Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:56:30 GMT

افزایش ۱۳ درصدی آب دریاچه سد مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۵۶۰۵

افزایش ۱۳ درصدی آب دریاچه سد مهاباد

رضا جهین رئیس امور آب مهاباد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در حال حاضر حجم آب پشت سد این شهرستان ۲۳ میلیون مترمکعب  بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

جهین افزود: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یک‌هزار و ۳۵۲ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار حدود ۲ متر و نیم بیشتر از تراز سد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه هم‌اکنون حجم ورودی آب به سد مهاباد به ۱۹.۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده، ادامه داد: دبی خروجی آب از سد این شهرستان هم ۰.۸ متر مکعب بر ثانیه است که از این میزان ۰.۶ (شش دهم) متر مکعب برای مصرف شرب و صنعت است.

رئیس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه در سال آبی جاری ۲۹۱ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه باران‌سنجی سد مهاباد ثبت شده، اضافه کرد: این در حالی است که نظیر سال گذشته در این مدت ۱۹۶ میلی متر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

جهین همچنین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

او از تشدید برخورد با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد خبرداد و گفت: با تشکیل "کارگروه رفع تصرفات" در این شهرستان با متصرفان حاشیه دریاچه سد مهاباد برخورد‌های قانونی تشدید خواهد شد.

رئیس امور آب مهاباد گفت: تمام باغ‌های احداث شده در فاصله ۱۵۰ متری بستر سد مهاباد غیر قانونی بوده و هیچ مجوزی تحت عنوان کاربری باغ در اطراف این دریاچه صادر نشده است.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست امور آب سد مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم