Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طراحی‌های متناسب با فرهنگ شهری و افزایش ضریب ایمنی از دیرباز در احداث شهر‌ها مورد توجه بوده و امتیازات ویژه‌ای را به متولیان هر بخش می‌دهد.

بدیهی است جانمایی مناسب پل، احداث خیابان‌های متناسب با جمعیت شهری و ایجاد چهارراه‌های مطلوب در کاهش حوادث درون شهری نقش بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تقاطع‌های بی سر و سامان در اغلب نقاط شهر بیرجند حادثه آفرین بوده و نیازمند توجه ویژه هستند.

علی رغم حجم بالای تردد وسایل نقلیه، برخی چهارراه‌ها وضعیت خوبی ندارند و تصادفات کوچک و بزرگی را منجر می‌شوند. در بسیاری از تقاطع‌ها ایمن سازی‌ها فرسوده شده و یا از بین رفته است.

رانندگان و شهروندان بیرجندی از ضعف ضرایب ایمنی در برخی چهار راه‌ها مانند موسی بن جعفر، تقاطع ۱۵ خرداد در توحید، چهارراه بیمارستان شهید رحیمی و چهارراه مجیدیه گلایه‌مند بوده و خواستار حضور نیرو‌های پلیس در این نقاط و یا نصب چراغ راهنما هستند.

از سویی دیگر آمار‌های مسئولان از تصادفات درون شهری نشان می‌دهد که بسیاری از رانندگان فرهنگ رانندگی اعم از توجه به جلو، پرهیز از صحبت با تلفن همراه حین رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند.

هرچند نباید از عدم توجه رانندگان خاطی هم غافل شد که با بی احتیاطیشان یک پای ثابت تصادفات هستند اما ایمن سازی نقاط پر حاشیه شهری در کاهش حوادث نقش بسزایی داشته که باید مورد توجه قرار گیرد.

رانندگان رعایت نمی‌کنند

یکی از شهروندان بیرجندی با اشاره به تقاطع‌هایی مانند امام موسی صدر در انتهای مدرس گفت: این تقاطع از حجم تردد بالایی برخوردار بوده و حوادثی را هم منجر می‌شود.

او با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از رانندگان سرعت مطمئنه در شهر را رعایت نمی‌کنند، افزود: این تقاطع‌ها در روز‌های خلوت تصادف بیشتری را به خود می‌بینند چراکه رانندگان محتاط نیستند.

کاظمی با اشاره به یکی از حوادث رخ داده بیان کرد: در یکی از تصادفات، اگر بلوکه‌های حاشیه نبود خودرو به دلیل سرعت بالا به داخل مغازه می‌رفت.

این شهروند بیرجندی همچنین با گلایه از وضعیت آسفالت برخی خیابان‌های بیرجند مانند خیابان دانشگاه عنوان کرد: از مسئولان خواستاریم در آستانه سال جدید، آسفالت خیابان‌ها را مورد توجه قرار دهند.

تقاطع‌ها و نقاط پرخطر

کاملی یک راننده آژانس گفت: بسیاری از تقاطع‌ها مانند چهارراه کارگران، تقاطع ۱۵ خرداد در توحید، چهارراه موسی بن جعفر و چهارراه بیمارستان شهید رحیمی از نقاط پر خطر شهر هستند.

او با بیان اینکه به دلیل وجود برخی کسب و کار‌ها مانند تعمیرات ماشین در این نقاط، چهار راه‌ها پر تردد و شلوغ هستند، افزود: هر چند مدت شاهد بروز تصادفاتی در این نقاط هستم.

کاملی چهار راه خیابان دانشگاه در خیابان شهریور و چهارراه نواب صفوی را از دیگر نقاط پرخطر و پرتردد شهر عنوان کرد و گفت: کاهش تصادفات در این نقاط نیازمند ایمن سازی از سوی متولیان است.

بیشتر بخوانید

تردد بیش از اندازه خودرو‌های سنگین در شهرک چهکند بیرجند نابسامانی چهارراه های بیرجند صدای مردم را درآورده است حکایت موج‌سواری در برخی خیابان‌های بیرجند/ مردم از وضعیت آسفالت معابر گلایه دارند

این راننده آژانس با اشاره به کم عرض بودن برخی خیابان‌های شهر مانند طالقانی، رجایی و شهید مصطفی خمینی بیان کرد: وجود کسب و کار‌های مختلف در حاشیه این مسیر‌ها و حجم بالای تردد نیازمند آیلند گذاری بوده که به آن توجهی نشده است.

چهارراه حوادث در موسی بن جعفر

دستگردی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی با اشاره به چهار راه موسی بن جعفر گفت: به طور متوسط هر هفته شاهد وقوع یک فقره تصادف در این نقطه هستیم.

او افزود: اگرچه چراغ راهنما در محل نصب شده، اما چهار طرفه بودن، حجم بالای تردد و عدم توجه رانندگان حوادثی را منجر می‌شود.

دستگردی خواستار حضور پلیس راهنمایی و رانندگی در این چهار راه شد و گفت: شاید حضور پلیس بتواند با نظم بخشیدن به عبور و مرور خودروها، حجم تصادفات را کاهش دهد.

این شهروند با اشاره به چهارراه مجیدیه بیرجند بیان کرد: متأسفانه این مسیر علی رغم حجم بالای تردد، چراغ راهنما ندارد و همین امر حادثه آفرین شده است.

او خواستار افزایش ضریب ایمنی خیابان‌های شمال شهر بیرجند شد و ادامه داد: اگرچه نمی‌توان از بی احتیاطی رانندگان هم چشم‌پوشی کرد، اما می‌توان با اعمال قوانین و حضور پلیس، حجم خسارت‌های ناشی از تصادف را کاهش داد.

ضرورت فرهنگ سازی رانندگی

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده، امسال نسبت به پارسال تصادفات فوتی در حوزه درون شهری ۱۹ درصد کاهش یافته است.

او از کاهش ۲۵ تصادفات جرحی درون شهری نیز خبر داد و افزود: مجموع تصادفات حوزه درون شهری نسبت به پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ عباسی بیان کرد: امید است با ادامه روند کاهشی تصادفات فوتی، خسارتی و جرحی در سال ۱۴۰۰ هم شاهد کمترین آسیب‌ها باشیم.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی اظهار کرد: عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و تخطی از سرعت غیر مجاز بیشترین دلایل بروز این تصادفات بوده است.

او با تأکید بر ضرورت رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان، بیان کرد: ۲۱۶ فقره از تصادفات درون شهری امسال به دلیل عدم کنترل وسایل نقلیه و واژگونی‌ها بوده است.

سرهنگ عباسی همچنین خواستار عدم استفاده از تلفن همراه حین رانندگی شد و گفت: متأسفانه بسیاری از رانندگان حتی برخی از تاکسی‌ها حواسشان به گوشی همراه بوده و حوادثی را منجر می‌شوند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی خواستار فرهنگ سازی رانندگی در دور میادین شد و تصریح کرد: همچنین برخی از رانندگان در هنگام گردش به راست و چپ، از اسلاید راهنما استفاده نمی‌کنند.

سرهنگ خسروی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند گفت: به علت نزدیک بودن فاصله چهارراه‌ها امکان نصب چراغ راهنما در هر جایی نیست.

او با بیان اینکه در آبان ماه در شورای ترافیک مصوب شد گذرگاه برجسته پیاده تقاطع استقلال احداث شود گفت: علاوه بر تقاطع‌های امام موسی صدر و استقلال، تقاطع‌های ولیعصر و دکتر حسابی هم در اولویت هستند.

سرهنگ خسروی بیان کرد: تلاش می‌شود جهت ایمن سازی تقاطع خیابان نصر، بهمن و خیابان مهر در مهرشهر بیرجند اقدامات لازم انجام شود.

با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود در شورای ترافیک تصمیمات جدی تری برای رفع وضعیت خیابان‌های شهر بیرجند و ایمن سازی تقاطع‌ها گرفته شود و رانندگان هم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بار تصادفات و خسارت‌ها را کم کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چهارراه ها تقاطع ها تردد خودرو حجم بالای تردد موسی بن جعفر چراغ راهنما شهر بیرجند چهارراه ها خیابان ها رئیس پلیس درون شهری ایمن سازی تقاطع ها چهار راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است.

اسدالله عباسی امروز، ۸ اردیبهشت ماه در جلسه ایمنی راه های استان گیلان، ضمن قدردانی از راهداران که برای ایمنی راه ها تلاش می کنند، گفت: کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی تامین سلامت و ایمنی مسافران در جاده های گیلان را یک ضرورت دانست و افزود: مسافران باید بدون حادثه مبدا را ترک کنند و به مقصد گیلان برسند و مجددا به مبدا بازگردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد زیرساخت های حوزه راه از سوانح جاده ای جلوگیری می کند، ادامه داد: در کنار زیرساخت های حوزه راه، باید فرهنگ رانندگی و استفاده از خودروهای ایمن را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی با تاکید بر لزوم برخورداری رانندگان از سلامت جسم و روان، متذکر شد: گاهی خستگی های جسمی و روحی حوادث جاده ای را تشدید می کند؛ از طرف دیگر نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلف برای برخورد قضایی با رانندگان پر خطر و ماجراجو الزامی است، زیرا چنین افرادی جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه در تصادفات همواره یک طرف مقصر اصلی است و طرف دیگر گناهی ندارد، خاطرنشان کرد: به دنبال کاهش تلفات جاده ای در برش استانی هستیم که در این راستا، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران یک ضرورت است.

استاندار گیلان با اشاره به سهم بالای عابران پیاده و موتورسیکلت ها در سوانح جاده ای استان، بیان کرد: متاسفانه در برخی از جاده ها مسیر عبور عابر پیاده و دوچرخه و موتورسیکلت پیش بینی نشده است.

وی همچنین خواستار شناسایی نقاط حادثه خیز در محورهای استان شد و تاکید کرد: گیلان استان پر بارش بوده و در زمان بارندگی با کاهش دید در شب مواجه هستیم؛ همچنین مسیرهای بین شهری و مسیرهای بین روستایی در گیلان بالاست و شاهد تردد بالای عابران پیاده هستیم.

عباسی با بیان اینکه پلیس راه با نصب دوربین رانندگان پر خطر را جریمه سنگین کند، گفت: در کنار رفع نقاط حادثه خیز، جمع آوری تقاطع های متوالی و دوربرگردان های فاقد جان پناه و سرعت گیرهای غیر استاندارد در دستور کار راهداری باشد. همچنین عبور و مرور از پل های عابر پیاده الزامی است و اجازه تردد از زیر پل داده نشود.

وی راهبرد دولت را کاهش نقاط حادثه خیز در محورها دانست و یادآور شد: در گیلان شاهد به هم پیوستگی شهرها هستیم و لذا با صرف اعتبارات میلیاردی اقدام به احداث کنارگذر می کنیم، اما این کنارگذرها کم کم در حال تبدیل شدن به شهر دوم هستند.

استاندار گیلان از شهرداری ها خواست به اراضی حاشیه کنارگذرها کاربری ندهند و اضافه کرد: از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انتظار داریم اعتبارات تخصیص یافته به گیلان را متناسب با گردشگرپذیری و میزان تردد و حجم ورودی و خروجی و.... این استان تعریف کنند.

وی همچنین به فرسودگی ماشین آلات راهداری استان اشاره و عنوان کرد: نیازمند نوسازی و تجهیز ماشین آلات برفروبی و راهداری و لایروبی استان هستیم که در این بخش با منطقه آزاد انزلی جهت واردات ماشین آلات رایزنی کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • با رانندگان پر خطر و ماجراجو برخورد شود/ کنارگذرها به شهر دوم تبدیل شده است
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد