Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق صمت با اشاره به گلایه‌های مقام معظم رهبری از گرانی‌ها و نقش دلال ها در این زمینه گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نمایند و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی غضنفری در رابطه با گلایه‌های مقام معظم رهبری از گرانی‌ها و نقش دلال ها در این زمینه گفت: در مناسبت‌ها نظیر ماه رمضان، عید نوروز و ایامی که کالا خواهان و مشتری دارد، سودجویی خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گرانی‌ها ریشه در گران‌فروشی و سایر عوامل دارد، افزود: این مسائل ناشی از قیمت ارز و هزینه‌های حمل و نقل است. باید این دو لایه‌ی دلیل را با هم پوشش داد.

وی گفت: وزارت صمت باید سامانه‌ای ایجاد کند که کشاورز محصول خود را در آن وارد سازد و مردم و بنکدار کالا را خریداری نماید و از این طریق کل واسطه‌ها حذف می‌شود.

غضنفری با اعلام اینکه وزارت جهاد مشکل سهم خواهی در بازار دارد، افزود: این وزارت خانه با بازار دوست نیست چون همیشه سهمی در تولید داشته و قواعد بازار را نمی‌داند.

وی با بیان اینکه هویت بازار در نزد وزارت صمت آشکار نیست، ادامه داد: عده‌ای در صدر می‌ایستند و دستوراتی می‌دهند تا وزارتخانه‌ها را جداسازی کنند که ناشی از عدم علم داشتن به قواعد حکمرانی است.

غضنفری افزود: در این بین ناکارآمدی‌هایی دارند در حالی که عده‌ای توان خرید مرغ و گوشت و درآمدی برای خرید در اختیار ندارند.

وی گفت: یکی از قواعد در جمهوری اسلامی که بر آن پا می‌گذاریم، نرخ رشد است و وقتی اقتصاد تا 8 درصد بزرگ نمی‌شود بدین معناست که ما رو به فقر می‌گذاریم.

غضنفری یادآور شد: ناتوانی در قیمت خرید از تبعات این معضل است؛ دیگری هم عدم قدرت برای تنظیم گری است.

وی افزود: ما باید تنظیم کنیم تا کالاها به مقصد برسند که می‌توان سامانه‌هایی ایجاد نمود تا تنظیم‌گری صورت گیرد.

غضنفری ادامه داد: همواره می‌گفتم از مزرعه تا منزل فاصله زیادی وجود دارد که فضای آی تی باید این فاصله را به حداقل برساند.

وی گفت: تا پایان دولت اگر اقتصاد به همین شکل تحویل داده شود، کار بزرگی است و انتظار گشایش که از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود، اشتباه است.

غضنفری تصریح کرد: رئیس جمهور طوری سخن می‌گوید که گویی می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری برای 8 سال آتی شود، بلکه باید درباره کوله بری و سوخت بری پاسخگو باشد و بگوید چرا این‌ها در دوره او توسعه یافته است!

وی گفت: رئیس جمهور تازه به عنوان یک مدعی سخنرانی می‌کند و می‌گوید ما تازه در حال برنامه ریزی هستیم. در حالیکه شما همین که بازار شب عید را جمع کنید، کاری انجام داده‌اید و باید بیخیال باقی راه شوید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آنها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما