Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:59:02 GMT

آماری از فروش «زمستانه کتاب»

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۷۳۵۰

آماری از فروش «زمستانه کتاب»

ایوب دهقانکار از خرید ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۳ میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ ریال در ۹۳۷ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح «زمستانه کتاب ۹۹» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان شانزدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «زمستانه کتاب ۹۹» درباره جزئیات این طرح توضیح داد و گفت: این دوره از طرح زمستانه کتاب ۹۹ با مشارکت و استقبال ۹۳۷ کتابفروشی فعال از ۳۱ استان کشور به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهقانکار با اشاره به میزان مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح «زمستانه کتاب ۹۹» بیان کرد: در این دوره از کل کتابفروشی‌های متقاضی طرح، ۷۱۴ کتابفروشی در مراکز استان‌ و  ۲۲۳ کتابفروشی در شهرستان‌ها با یارانه ۲۵ درصدی کتاب‌ها را عرضه کردند.  همچنین استان تهران با ۱۴۷ کتابفروشی، خراسان رضوی با ۱۱۱ کتابفروشی، اصفهان با ۹۸ کتابفروشی، قم با ۷۸ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۵۸ کتابفروشی و کردستان با ۵۲ کتابفروشی بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها را در این دوره از طرح به خود اختصاص دادند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به میزان خرید کتاب در طرح‌های «پاییزه کتاب» و «زمستانه کتاب» سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ۴۵۸هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱هزار و ۷۳۰ ریال در «پاییزه کتاب ۹۹» فروخته شد اما در «زمستانه کتاب ۹۹» این آمار به ۴۴۰هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۳ میلیون و ۱۹۹هزار و ۶۷۴ ریال رسیده است.  

او ادامه داد: ۱۲۸ کتابفروشی استان تهران در پاییزه کتاب ۹۹ توانستند ۷۰هزار و ۵۴۸ نسخه کتاب بفروشند اما در زمستانه کتاب، ۱۴۷ کتابفروشی این استان توانستند با فروش ۳۷ میلیارد و ۸۵۰میلیون و ۶۶۵ هزار و ۸۵۸ ریالی سهم ۱۸ درصدی از کل فروش را به خود اختصاص دهند.

دهقانکار در پایان به وضعیت استان‌ها در طرح «زمستانه کتاب» اشاره و اظهار کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و خوزستان جزء پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش بودند و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران، خوزستان و مرکزی جزء پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب شناخته شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زمستانه کتاب زمستانه کتاب ۹۹ کتابفروشی ها نسخه کتاب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، نشر صاد با ۱۹۰ عنوان کتاب در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند که از این‌تعداد ۳۵ عنوان به‌تازگی منتشر شده‌اند.

۱۸ اثر تازه نشر صاد نوشته نویسندگان نوقلم این انتشارات است که در دوره های خودنویس شرکت داشتند.

رونمایی از کتاب «پایتون» در سرای اهل قلم؛ برگزاری جشن امضا کتاب «بیروط» نوشته ابراهیم اکبری دیزگاه؛ رونمایی از کتاب «اساطیر در متون کهن فارسی» در سرای اهل قلم و نشست های نقد و بررسی و معرفی کتاب «دوران داوری» در سرای اهل قلم از جمله برنامه های جانبی این انتشارات در سی و پنچمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره مسابقه خودنویسی روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در سال جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه های این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

کد خبر 6093233 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند