Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،محمد عزیز محمدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران دارویی حکیم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه‌های مهم مانند دارو طرح‌های منتخب و اساسی را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. از این رو طرح ما در حوزه خودکفایی مواد مورد نیاز در داروسازی مورد تصویب و حمایت این معاونت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران دارویی حکیم، در ادامه افزود:  در این طرح موفق شدیم تا مواد اولیه ضروری در شرکت‌های داروسازی را تهیه کنیم. هر دارویی برای تولید، نیازمند برخی مواد اولیه و استاندارد است. این مواد غالباً از سال‌ها پیش در لیست تحریم قرار داشت و کشور باید حتماً همه این مواد را تولید کند.

محمدی ضمن توضیح بیشتر در مورد ویژگی‌های فنی این محصولات گفت: با حمایت معاونت موفق شدیم تا مواد اولیه‌ای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد. این مواد غالباً فرمول‌های پیچیده‌ای دارند و شامل مشتقات مولوکولی  خود دارو هستند. این مواد در آستانه تجاری‌سازی قرار دارند و در حال حاضر مجوزهای لازم اخذ شده است و در صورت نهایی شدن طرح، به زودی به شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه داروسازی عرضه می‌شوند.

این فعال دانش‌بنیان، ضمن تاکید بر اهمیت کیفیت در ساخت مواد اولیه مورد نیاز در صنعت داروسازی، افزود: این مواد اولیه، با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید خواهد شد و از نظر کیفیت نیز برابر هستند. زیرا این تولیدات بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید شده‌اند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوران دارویی حکیم همچنین بیان کرد: به همراه یکی از دوستان، پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه، چند سالی در صنعت، تجربه اندوزی کردیم و در نهایت در یکی از مراکز رشد دانشگاهی شرکت را تاسیس کردیم و در حال حاضر نیز با توجه به تجربه چندین ساله شرکت و رشد تدریجی، در مرحله دیگری از حیات این مجموعه دانش‌بنیان قرار داریم.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مواداولیه داروسازی شرکت های دانش بنیان خبرخوب دانش بنیان مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون امور صنایع صمت استان گفت: شرکتی دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.
بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
خسروی افزود: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.
استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس های جدید
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند