Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در شرایط موجود تنها راه پیشگیری و مبارزه با کرونای جهش یافته، رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دقت بیش‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انتشار ویروس کرونای جهش یافته بسیار بیشتر از کرونای معمولی است.

معاون بهداشت دانشگاه تصریح کرد: از این به بعد باید هر ابتلا را از نوع ویروس جهش یافته تلقی کرده و با تمرکز و دقت بالا مراقبت‌های لازم را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی با تأکید بر عدم حضور در مکان‌های شلوغ تا حد امکان و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: برای پیشگیری بهتر است در مکان‌های پر ازدحام علاوه بر ماسک‌های معمولی از ماسک‌های پارچه‌ای به صورت توامان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه خطر جدی است، گفت: رعایت فاصله بین افراد حداقل به اندازه یک متر و نیم حتما از طرف شهروندان رعایت شود.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه ایام نوروز پیش‌رو بسیار حیاتی و سرنوشت ساز خواهند بود، افزود: دید و بازدیدهای نوروز می‌تواند منجر به یک طغیان مرگ‌بار بیماری شود.

کوشکی تأکید کرد: مردم باید در این ایام مانند سال گذشته و حتی شدیدتر دید و بازدیدها را منتفی و یا به صورت مجازی انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: کرونای جهش یافته کودکان و نوجوانان را بسیار بیشتر از کرونای معمولی درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها بهتر است برای سلامت فرزندان خود، حضور در مکان‌های عمومی را محدود و دید و بازدید نوروز را منتفی کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در خصوص محدودیت‌های کرونایی در جلسه آینده ستاد استانی مبارزه با کرونا در استانداری لرستان تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان دانشگاه علوم پزشکی کرونای انگلیسی نوروز پروتکل بهداشتی مریم کوشکی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این تعداد کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و تقلبی فاقد صلاحیت مصرف انسانی به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال، در بازرسی‌های فروردین ماه در سطح عرضه کشف و ضبط شد.

دکتر علی روحبخش افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف تأمین، نظارت و ارتقای کیفی و کمی خدمات دارویی، غذایی، آرایشی، بهداشتی، طبیعی، سنتی، ملزومات و تجهیزات مصرفی پزشکی در هفت حوزه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال بیشترین تمرکز حوزه معاونت غذاودارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اجرای مأموریت‌های محوله در طرح نوروزی ١۴۰٣ بود و در این ایام، مرکز نظارت بر امور دارو و مواد تحت کنترل بر فعالیت ١٢۶ داروخانه شبانه روزی در سطح دانشگاه و ٣۶ داروخانه روزانه مجاور حرم مطهر رضوی نظارت کرد.

دکتر روحبخش اضافه کرد: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی یک ماه اخیر می‌توان به صدور ٩٣ مجوز صادرات و واردات مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، ٧٢ مورد بازرسی از خرده فروشی‌های گیاهان دارویی (عطاری‌ها) و باشگاه‌های ورزشی، ٧٩٧ مورد پاسخگویی به شکایات و تماس‌های تلفنی مرتبط با شیرخشک و غذا‌های ویژه، بررسی ٩٣ مورد نمونه دریافتی در آزمایشگاه کنترل غذاودارو و بررسی ١١ مورد نمونه دریافتی در این آزمایشگاه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • کوشکی: فوتبال ایران نیازمند مربیانی مثل اوزونیدیس است
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم