Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش خبرنگار مهر، عنایت الله رحیمی پیش از ظهر یکشنبه در شورای کشاورزی استان فارس بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از دو میلیون قطعه جوجه ریزی مازاد در سطح استان فارس انجام می‌شود پس با توجه به این آمار ۸ میلیون جوجه ریزی در استان انجام می‌شود و باید حداقل هفت میلیون مرغ در بازار استان فارس توزیع گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زنجیره تولید مرغ در استان فارس ایجاد شده است این در حالی است که از جمله اهدافی که برای زنجیری مرغ تعیین می‌گردد افزایش کیفیت و افزایش کمیت بوده این در حالی است که بایستی با توجه به اهداف ایجاد زنجیره تولید شاهد کاهش قیمت و صرفه جویی در نهاده‌ها باشیم که هیچکدام از این موارد محقق نشده است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: بازار تولید مرغ در استان فارس نیازمند افزایش نظارت است زیرا آمارها دارای زاویه‌های پنهانی است که اگر به آن پرداخته نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: صادرات محصولات گوشتی باید پس از برطرف کردن نیاز داخل استان صورت بگیرد و اینکه گفته می‌شود استان فارس تأمین کننده مرغ استان بوشهر بوده و استان بوشهر نیز تاکید بر تأمین مرغ استان فارس دارد نشان دهنده آن است که آمارها دچار مشکل است.

رحیمی گفت: فارس در توزیع کود و بذر اصلاح شده نیز دارای مشکل است و گزارش‌هایی از شهرستان‌های مختلف استان مبنی بر کمبود بز در شهرستان‌های مختلف ارائه شده است این در حالی است که به گفته کارشناسان امر تعهدات پرداختی به استان فارس کامل بوده است.

او افزود: بر اساس گزارشی که پتروشیمی‌ها ارائه کرده‌اند تمام نهاده‌های سهمیه‌ای استان به علاوه سی درصد بیشتر به استان پرداخت شده است.

استاندار فارس تاکید کرد: کمبود نهاده در استان فارس نشان دهنده آن است که یا آمار مربوط به استان فارس به درستی احصا نشده یا سیستم توزیع نهاده‌های دام و طیور در سطح استان دارای مشکل است که شاهد کمبود نهاده هستیم.

به گفته استاندار فارس روند کشاورزی در استان فارس از حالت سنتی به مدرن در حال تغییر است و تقاضا برای بذر اصلاح شده در استان افزایش قابل توجهی داشته که این افزایش قابل توجه نیز بدون پاسخ مانده است این در حالی است که بر اساس برنامه‌ای که جهاد کشاورزی ارائه کرده است که سال ۹۸ مقرر شده بود ۶۵۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود که تنها ۲۵۰ هکتار آن تحقق یافت.

کد خبر 5163825

منبع: مهر

کلیدواژه: بذر عنایت الله رحیمی مرغ ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان شهرستان کرج اردبیل شیراز عکس استانها مجلس شورای اسلامی اراک کاشت نهال و درخت استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی لامرد گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام بررسی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ ، مشکوک شدند  و آن را برای بررسی متوقف کردند.
محسن لشکری افزود: ماموران انتظامی لامرد از این خودرو، ۱۳ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی لامرد بیان کرد: کارشناسان ارزش ۱۳ راس گوسفند قاچاق را ۱۳۰ میلیون ریال برآورد کردند.
شهرستان لامرد در جنوب فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس