Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: برخی سمن‌ها را رقیبی جدی در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند و همین مسأله موجب شده ناکارآمدی نهادهای متولی امر مشخص شود.

به گزارش ایسنا، سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با تبریک اعیاد پیش رو گفت: ۱۴ اسفند، سالگرد درگذشت دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر آزادی‌خواه و ملی‌گرای ایران است که در راه احقاق حقوق ملت ایران جانفشانی‌های بسیار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به روز جهانی حیات وحش در ۱۲ اسفند اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه محیط‌زیست شهری تهران به انجمن یوزپلنگ ایرانی کمک کرده و فضایی را در اختیار آنها قرار داده بود. متاسفانه برخی از واحدها در شهرداری پیگیر هستند این دفتر کوچک و مختصر را که در اختیار این انجمن ملی قرار دارد، به این بهانه که یوزپلنگ چه ربطی به تهران دارد، بگیرند. 

رییس کمیته محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر ادامه داد: این در حالی است که کلانشهرهای دنیا برای حمایت از تنوع زیستی کشورشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و از هزاران ملکی که در اختیار گروه‌های مختلف اجتماعی است، حتما سهم یک انجمن ملی، در اختیار داشتن یک دفتر مختصر است. البته معاونت اجتماعی و فرهنگی در حال تلاش است که این موضوع را تثبیت کرده و آنها این مجوز را بگیرند. 

حسینی میلانی در تذکری در ارتباط با منع فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز تصریح کرد: براساس خبرهای واصله مبنی بر ایجاد محدودیت بر سر راه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد در منطقه ۱۲، فشارهای گوناگونی از سوی برخی نهادها در باب عدم زمینه‌سازی برای فعالیت سازنده سمن‌ها در محله هرندی اعمال شده است. 

وی با اشاره به حکم اخیر صادر شده درباره جمعیت امام علی (ع) خاطرنشان کرد: ظاهراً برخی سمن‌ها را رقیبی جدی در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند و همین مسأله موجب شده ناکارآمدی نهادهای متولی امر مشخص شود. 

این عضو شورای شهر تهران افزود: گویا بناست در محله هرندی و سایر محلات آسیب‌خیز تهران، برخی تشکیلاتی را مستقر کنند و نتایج فعالیت‌ها و زحمات چندین ساله سمن‌ها را بی‌تاثیر نشان داده و خود دست به کار فعالیت‌های ضربتی و غیر اجتماعی بزنند. 

حسینی میلانی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان شهر تهران معتقدیم سمن‌ها در منطقه ۱۲ و سایر محلات آسیب‌خیز به‌خصوص محله هرندی دارای کارنامه و سابقه درخشانی هستند، ابراز داشت: شهرداری تهران موظف است زمینه را برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر این بخش از جامعه مدنی فراهم کرده و در برابر هرگونه فشار خارج از ساختار مدیریت شهری ایستادگی کند و بدون مجوز شورا هیچ گونه فعالیتی درخصوص ایجاد محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد.

وی اضافه کرد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این بین بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر اقدام کرده و کلیه امکانات و لوازم فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز مخصوصا محله هرندی را فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران سازمان هاي مردم نهاد محلات آسیب خیز محله هرندی شهر تهران شورای شهر سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور

به گزارش خبرآنلاین ،سازمان هواشناسی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید، گردوخاک و احتمال تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات همراه این سامانه بارشی خواهد بود.

ایرنا در خبری نوشت:این سامانه در روز یکشنبه استان‌های ایلام، لرستان، همدان، جنوب مرکزی و نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، روز دوشنبه استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، البرز، مازندران، تهران، قم، نیمه غربی اصفهان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر و روز سه‌شنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی فارس، قزوین، چهارمحال‌وبختیاری، همدان، مرکزی، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را در بر می گیرد.

برپایه این گزارش، سامانه مذکور همچنین روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، نیمه غربی فارس و شمال کرمان، روز پنجشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و روز جمعه استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، دامنه و ارتفاعات استان‌های خراسان شمالی، مازندران، تهران و البرز را در برخواهد گرفت.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی را در پی دارد.

در نتیجه به احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903135

دیگر خبرها

  • باز هم هشدار به تهرانی ها | سیلابی شدن مسیل‌ ها و باد شدید در راه
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار برای تهرانی ها در ۴ روز آینده
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • هشدار مدیریت بحران برای تهرانی‌ها
  • هشدار سیلابی شدن مسیل ها در استان تهران
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در تهران