Web Analytics Made Easy - Statcounter

سماواتی گفت: سهمیه استان همدان در سال جاری برای بیمه شدگان روستایی و عشایر ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که با برنامه ریزی و هدف‌گذاری در ۱۰ ماهه سال جاری صندوق استان موفق به انجام سهمیه خود شده است.

«مهدی سماواتی» با بیان اینکه 46 کارگزار در استان فعال است، به خبرنگار شبستان در همدان گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنایی روستاییان و عشایر از صندوق و مزایای آن در مناطق و بخش‌های مختلف، کارگزاران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان ادامه داد: تمامی امور در کارگزاری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و متقاضیان ثبت نام در کمترین زمان می‌توانند نسبت به ثبت نام و تمدید خود با مراجعه به کارگزاری اقدام کنند.

 

وی گفت: در راستای ارائه خدمات دولت الکترونیک تمامی امور صندوق بیمه روستاییان و عشایر از جمله ثبت نام، پرداخت حق بیمه، تمدید و انجام امور مربوط به تعهدات صندوق به صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد و سامانه الکترونیکی صندوق به نام سامانه سبا به سامانه‌های ثبت احوال، راهداری، بانک کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متصل شده است که این موضوع میزان رضایتمندی بیمه‌شدگان را افزایش و موجب شده است کارگزاران صندوق در مناطق در کمترین زمان ممکن امور بیمه‌ای افراد را انجام داده و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کند.

 

وی افزود: همچنین برای حمایت از رانندگان جهت شارژ کارت هوشمند پس از واریز حق بیمه توسط راننده، با مراجعه به انجمن‌های صنفی رانندگان کارت هوشمند به صورت الکترونیکی شارژ شده و نیاز به حضور مستقیم راننده جهت دریافت نامه نمی‌باشد.

 

وی برترین شهرستان‌های استان در 10 ماهه سال جاری برحسب سهمیه اعلام شده را همدان با 83 درصد، درگزین با 82 درصد و نهاوند با 81 درصد خواند و گفت: میانگین جذب استان در سال 99 به نسبت سهمیه 60 درصد می‌باشد.

 

وی همچنین برترین بخش‌ها در 10 ماهه سال جاری را پیرسلمان شهرستان اسدآباد با 99 درصد، بخش‌مرکزی شهرستان کبودراهنگ با 96 درصد و بخش لالجین شهرستان بهار را با 94 درصد برشمرد.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان ادامه داد: در سال‌جاری جشنواره قصه‌گویی توسط کودکان روستایی به صورت کشوری برگزار شد و تعداد 30 نفر از کودکان روستایی استان حائز رتبه شده و جوایز خود را دریافت کردند.

 

وی گفت: این جشنواره همزمان با شیوع کرونا با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان روستایی و عشایر و نیز تقویت مهارت قصه گویی، گردآوری داستان‌های بومی، قصه‌های محلی، نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر را برگزار کرد.

 

وی، افزایش دانش اقتصادی و آشنایی با مفهوم پس انداز و تقویت روحیه آینده‌نگری در کودکان را از دیگر اهداف این جشنواره دانست.

 

سماواتی خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد 20 ستاد توسعه بیمه در شهرستان‌ها و بخش‌ها برگزار شده و تمام ادارات فعال در روستاها در جلسات حضور داشتند و در این جلسات مشکلات پیش رو مورد بررسی و راهکارهای مورد نظر ارائه گردید و همچنین احکام مستمری 110 نفر از خانوارها جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اهدا گردید.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان ابراز کرد: سهمیه استان همدان در سال جاری برای بیمه شدگان روستایی و عشایر 10 هزار و 200 نفر بوده که با برنامه ریزی و هدف‌گذاری در 10 ماهه سال جاری صندوق استان موفق به انجام سهمیه خود شده است.

 

وی گفت: برای نخستین بار در شهر جورقان با کمک امام جمعه شهر، اعضای شورای شهر و خیرین 50 سرپرست خانوار که از توان مالی مناسبی برخوردار نبودند تحت پوشش این صندوق در آمدند.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق بازنشستگان همدان بیمه روستاییان و عشایر روستایی و عشایر کودکان روستایی ماهه سال جاری استان همدان سال جاری صندوق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر، گفت: یک هزار و ۸۰۰ مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان بیمه رایگان می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، ظهیر کاظمی شامگاه سه‌شنبه در نشست با فرماندار، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه رده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار بگیرند، اظهار کرد: جامعه هدف استان بوشهر برای تحت پوشش صندوق 150 هزار و 677 نفر تعیین شده که نزدیک به 33 هزار و 558 نفر در استان عضو این صندوق شده‌اند.

وی با بیان اینکه در تنگستان 2 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد 70 نفر مستمری دریافت می‌کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با بیان اینکه این صندوق در راستای تحقق یکی از اصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی که همان عدالت اجتماعی است تشکیل شده است خاطرنشان کرد: کشاورزان که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

کاظمی پرداخت 70 درصد حق بیمه توسط دولت را از ویژگی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست و خاطرنشان کرد: تنها یک سوم حق بیمه توسط کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت می‌شود.

وی افزود: 240 رسته کشاورزی و مشاغل مختلفی که پیش بینی شده می‌تواند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده لازم کنند.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر اضافه کرد : نگاه این صندوق صرفاً نگاه اقتصادی و بالادستی نیست بلکه یک نهاد اجتماعی است که در کنار مسئولیت‌های خودش در حد توان برای رفع مشکلات جامعه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها اقدام می‌کند.

کاظمی از طرح بیمه رایگان برای مادران سه فرزندی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد و افزود: در راستای جوانی جمعیت دولت خدمات مطلوب برای فرزندآوری در نظر گرفته که یکی از موارد که صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر باید انجام دهد بیمه کردن رایگان مادران سه فرزندی است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 800 مادر دارای سه فرزند این استان در طرح بیمه رایگان ثبت‌نام کرده‌اند که با احراز شرایط آنان به‌صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند.

متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به اینکه متوسط پوشش بیمه‌ای این صندوق در استان بوشهر 16 درصد است گفت: متوسط عضویت شهرستان تنگستان 14 درصد و جامعه هدف این شهرستان 20 هزار نفر است که تعداد 3 هزار نفر آن تحت پوشش بوده که 17 هزار نفر آن در روستاها ساکن هستند.

احمد لطفی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سطح شهرستان تنگستان 17 هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو نیستند نیاز است با یک برنامه خوب دو ساله این تعداد افراد تحت پوشش قرار بگیرند.

نماینده عالی دولت در تنگستان بیان کرد: ضروری است در سال جاری بیش از 7 هزار نفر از جمعیت روستایی تنگستان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر با همکاری و همراهی بخشداران در دو بخش ، دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: بخشداران تنگستان برای اطلاع‌رسانی و تشویق بیشتر روستاییان برای بهره‌مندی از بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر جلسات را در 4 دهستان شهرستان تنگستان برگزار کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود