Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: گنبدکاووس با مساحت ۵۳۱ هزار و ۵۳۹ هکتار بزرگترین شهرستان استان به لحاظ وسعت بوده و ۳۴۱ هزار و ۹۴۹ هکتار از این مساحت در اراضی ملی با پوشش مرتعی قرار دارد.
وی تصریح کرد: در این مراتع یک‌هزار و ۶۵۰ خانوار دارای پروانه چرا تحت عنوان دامدار «ذیحق» با ۱۸۰ هزار واحد دامی مجاز در قالب ۴۲ طرح مرتعداری امرار معاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای «طرح کاداستر» خاطرنشان کرد: پروژه کاداستر و تثبیت اراضی ملی به مساحت ۱۶۵ هزار و ۴۰۰ هکتار در شهرستان در حال اجرا بوده و تلاش داریم تا این طرح را تا پایان سال به اتمام رسانده و جشن پایان پروژه کاداستر را برگزار کنیم.
وی در خصوص رفع تصرف عرصه‌های ملی بیان کرد: یک فقره پرونده به مساحت ۴۷۰ هکتار از اراضی «خیرخوجه» با رای شاخص صادره از شعبه اول دیوانعالی کشور رفع تصرف شده و به دامان طبیعت برگشت.
رحمانی گفت: در راستای ساماندهی مسکن روستایی و طرح‌های اشتغالزایی ۲۷ فقره به مساحت ۵۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی واگذار شد.

* یک میلیون اصله نهال‌های مرتعی در «چپر قویمه» گنبدکاووس تولید و پرورش یافته است
وی با اشاره به تولید و پرورش یک میلیون اصله نهال‌های مرتعی ابراز کرد: در بزرگترین ایستگاه استان گلستان واقع در «چپر قویمه» گنبدکاووس یک میلیون اصله نهال‌های مرتعی گونه‌های اترپیلکس، لئوکوکلادا، النگاتوم و قره‌داغ تولید و پرورش یافته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عملیات ذخیره نزولات کنتور فارو مرتع «تروتی» به مساحت ۱۰۰ هکتار از محل اعتبارات اصلاح و احیا مراتع، بوته‌کاری به مساحت ۳۰۰ هکتار از مراتع «داشلی‌برون» در قالب طرح های مشارکتی و اتحادیه تعاونی مرتعداران، اجرای پروژه کپه‌کاری حوزه «ماسان‌کوپ» به مساحت ۱۵۰ هکتار از محل اعتبارات اصلاح و احیا مراتع، اجرای پروژه هلالی آبگیر به‌همراه بوته کاری به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از محل اعتبارات مقابله با بیابان، بوته‌کاری مراتع بخش مرزی به مساحت ۶۰۰ هکتار از محل اعتبارات مقابله با بیابان و اصلاح و احیا مراتع و بازنگری ۲۷ طرح مرتعداری از جمله فعالیت‌های امسال منابع طبیعی شهرستان است.
وی درباره پروژه‌های آبخیزداری گفت: احداث سه بند خاکی مشارکتی در حوزه آبخیز «ماسان» با هدف کنترل گالی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، احداث بندهای خاکی سه و چهار با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و ترفیع و تکمیل بند خاکی روستای «ماسان‌کوپ» با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال از مهمترین پروژه‌های آبخیزداری شهرستان است.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: پروژه های آبخیزداری آبخیزداری گنبدکاووس طرح کاداستر فرشید رحمانی هکتار از محل اعتبارات منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • سرعت گرفتن اجرای طرح‌های مرزی در خداآفرین
  • سرعت گرفتن اجرای طرحهای مرزی در خداآفرین
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون