی بین آنها و مردان نباشد. او می‌گوید: «متأسفانه در ورزش ما اصلا به مربیان زن بها داده نمی‌شود. زن‌ها هم به اندازه مربیان مرد برای رشد استعدادها زحمت می‌کشند؛ اما فقط مردان دیده می‌شوند. این تبعیضی که وجود دارد، واقعا آزاردهنده است. این در حالی است که زن‌ها به مراتب با شرایط سخت‌تری نسبت به مردان باید مربیگری کنند. خود من بشخصه متأهلم و باید حواسم به فرزند و زندگی‌ام هم باشد. کارکردن ما در دوومیدانی فقط دلی است و به خاطر عشق به این رشته است. نه پول آن‌چنانی برایمان دارد و نه پاداشی».

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پرش سه گام سانتی متر داخل سالن فضای باز نبی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید

امتداد - با اجرا و پیگیری دقیق سیاست‌های پولی در بانک مرکزی، نرخ رشد پایه پولی در سال 1402 روند نزولی قابل توجهی را تجربه کرد بطوریکه نرخ این شاخص مهم پولی و تاثیرگذار در تورم نسبت به رقم فروردین سال 1402 که 45 درصد بود با 16.9 واحد درصد کاهش، در پايان اسفندماه 1402 به 28.1 درصد رسید. رشد پول (بخش سیال نقدینگی) نیز از 65.2 درصد در پایان سال 1401 به 17.5 درصد در پایان اسفندماه سال گذشته کاهش یافت. بنابراین با کنترل شاخص های پولی اثرگذار بر تورم  انتظار می‌رود شاخص نرخ تورم نیز در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت نماید.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، کاهش قابل توجه رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش رشد نقدینگی در این سال، بخوبی حاکی از توفیق بانک مرکزی در کنترل کل‌های پولی و ایجاد شرایط لازم برای کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی می‌باشد. بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم پایه پولی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۱۱۰۷۷٫۰ هزار میلیارد ریال رسید.

 
تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی و دستیابی به اهداف پیش بینی شده
بر اساس این گزارش، نرخ رشد نقدینگی نیز طی یک روند نزولی از ۴۰٫۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ و ۴۲٫۸ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ به ۳۱٫۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و ۲۴٫۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که این امر، بیانگر توفیق کامل بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و حصول اهداف تعیین شده می‌باشد.

بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم نقدینگی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۷۸۸۰۸٫۹ هزار میلیارد ریال رسید. لازم به اشاره که دستیابی به رقم رشد نقدینگی ۲۴٫۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، در شرایطی حاصل شده است که رقم رشد نقدینگی سالانه زیر ۲۵ درصد آخرین بار در سال ۱۳۹۷ (۲۳٫۱ درصد) محقق شده بود.

بدیهی است که کاهش رشد نقدینگی به عنوان یکی از عوامل اصلی شکل‌دهی به تورم، نقش مهمی را در کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی ایفا خواهد نمود. 
 


کاهش قابل توجه شاخص های پول و شبه پول و انتظار کاهش تورم در ماه‎های آتی
مروری بر عملکرد اجزای نقدینگی حاکی از آن است که رشد پول (بخش سیال نقدینگی) در سال ۱۴۰۲ نیز بطور قابل توجهی کاهش یافته و از ۶۵٫۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۷٫۵ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسیده است.
در مجموع، روند نزولی قابل توجه رشد نقدینگی و رشد پول، مؤید آن است که در سایه ثبات ایجاد شده در سال ۱۴۰۲، از شدت انتظارات تورمی فعالین اقتصادی کاسته شده و در نتیجه انتظار می‌رود که نرخ تورم در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت نماید.  
 
لازم به اشاره است ضریب فزاینده نقدینگی نیز در پایان اسفند‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان اسفندماه ۱۴۰۱، معادل ۲٫۹ درصد کاهش یافته و به رقم ۷٫۱۱۲ رسیده است.

در مجموع کاهش رشد نقدینگی، کاهش رشد پایه پولی، کاهش رشد پول و نیز تنزل ضریب فزاینده نقدینگی همگی دلالت بر اثربخشی سیاست های پولی بانک مرکزی مبتنی بر استفاده ترکیبی از کلیه ابزارهای سیاست های پولی دارد که این موضوع نه تنها در سال گذشته بلکه به صورت موثرتری می‌تواند تاثیر منجر به تداوم پایدار روند نزولی نرخ تورم در دوره های زمانی آتی داشته باشد.  

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نرخ رشد پایه پولی با ۱۶٫۹ درصد کاهش به ۲۸٫۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت
  • نرخ رشد پایه پولی به ۱۶.۹ درصد رسید
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر
  • حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری
  • حضور پاراتکواندو دشتستانی در اردوی تیم ملی