Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی ۴ فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان مقابل آلومینیوم به شمار می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز گذشته با برگزاری 8 دیدار هم‌زمان پایان یافت که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک تیم فوتبال آلومینیوم را با نتیجه پرگل 6 بر یک شکست داده و به یک قدمی صدر جدول رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر از هفته گذشته آغاز شده و سپاهان در دومین گام خود مقابل آلومینیوم اراک به میدان رفته و در یک دیدار جذاب و تماشایی آلومینیوم را با 6 گل در هم کوبید تا با اندوختن 3 امتیاز حساس دیگر به یک قدمی صدر جدول برسد.

زردپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل آلومینیوم اراک به میدان رفتند که به خوبی می‌دانستند کسب 3 امتیاز این بازی برای ادامه کار و دوئل آنها برای کسب عنوان قهرمانی، از چه اهمیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر با تمام وجود تلاش کردند با ارائه یک بازی کم‌نقص و هجومی، به پیروزی دست یافته و ادامه راه خود را هموار کنند.

این دیدار در حالی برگزار شد که با توجه به فاصله 2 امتیازی‌ سپاهان با صدر جدول و نتیجه بازی صنعت نفت آبادان و پرسپولیس، نویدکیا و تیمش فرصت خوبی در اختیار داشتند تا با پیروزی مقابل آلومینیوم به صدر جدول برسند. شاگردان نویدکیا با این پیروزی 34 امتیازی شده و با توجه به تساوی تیم‌های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس یا قرمزپوشان هم‌امتیاز شده و به دلیل تفاضل گل‌ کمتر در رده دوم جدول باقی ماندند. آلومینیوم نیز با این شکست 23 امتیازی باقی مانده و با توجه به نتایج سایر بازی‌ها همچنان در رده نهم جدول ایستاده است.

بازی سپاهان و آلومینیوم را می‌توان یکی دیگر از نمایش‌های بدون نقص تیم نویدکیا در لیگ بیستم دانست. سپاهانی‌ها مقابل آلومینیوم اراک کیفیت بالایی از خود نشان داده و در هر 2 فاز هجومی و دفاعی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند. آنالیز دقیق و شناخت کامل نقاط ضعف حریف، اتخاذ تاکتیک درست و استمرار در پیاده کردن آن، دقت در زدن ضربات آخر و حفظ تمرکز روانی در طول روند بازی 4 فاکتور پیروزی‌بخش سپاهان در این دیدار به شمار می‌رود.

سپاهان مقابل آلومینیوم بازی را با 2 تغییر نسبت به دیدارهای گذشته آغاز کرد. محمد کریمی با خاتمه یافتن محرومیتش به ترکیب سپاهان بازگشت و درخشش یاسین سلمانی مقابل گل‌گهر نویدکیا را متقاعد کرد روز گذشته و در غیاب سروش رفیعی، از این بازیکن جوان در ترکیب اصلی استفاده کند تا به همراه جلال علی‌محمدی مثلث خط میانی را تشکیل دهند. نکته جالب توجه در ترکیب روز گذشته سپاهان خروج محمدرضا حسینی از ترکیب و استفاده از محمدرضا خلعتبری به جای او در پست وینگر راست بود، جابه‌جایی که منجر به توازن قوا در هر دو جناح سپاهان شده و قدرت خط میانی این تیم را افزایش داد.

سپاهانی‌ها روز گذشته با توجه به شناخت دقیقی که از نوع بازی و تاکتیک آلومینیوم که مبتنی بر حملات سریع، شوت‌زنی از راه دور و فرار از جناحین است داشتند ترجیح دادند فشرده‌تر بازی کرده و با اجرای پرسینگ بالا و گرفتن مالکیت توپ و فضا تیم اراکی را به زمین خودی بکشانند و از کندی مدافعان آلومینیوم در برگشت به عقب و ضعف آنها در عمق خط دفاعی بهره برده و دست به خلق موقعیت بزنند.

سپاهانی‌ها در نیمه دوم به خوبی ارتباط خط میانی و حمله آلومینیوم را قطع کرده و با استفاده از فرارهای سریع و ارسال‌های عمقی عملاً هافبک‌های آلومینیوم را از جریان بازی خارج کردند و اجازه ندادند موقعیت چندانی برای گلزنی پیدا کنند. شاگردان نویدکیا با استفاده از همین حربه و کشاندن توپ به کانال‌های کناری دفاع آلومینیوم بارها خط دفاعی این تیم را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم نهایت بهره را بردند. سپاهانی‌ها روز گذشته در بیشتر فاکتورهای هجومی از جمله مالکیت توپ، دقت پاس و شوت در چارچوب تیم برتر میدان بود و با 9 شوت درون چارچوب، 3 برابر اراکی‌ها شوت زدند و خلق موقعیت کردند.

شاگردان نویدکیا در فاز هجومی روز فوق‌‌العاده‌ای را پشت سر گذاشته و بیشتر مهره‌های هجومی این تیم به ویژه شهباززاده، محبی، سلمانی و نورافکن عملکرد درخشانی داشتند. نویدکیا در این دیدار با استفاده از قدرت انتقال توپ بالای بازیکنان کناری سپاهان در کنار تسلط خوب شهباززاده درون محوطه جریمه، برنامه‌های تاکتیکی خود را روی ارسال‌ از کناره‌ها و شوت‌های از راه دور و ضربات ایستگاهی بنا کرده بود و هر 6 گل سپاهان نیز با استفاده از همین تاکتیک به دست آمد.

یکی از نقاط مثبت سپاهانی‌ها در فاز هجومی دقت بالای بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر است. نقطه ضعف بزرگی که در چند بازی گذشته سپاهان را آزار داد، در این دیدار رفع شده بود و بازیکنان این تیم دقت بالایی را به ثبت رساندند. اتفاق خوشایندی که در صورت ادامه‌دار بودن می‌تواند در ادامه فصل شرایط سپاهان را بهبود ببخشد.

نگاهی به آمار بازی سپاهان و آلومینیوم به خوبی مشخص می‌‌کند که شاگردان نویدکیا آنالیز دقیقی از نحوه بازی اراکی‌ها داشته و نقاط ضعف این تیم را به خوبی شناسایی کرده بودند؛ سپاهانی‌ها روز گذشته 13 بار به سمت دروازه آلومینیوم شوت‌زنی کردند که از این تعداد، 9 شوت آنها درون چارچوب بوده و 6 گل به ثمر رساندند. در آن سو بازیکنان آلومینیوم 10 بر اقدام به شوت‌زنی کردند که از این تعداد تنها 2 شوت آنها درون چارچوب بوده و یک گل به ثمر رساندند.

یکی دیگر از نقاط قوت سپاهان دوندگی بالای بازیکنان و پوشش تمامی فضاهای زمین بود. شاگردان نویدکیا در این دیدار بارها با دوندگی‌های خود بازیکنان آلومینیوم را وادار به انجام خطا کرده و در زمان دفاع نیز مانع بازی‌سازی و پاسکاری اراکی‌ها می‌شدند. زردپوشان اصفهانی در طول بازی به خوبی فضاهای مختلف زمین را پوشش داده و به هافبک‌های طراح آلومینیوم اجازه فضاسازی و طراحی حملات ترکیبی را ندادند.

سپاهانی‌ها در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و عملکرد مثبتی داشتند. زردپوشان اصفهانی اگرچه در دقایق ابتدایی بازی تحت فشار قرار داشتند اما با تمرکز بالای خود کمترین اشتباه ممکن را مرتکب شده و مدافعان سپاهان در طراحی و اجرای تاکتیک‌های هجومی نقش موثری داشتند.

در آن سو آلومینیوم اما روز گذشته عملکرد ضعیفی داشت و عملاً حرفی برای گفتن نداشت. آلومینیوم بیش از هر چیز چوب جدایی خطیبی و تغییر و تحولات رخ داده در این تیم را خورد، جدایی خطیبی و فقدان سرمربی روی نیمکت آلومینیوم باعث شد بازیکنان این تیم از نظر فنی و تاکتیکی سردرگم عمل کرده و نتوانند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند. از طرف دیگر بازیکنان آلومینیوم در نیمه دوم بعد از دریافت گل سوم از نظر روحی و روانی از هم پاشیدند و اشتباهات فاجعه‌آمیزی را مرتکب شدند تا با سنگین‌ترین نتیجه ممکن شکست بخورند. بازیکنان آلومینیوم در فاز هجومی ضعیف ظاهر شده و نتوانستند موقعیت چندانی خلق کنند؛ در فاز دفاعی نیز عملکرد اراکی‌ها فاجعه‌آمیز بوده و مدافعان و دروازه‌بان این تیم اشتباهات مرگباری مرتکب شدند.

رقابت پرسپولیس، سپاهان و استقلال تنگاتنگ شد/ تراکتور، جایگاه فولاد را به خطر انداخت + جدولخرمزی: به تمام گل‌هایی که خوردیم، مشکوک هستم/ شیطنت‌های شب گذشته تیم را به هم ریختنویدکیا: در ایران با 2 برد همه از شما تعریف می‌کنند و با 2 باخت بدترین مربی می‌شوید/ برتری پرگل ما در اراک از اتفاقات نادر فوتبال بود

نویدکیا: برتری پرگل ما در اراک از اتفاقات نادر فوتبال بود

محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان 10 نفره شدن تیم آلومینیوم را یکی از دلایل پیروزی پرگل تیمش در خانه تیم اراکی دانست.

محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان پس از اینکه تیمش موفق شد مقابل آلومینیوم اراک با نتیجه 6 بر یک به برتری دست یابد، در نشست خبری اظهار داشت: در نیمه اول ما سعی می‌کردیم با پرس خیلی شدید در یک سوم دفاعی آلومینیوم از اشتباهات آنها استفاده کنیم که فکر می‌کنم تا حدودی این کار را به خوبی انجام دادیم. بازی پایاپایی در نیمه اول بود و فکر می‌کنم موقعیت‌های ما بهتر از حریف بود، ولی اگر بخواهم منصفانه حرف بزنم آلومینیوم بعد از اینکه یک بازیکنش اخراج شد، کمی به هم ریختگی داشت.

«با 10 نفر شدن کار برای آلومینیوم سخت شد و ما توانستیم از این مسئله به نحوی شایسته استفاده کنیم.»، وی با بیان این جمله افزود: مخصوصاً با تعویض‌هایی که کردیم سعی کردیم تیم را هجومی کنیم و از موقعیت‌ها هم بهره لازم را ببریم. به هم ریختگی حریف باعث شد ما در ضدحملات خیلی خوب از موقعیت‌ها استفاده کنیم. آلومینیوم بی‌محابا می‌خواست گل بزند و به همین خاطر در فاز دفاعی تمرکز لازم را نداشت و ما خیلی خوب از غفلت آنها استفاده کردیم. به همین دلایل هم توانستیم یک بازی خوب انجام دهیم و هم یک برد خوب به دست آوردیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در واکنش به این پرسش که آیا فکر می‌کرد تیمش با شش گل حریف را شکست دهد، گفت: خیر. من روز گذشته هم گفتم، ما در نیم‌فصل اول هم مقابل آلومینیوم به سختی توانستیم پیروز شویم و بازی سختی داشتیم. این نتایج، اتفاقات نادر فوتبال ایران است. اینطور نیست که آلومینیوم شش گل از سپاهان بخورد. این اتفاقات در فوتبال می‌افتد و این هیچ چیز از ارزش‌های این تیم کم نمی‌کند. تیمی که صدرنشین لیگ را در اراک می‌برد و تراکتور را در تبریز شکست می‌دهد، می‌تواند تیم خیلی خوبی باشد، ولی جسارتاً اگر احساسات‌شان را کنار بگذارند و منطقی‌تر به کار خود ادامه دهند، آلومینیوم برای همه تیم‌ها در اینجا تیم خطرناکی است.

وی در مورد داوری این دیدار نیز توضیح داد: من هیچ وقت در مورد داوری در کنفرانس‌ها صحبت نکردم. من قبول می‌کنم تیم‌ها ممکن است بعضی وقت‌ها متضرر شوند یا سود کنند، ولی من چه متضرر شوم یا سود کنم، در مورد داوری نظر نمی‌دهم. من دوست دارم کار فنی را با همکارانم انجام دهم و در مورد سایر مسائل باید کارشناسان نظر بدهند

خرمزی: به تمام گل‌هایی که خوردیم، مشکوک هستم/ شیطنت‌های شب گذشته تیم را به هم ریخت

سرمربی موقت تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: به تمام گل‌هایی که از سپاهان دریافت کردیم، مشکوک هستم.

محمود خرمزی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک پس از شکست سنگین 6 بر یک مقابل سپاهان اظهار داشت: من از مردم اراک بابت شکست امروز مقابل سپاهان عذرخواهی می‌کنم. مسئولیت تیم را بعد از رفتن خطیبی قبول کردم، ما توانستیم در بازی با نساجی تیم را خوب حفظ کنیم و بازی قابل قبول داشتیم و در آن شرایط نتیجه بدی نگرفتیم. با رئیس هیئت رئیسه صحبت کردم و گفتم من معرفت خودم را نشان دادم، اجازه دهید که بروم. من گفتم در این تیم شیطنت می‌شود، نمی‌دانم از کجا و نمی‌توانم خیلی حرف‌ها را بزنم ولی واقعا از همه نظر شیطنت می‌شد.

وی ادامه داد: من صحبتم این است که تیم را از لحاظ روحی و روانی آماده کردم و الان هم ماموریتم تمام شد و خیلی هم بد تمام شد و خاطره بدی برای من باقی ماند. من پیش از بازی مهم مقابل سپاهان تیمم را از هر لحاظ آماده کرده‌ام ولی مدیرعامل محترم باشگاه بعد از 10 روز، دیروز در اردوی تیم حاضر شدند و بحث مشارکت و فروش باشگاه را مطرح کردند و نظم تیم را به هم ریختند، خب نتیجه این حرف‌ها هم شکست سنگین مقابل سپاهان می‌شود. به تمام گل‌هایی که دریافت کردیم، مشکوک هستم، بچه‌های ما مقابل سپاهان بازیکنان 3،4 هفته گذشته نبودند و آلومینیوم اراک وجود نداشت.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک اضافه کرد: خیلی از بازیکنان در تیم ما احیا شدند، بازیکنان به جای اینکه معرفت و مرام نشان دهند با شیطنت تیم را به هم ریختند. این تیم بعد از 18 سال بالا آمده است و من سال گذشته هم در این تیم بودم و مدیریت خوب آقای محرابی بود. رسول خطیبی اگر رفت به خاطر شیطنت آقایان بود. شیطنت‌ها باعث جدایی او شد و اگر الان جلوی آن را نگیریم این تیم مثل تیم‌های دیگر می‌شود که شرایط بدی پیدا کردند. داوری هم امروز خیلی بد سوت زد. باز هم از مردم اراک بابت باخت مقابل سپاهان عذرخواهی می‌کنم.

خرمزی در خصوص اینکه درباره شیطنت‌ها شفاف‌تر صحبت کند، عنوان کرد: من نمی‌توانم اسمی ببرم، ولی تیم من از همه نظر و روحی و روانی تا دیشب خیلی خوب بود، ولی شب گذشته با صحبت‌هایی مبنی بر فروش باشگاه آلومینیوم، اردوی تیم به هم ریخت، من فقط می‌توانم همین را بگویم. به هیچ عنوان باخت امروز ما فنی نبود. یک عده از بازیکنان ما مقابل سپاهان راه می‌رفتند، من نمی‌خواهم همه چیز را گردن بازیکنان بیاندازم ولی شیطنت‌ها از گوشه و کنار و از شب گذشته شروع شد. من با رئیس هیئت مدیره صحبت کردم و گفتم که تیم من تا الان خیلی خوب بود، آقای اکرمی هم آمدند در رختکن صحبت کردند ولی فایده‌ای نداشت.

وی درباره این موضوع که بحث جدایی برخی از بازیکنان آلومینیوم مطرح است، تصریح کرد: من در این دو هفته خیلی تنها بودم، با 3 نفر از کادرم بودم. الان شرایطی طوری بود که باید آقایان جمع می‌شدند و مدیرعامل و بزرگان تیم باید در کنار تیم می‌بودند، من تکلیف کارم را نمی‌دانستم و تنهایی نمی‌توانستم کار را جمع کنم. ما امروز مقابل تیمی بازی کردیم که از همه نظر قابل احترام است و من به تنهایی کاری از دستم بر نمی‌آمد و فقط به خاطر مردم و شرایط تیم کنار تیم بودم.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در پاسخ به این سوال که صحبت‌های او به معنای استعفا از سمتش است؟ گفت: من پیش از بازی با نساجی می‌خواستم بروم ولی نه به سمت تبریز و تراکتور، بلکه می‌خواستم به سمت شهر و خانواده‌ام بروم. ولی یکی دو نفر که قابل احترام هستند از من خواستند که بمانم و به تیم کمک کنم. ما تا دیشب خیلی خوب پیش می‌رفتیم ولی باز هم می‌گویم که امروز خیلی شیطنت وجود داشت و ببینید بازی دروازه‌بان ما مقابل سپاهان و بازی قبلی را مقایسه کنید. بعد از رفتن خطیبی، مسئولان باشگاه باید اعضای تیم را جمع می‌کردند و تکلیف تیم را مشخص می‌کردند، این کار را نکردند و نتیجه‌اش را امروز دیدیم.

خرمزی در پاسخ به این سوال که بازی با سپاهان آخرین حضور او در کادرفنی آلومینیوم بود؟ عنوان کرد: بله بازی با سپاهان آخرین بازی در کادرفنی آلومینیوم بود.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم فوتبال آلومینیوم اراک مقابل آلومینیوم اراک بازیکنان آلومینیوم سرمربی تیم فوتبال تمام گل هایی شاگردان نویدکیا مقابل سپاهان تیم را به هم مشکوک هستم سپاهانی ها روز گذشته فاز هجومی خیلی خوب شیطنت ها اراکی ها شب گذشته صدر جدول تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، دو کامبک تماشایی آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس ، یکبار در اواخر نیمه دوم و یک بار در اواخر وقت اضافی دوم در شرایطی رقم خورد که هواداران میزبان حتی یک لحظه هم بابت بازگشت تیم خود ناامید نشدند.

آلومینیوم اراک در وقت‌های اضافی نیمه دوم و وقت اضافی دومین 15 دقیقه از وقت‌های غیرمعمول توانست گل تساوی را بزند و این اتفاق با حمایت ویژه هواداران این تیم رقم خورد.

هواداران آلومینیوم در تمام لحظات بازی دیروز تا آخرین نفس به حمایت از تیم خود پرداختندو به تشویق شاگردان مجتبی حسینی پرداختند تا در نهایت به هدف خود که همان برد مقابل پرسپولیس بود، دست یافتند.

در شرایطی که کم‌طاقت شدن هواداران در برخی شهرهای ایران زیاد دیده می‌شود و بارها در ورزشگاه های مختلف شاهد سردادن شعار علیه ارکان تیم بعد از عقب افتادن هستیم، در اراک این اتفاق رخ نمی‌دهد و هواداران این تیم روز گذشته مقابل پرسپولیس درس بزرگی به طرفداران تیم‌های مختلف دادند.

اراکی‌ها ثابت کردند که هواداری تا آخرین لحظه می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و بی‌شک اعضای تیم آلومینیوم هم معنای واقعی یار دوازدهم را در جریان بازی دیروز به خوبی احساس کردند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • کارشناس فوتبال: پرسپولیس با تعویض های اوسمار بازنده شد
  • قاتل پرسپولیس «بزرگ» بود؛ دیوانه وارترین شب زندگی شروین
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • اولین واکنش اوستون اورنوف به حذف شدن مقابل آلومینیوم اراک + عکس
  • ۴ پرده از ناکامی‌های پرسپولیس مقابل گربه‌سیاه